K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2015, 15:11   #1
VarHer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
VarHer er ny på vejen
Question Førtidspension sat i bero - men hvordan med forsikringer på arbejdet

Hej derude

Jeg fik tilkendt førtidspension da jeg var i starten af tyverne. Det er efterhånden en del år siden og jeg har siden arbejdet for at kunne komme ud på arbejdsmarkedet.
Det passer jo meget godt med alle ønsker fra div. regeringer og reformer..
Så da muligheden kom for at kunne sætte førtidspension i bero og samtidig være stærk nok til at klare et job på normale vilkår, tog jeg imod muligheden.

...min kommune sagde selvfølgelig ikke nej

Men hvordan får man forsikringer på samme vilkår som en alm. lønmodtager?
Jeg kan ikke så en sundheds forsikring.
Arbejdsløshedskassen vil ikke sække mig ind (jeg har stadig status som pensionist).
Forsikring mod tabt arbejdsevne er det heller ikke muligt at få.

Andre derude som har erfaringer med noget lignende ellerhar gode ideer til hvordan man kan dække sig ind mod uheld i fremtiden?

Pft
VarHer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2015, 18:09   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af VarHer Se meddelelser
Hej derude

Jeg fik tilkendt førtidspension da jeg var i starten af tyverne. Det er efterhånden en del år siden og jeg har siden arbejdet for at kunne komme ud på arbejdsmarkedet.
Det passer jo meget godt med alle ønsker fra div. regeringer og reformer..
Så da muligheden kom for at kunne sætte førtidspension i bero og samtidig være stærk nok til at klare et job på normale vilkår, tog jeg imod muligheden.

...min kommune sagde selvfølgelig ikke nej

Men hvordan får man forsikringer på samme vilkår som en alm. lønmodtager?
Jeg kan ikke så en sundheds forsikring.
Arbejdsløshedskassen vil ikke sække mig ind (jeg har stadig status som pensionist).
Forsikring mod tabt arbejdsevne er det heller ikke muligt at få.

Andre derude som har erfaringer med noget lignende ellerhar gode ideer til hvordan man kan dække sig ind mod uheld i fremtiden?

Pft

Arbejder du fuld tid på normale vilkår?

Hvis ja, så er du berettiget til at komme i a kasse, og kan få arbejdsløshedsdagpenge på lige fod med alle andre i beskæftigelse.

Kritik sygdom: hvad er din sygehistorie? Har du prøvet at tegne forsikringen i et andet selskab, der er forskellige optagelseskriterier.

Tab af erhvervsevne: du har tidligere været på pension, d.v.s. du har haft mistet erhvervsevnen og kan således ikke forsikres mod det igen. Den eneste chance du måske har, er hvis du er ansat et sted hvor der er en såkaldt kollektiv pensionsordning, hvori der også er tab af erhvervsevne. Selv her tror jeg ikke du kan optages når du tidligere har vært på pension. Risikoen for at du igen bliver syg og ikke kan arbejde er for stor til at du kan forsikres.

I mange pensionsordninger bliver man tilkendt tab af erhvervsevneforsikring når man kommer på førtidspension. Du har været på førtidspension og kan selv bede om at komme det igen. I dette tilfældevil det være "tag selv" fra din side, og det er ikke fair.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension