K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2012, 20:44   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Førtidspensionssag startet i 2012...

Hej alle

Jeg har været nødt til at holde pause fra K10. Simpelthen for at ligge min bekymringer om min pensionssag på hylden, og ikke holde mig selv fastlåst i dem.

Det har virket, men nu byder de mig igen at ligge på knæ efter info.
Andre har nok spurgt 1000 gange, men nu gør jeg det så igen.

Altså...

Den den 3. sep. var jeg ved psykiater igen. En jeg har været hos i 2009 også. Lægekonsulenten har så for 4 gang været inde over.

Han konkludere:

"Siden tidligere lægeskøn foreligger der en nyvurdering af psykiatrisk speciallæge der ændrer diagnosen mar´kant idet der nu beskrives bipolær affektiv sygdom med både depressive og submaniske episoder.
Der er startet op med stemningsstabiliserende behandling angiveligt via egen læge og der tilrådes flere lægelig tiltag bl.a fornyet forsøg på henvisning til psykiatrien.

Klienten har som tidligere massive vægtproblemer samt personlighedsforstyrrelse.

Vdr behandlingsmuligheder anser psykiateren ikke at dette vil kunne medføre tilbagevenden på arbejdsmakedet og en arbejdsprøvning frarådes.Disse klare udmeldinger tages til efterretning og min tidligere givne prognose bliver opfyldt.
Det skønnes således der er tilstrækkelig lægelig dokumentation for at kunne afgøre sagen."

Nu er min ressourceprofil så ved at blive opdateret, så skal min sag tages op på teammøde... igen.
Her i Horsens kommune har lægekonsulenten meget at sige.

Mit spørgsmål går så på, hvis min sag går videre, og pensionsnævnet starter sagsbehandlingen i år. Hvad sker der så når vi passere nytår?

Jeg frygter jo som en besat, at de vil sige, nu er der nye muligheder, og et ressoruceforløb skal tilbydes, inden den endelige afgørelse.

Ved nogen af jer, om hvis sagen bare i det mindste startes i år, om den så bliver afgjort på gamle regler, eller nye hvis afgørelsen overskrider nytår?

Jeg ved her i kommunen har de travlt som ind i h...... med sagerne. Og en ven jeg har, der har fået pension. Fik at vide af sin sagsbehandler, heldigvis blev det da i år.

Det er den besked der har gjort mig rigtig RIGTIG nervøs
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 20:59   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Sagen skal bare startes inden udgangen af 2012
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 22:07   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og ved startes, mener man naturligvis, at sagen skal nå at overgå til reglerne om førtidspension, hvor de 3 mdr påbegyndes....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 22:45   #4
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Pyha, tak skal I have for svar.

Hvis teamet sender den videre til nævnet, så er jeg meget mere tryg nu.
Men tør naturligvis ikke tro på noget, før jeg har det på skrift.

Men her i kommunen er svaret altid, at de aldrig har hørt om at en pensionssag ikke er gået igennem, ved nævnet, når først teamet har sendt den videre.
Håber naturligvis ikke jeg ender med at blive undtagelsen. Som så mange andre er tanken om at skulle bliver smidt i mangeårig ressource forløb, lige på målstregen, ikke til at holde ud.

Heldigvis så bekræftede psykiateren alt hvad jeg har følt med min sygdom. At det bliver sværere og sværere at komme over på, efter en depression. Der kommer et ar hver gang, hvilket desværre var normalt. Så derfor bakkede han op om at det skulle slutte nu.
Det er en lettelse at det ikke bare er indbildning.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 23:27   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes også - efter hver depression - at der sker noget med hukommelsen, og personligt er der også sket noget med min personlighed. Jeg bliver hurtigere ''hysterisk'' og opfarende, tiltider aggressiv og moody.
- det kan selvfølgelig også skyldes de mange års forbrug af medicin og/eller psykoserne.

De sagde forresten det samme til mig, way back, at alle sager der var gået gennem teamet, også ville gå gennem nævnet. Det passede også, men jeg var sikker på jeg var undtagelsen der befræftede reglen. Frygtelig tid, husker den med gru!!

Håber virkelig du kommer til at gå et nytår i møde, med tilkendelse og fred og ro - jeg har på fornemmelsen du vil vinde rigitg meget ved, at få afsluttet den sag, så du kan få fokuseret mere på dig selv, så du kan få lidt balance ind i tilværelsen - uden frygt for nye tiltag fra kommunens side.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 23:57   #6
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes også - efter hver depression - at der sker noget med hukommelsen, og personligt er der også sket noget med min personlighed. Jeg bliver hurtigere ''hysterisk'' og opfarende, tiltider aggressiv og moody.
- det kan selvfølgelig også skyldes de mange års forbrug af medicin og/eller psykoserne.

De sagde forresten det samme til mig, way back, at alle sager der var gået gennem teamet, også ville gå gennem nævnet. Det passede også, men jeg var sikker på jeg var undtagelsen der befræftede reglen. Frygtelig tid, husker den med gru!!

Håber virkelig du kommer til at gå et nytår i møde, med tilkendelse og fred og ro - jeg har på fornemmelsen du vil vinde rigitg meget ved, at få afsluttet den sag, så du kan få fokuseret mere på dig selv, så du kan få lidt balance ind i tilværelsen - uden frygt for nye tiltag fra kommunens side.

Tusind tak Helene

Ja jeg har også fået at vide jeg nok skal være i livslang behandling med medicin, for at holde mig så stabil som mulig. Dog ikke antidepressiv. Da det som erfaret, ikke virker efter hensigten for mig. Nærmere omvendt. Bivirkninger, men ikke noget positivt.

Der står så man kan forsøge begge dele, men det vil jeg på ingen måde, nogensinde. Jeg vil simpelthen ikke udsætte kroppen for den belastning. Jeg vil af med de ting i livet, der gør mig depressiv. Og her har alt med arbejdsmarkedet 70% at sige. Og de sidste 30% er mig selv, der ikke har begrænset mig, når det går godt.

Jeg vil helt sikkert se pension som en ny start på livet. Med de kort der nu engang er givet. Jeg tænker aldrig tilbage på, hvad nu hvis sådan og sådan ikke var sket. Det er jeg kommet over.

Nu tænker jeg kun fremad, på de ting jeg gerne vil fra hvor jeg står.

Det jeg tænker mest på er faktisk, om livet bliver levet igennem alene, eller det kan lade sig gøre at være to. Jeg har rigtig mange fordele ved at være alene, i forhold til at jeg så aldrig vil svigte nogen på den måde.

Men omvendt så vil jeg også gerne se om det kan gå, selv om det vil være et kæmpe sats. Går det galt, kan det rigtig sprede ringe i vandet af psykiske problemer. Men den tid den sorg/glæde.

Pension vil være forudsætningen for overhovedet at kunne disponere over fremtiden.


Sidst redigeret af Thomas1981; 08-10-2012 kl. 00:05.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 18:54   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Puha det er svært at været tålmodig.

2. Okt. fra min sagsbehanlder: "Jeg vil nu opdatere ressourceprofilen, og så skal den fremlægges på teammødet."

Mig den 11. Okt.: "Jeg glemte at skrive, at du endelig gerne må skrive når min ressourceprofil er opdateret.

Hvis du vil sende en kopi, gerne elektronisk, så må du også meget gerne det

Og sidst men ikke mindst, når du ved hvilken dag den skal fremlægges på teammøde, vil det også være rigtig rart at vide."

(Jeg har sagt et "par" gange at jeg gerne vil opdateres, så snart der er nyt. Har ofte prikket til min sagsbehandler, hvor der så rent faktisk var nyt)

Svar fra min sagsbehandler idag den 12. Okt.: "Den er ikke kommet på teammødet endnu.
Men som før sagt så skal jeg nok sende det hele til partshøring når alt bliver klart".

Øv øv... ikke at jeg på nogen måde forventede teammødet havde foregået, men jeg havde virkelig håbet på en estimeret tidshorisont på hvornår ressource profilen var opdateret, dernæst hvornår teammødet ca. bliver.

Det der... "når alt bliver klart"... Det er lidt ala, når jeg får tid. Jeg ved godt alle sagsbehandlere har bjege af klienter og sager, men det er altså svært ikke at bruge fugleunge princippet. Men bare skulle vente på, er det idag, eller idag, eller idag osv. der kommer nyt...
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionssag startet i 2012 Thomas1981 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 03-01-2013 18:00
din mening om min søns førtidspensionssag ? khawk1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 02-07-2012 12:57
afslag på rejsning af førtidspensionssag faro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 14-03-2012 18:05
din sag behandles som førtidspensionssag frugammeljas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-02-2011 18:03
Afslag på start af førtidspensionssag. akizuri At søge førtidspension 1 04-03-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension