K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2008, 12:42   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bmdc ja nu er jeg ikke din datter men mon ikke det er duhk du snakker om

http://www.dukh.dk/

Enhver syg/handicappet burde have dem på deres foretrukken liste

Og ved at vi er mange herinde der har haft rigtig god nytte af dem..

Og Dorthe Mariann også velkommen hertil fra mig, jeg er også meget spændt på at høre om de private sagsbehandlere (selv om guderne skal vide at det er under alt kritik at syge mennesker skal til at betale for at kunne få den hjælpe de har krav på ) ....

tænk hvis kommunerne levede op til deres ansvar eller politikkerne gjorde noget ved tingene andet end at snakke ...


dette er hentet fra Ladk.dk og kan nok være værd at huske på

Citat:
Vejledning er en pligt

Kommunes har pligt til efter retssikkerhedslovens § 5 at træffe afgørelse om ydelser der ikke er søgt om. Offentlige myndigheder har pligt til at vejlede borgerne og yde dem bistand. Det følger af forvaltningslovens § 7, stk. 1, og af god forvaltningsskik. Vejledningspligten omfatter både individuel rådgivning ved behandling af konkrete sager og generel orientering til offentligheden om regler og praksis på myndighedens område.
  Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 12:46   #22
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej Stoktoft

Mange tak for din hilsen. Det er faktisk lidt sjovt for i går hvor jeg bare surfede rundt herinde for at se hvad det var for et forum jeg havde oprettet mig i inden jeg selv oprettede min tråd var jeg rent faktisk forbi og kigge i din "tråd"

Fortsat god dag til dig

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 12:58   #23
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej igen bmdc.

Nææ vi jyder er et lidt specielt folkefærd og gud ske lov for det

Jeg kan se at Hejdien er gået ind for at hjælpe med at finde de rådgivere der kan hjælpe mht. hjælpemidler. Tak til jer begge to

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 13:09   #24
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej Hejdien

Tak for din hilsen Du må nu godt nøjes med at kalde mig Dorthe.
Grunden til at mit mellemnavn er kommet med er at jeg i går lavede fejl i min emailadresse da jeg skulle oprette mig, så jeg måtte lave en ny og bede webmaster om at slette den første profil jeg havde forsøgt at oprette

Du har hel ret i at det er under alt kritik at vi selv skal ind og betale, men når ens verden er ved at styrte total i grus, ja, så er man villig til at prøve alt for at komme igennem også selvom man så skal ind og finde nogle penge som rent faktisk ikke er der !

Jeg har sendt oplysningerne om den sagsbehandler videre til Peter og så håber jeg på at han kan få nogle oplysninger som alle herinde kan få glæde af. Jeg ved ikke om der findes en hjemmeside på dem... men man har da lov at håbe :-)

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 18:10   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dorthe det gør jeg så


Skulle sige fra web af at du kan skrive til ham hvis du vil have lavet dit navn om (så gælder det jo om at få det gjort inden brugerne bliver for fortrolige med det navn du har nu )

Jeg har tjekket og vi har allerede en Dorthe men hvad , du kan kigge i medlemslisten og se om det nick du først registrerede dig med er ledigt ...

det bestemmer du selv .. nu ved du at muligheden er der

Jeg kan godt se at 400 kr er noget billigere end en advokat ,og derfor syntes jeg også at det ville være helt fint hvis man kunne henvise til dem her, men stadigvæk vi burde være sikkeret i hoved og R** gennem lovgivning så den eneste grund til at vi har brug for sagsbehandler og advokater (og for den sags skyld K10 ) er at kommunerne ikke overholder loven, nok fordi de køre lidt efter princippet går den så går den...

Du fik din sag igennem og det samme går for en del andre medlemmer her på siden men tænk på hvor mange mennesker der hvert evig eneste år ikke får den hjælp de i følge loven har krav på , og som ikke magter eller formår at anke deres sag,. det er sgi da tragisk og er ikke et såkaldt retssikkerheds samfund værdig...

Der er en del her på siden som enten er visiteret til fleks på kontanthjælp (har jeg selv været også ) eller som hænger fast på kontanthjælp også en del ene forsørgere og jeg kan ikke med min bedste vilje se hvordan de skulle rejse 400 kr ud af et budget på måske 1500-2000 kr om måneden når regningerne er betalt ...

Derfor har vi tit snakket om hvor dejligt at det kunne være at hvis vi som side havde midler til at kunne donere folk penge til netop advokater eller sagsbehandlere eller endnu bedre til at kunne betale en sagsbehandler for at arbejde for siden (for selv om handicapportalen skriver at vi har en sagsbehandler så passer det ikke ) for godt nok kan vi hjælpe hinanden meget på siden her men der er sager hvor vi alle må give op, og frivillige sagsbehandlere er det så som så med...

vi har haft et par enkelte men de forsvinder hurtigt igen, måske der er for meget arbejde
  Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 18:59   #26
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej Hejdien.

Tak for det med navnet ... det vil jeg da lige kigge lidt på

Jeg vil give dig hel ret i at det er ganske urimeligt at det i dagens Danmark skulle være nødvendigt at hyrer advokater private sagsbehandlere m.m. for at komme igennem med noget man egentlig har ret til, men som nogle Kommuner & sagsbehandlere forsøger at sylte med den som du siger: Går den så går den....

Jeg er godt klar over at der er mange der ikke kan rejse de penge der skal til og den eneste grund til at jeg kunne var, at mine forældre hjalp os. Ikke med penge, men med nogle af de forbrugstoffer man bruger penge på, toiletpapir m.m og så kunne vi finde lidt penge til hjælpen. Derudover var sagsbehandleren utrolig sød og tilbød os flere gange at vi måtte dele regningen op i flere små portioner, for hun vidste jo godt at pengene på det tidspunkt var meget små ( blev visiteret til flex på en kontanthjælp).

Jamen du milde, vi kan da ikke forlange at fordi der befinder sig en eller flere sagsbehandlere herinde, at de skal klare alle sager herinde for der er jo rigtig mange og grimme sager herinde der er vel til et par fuldtidsstillinger hvis det er Jeg synes til gengæld at det er fedt hvis den eller de sagsbehandlere der befinder sig herinde kan være behjælpelige med nogle paragraffer og love m.m til andre herinde, og det kan de jo godt gøre uden at afsløre deres uddannelse

Jeg ved godt at de private sagsbehandlere ikke altid er løsningen, men kunne vi finde nogle af de grupper der er i landet så kunne vi måske henvise til dem og så er det jo op til den enkelte om de kan/vil bruge dem

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 22:40   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej og velkommen til Dorthe

Først vil jeg lige sige at jeg synes det er dejligt at du har haft den mulighed at kunne bruge privat rådgivning...

Når det så er sagt...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorthe 1971 Se meddelelser
Jeg ved godt at de private sagsbehandlere ikke altid er løsningen, men kunne vi finde nogle af de grupper der er i landet så kunne vi måske henvise til dem og så er det jo op til den enkelte om de kan/vil bruge dem
Jeg ved ikke om jeg vil bryde mig om ideen at vi her på K10 skulle henvise til disse rådgivere..

Jeg ville ikke have det godt med at dele "den syge del af befolkningen" op i 2 dele....

I forvejen prøver regeringen at dele Danmark op i 2 dele......rig og fattig....

Selvfølgelig ville det være fint for den del der havde penge til den rådgivning.....men hvad med resten....de ville bare stå og kigge efter den....og ville det være fair...

Jeg kan godt se at disse rådgivere skal tjene penge....men personligt synes jeg det er en skummel måde at tjene dem på....

Dette drejer sig om mennesker som står i deres livs værste situation....

Det er lidt som med hospitaler....der er de almindelige og så er der privathospitaler.....har man penge nok....ja så kan man blive behandlet hurtigt på privathospitalet.....imens dem der ikke har penge nok....ja de må håbe på at de overlever ventetiden på et almindeligt hospital....

Der er også forskellen på folk i job og dem på overførselsindkomst....er man i job så har de fleste en sundhedsforsikring som sørge for at de kan blive behandlet hurtigt......hvorimod alle dem på overførselsindkomst....ja de må igen bare vente...

Jeg er i bund og grund af den overbevisning at folk skal behandles ens....og ikke efter pengepung....
Og jeg kan virkelig ikke klare den opdeling der forgår i øjeblikket i samfundet...

Nåååå det blev et længere indlæg end det skulle have været...men jeg ville bare lige give mit besyv med....og slå et slag for alle som ikke har de penge som skal til....
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 22:54   #28
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Nej det er ikke dukh som du skriver, Heidi. Jeg kan se det drejer sig om det samme og der er hjælp at hente

Hvis jeg bare kunne huske eller få kontakt til min datter.

Det er et konsulentfirma der rådgiver både borger og kommunen. Sidst nævnte trænger da i den grad til at blive opdateret på dette område.

" Der skal et godt helbred til, at være syg"

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 16:03   #29
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej Webmaster

Tak for det.

Jeg kan godt forstå at du er godt træt af den opdeling der er i det danske samfund, det er du bestemt ikke ene om.

Jeg har ikke bragt de private sagsbehandlere på banen for at dele folk op i to dele herinde, for er jo godt klar over at der er nogen der ikke har råd til det, hvorend de gerne ville

Grunden til jeg valgte at bringe det op er, at på det tidspunkt jeg havde brug for hjælp anede jeg faktisk ikke at de fandtes.
Havde jeg vidst det, havde taget fat i dem længe før end det blev tilfældet, så min familie ikke var kommet helt ud i de yderste tråde både økonomisk men også som familie i det hele taget.

Selvom det er godt 3 år siden jeg kom ud på den anden side af systemet, så har jeg bestemt ikke glemt hvor rædselsfuldt det var og får det stadigvæk rigtig skidt og skal på toilettet hvis der ligger brev fra Kommunen i postkassen den dag i dag

Selvom ikke alle herinde har råd til det, mener jeg godt at vi kan forsvarer, at gøre opmærksom at de private sagsbehandlere findes.

Jeg synes også at Hejdien indlæg lidt højere oppe er interesant, for selvom siden her ikke har råd til at donerer penge til at de svagest stillede herinde så de også får mulighed for at få hjælp af advokat privat sagsbehandler eller måske ligefrem få en sagsbehandler ansat her på siden, så alle kan have glæde af det.
Ja så var der måske en mulighed for at lave noget så dem der har råd til at give lidt til andre kunne få den mulighed (blot en tanke der strejfede mig)

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 19:16   #30
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
får det stadigvæk rigtig skidt og skal på toilettet hvis der ligger brev fra Kommunen i postkassen den dag i dag


Nu faldt ti-øren lige pludselig for mig.

Det er jo DET, der er regeringens projekt. De vil skræmme livet af borgerne i forhold til det offentlige, så regeringen kan få "tvangsgennemført" deres privatiseringsprojekt, fordi borgerne ikke TØR have med det offentlige at gøre og vil HADE det.

Vi skal "elske" det private og "hade og frygte" det offentlige.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så blev jeg visiteret til flexjob anette1966 Spørgsmål ang fleksjob 10 23-05-2012 08:43
lang kamp....... som følge til, så er vi TO i familien solskinspigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 18-01-2011 10:22
En lang kamp og afslag endnu en gang Mella Dit og Dat 10 25-10-2010 10:39
Hvor lang tid tog det før du blev bevilliget flex? nilla Spørgsmål ang fleksjob 33 10-05-2010 09:29
en lang sej kamp engelkes Hvordan forløb det da du søgte fleks? 6 23-04-2006 00:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension