K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2017, 23:18   #1
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Vedr. Kontanthjælp og vikarjob og sygemelding

Min Samlever som er på kontanthjælp fik den 6 - 6 et vikarjob som I første omgang var på 1 eller 2 uger og så blev han syg og han er syg og han var hos lægen i dag og det er en virusinfektion så han kunne ikke få medicin derfor.
Så sendes der nogle breve han skal udfylde fra jks som er hans arbejdsgiver og senere i dag får han afslag på sygedagpenge og det er nok rigtigt at man ikke kan få det når man ikke arbejder i et fast arbejde.
Desuden får han et brev fra jobcenteret vedr. Afmelding fra jobcenter - her står at han er afmeldt jobcenteret med virkning fra den 12 juni 2017 afmeldt på grund af sygdom.
Du er derfor ikke længere registreret som arbejdssøgende og dit CV er gjort ikke tilgængelig for søgning.
Hvis dit kontaktforløb er blevet varetaget af en af vores samarbejdspartnere er dette også afsluttet. Hvis du igen ønsker at være registreret som arbejdssøgende i jobcenteret kan du gøre det fra min side på jobnet. Dette har han gjort i dag den 14 juni. Herefter står der at han måske ikke har ret til ydelse hvis han ikke er registreret som arbejdssøgende i jobcenteret.
Venlig hilsen fra Kommunen.
Så er mit spørgsmål kan han så ikke få nogen hjælp når han er syg og han har været hos lægen uden at man har bedt ham om det endnu?
Kommunen vil nu også tage hans feriepenge som han har bedt om at få udbetalt selv om at vi først holder ferie i ugerne 32 og 3 dage i uge 33 og det har jeg hørt ham fortælle til sin sagsbehandler da vi var i jobcenteret før han fik vikarjobbet og vi er ikke gift men er der nogen som har forstand på alt dette jeg kan ikke følge med længere ?
Hun kunne heller ikke sige at han måtte have en god bedring hun mistænkte ham for ikke at være syg.
Hvornår skal han give en lægeerklæring til kommunen ?
Mvh MAKN1955

Sidst redigeret af MAKN1955; 14-06-2017 kl. 23:24.
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2017, 10:53   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Man kan godt få ydelse selvom man er syg. Han skal kontakte kommunen, og spørge om afmelding af jobnet pga sygdom, gør at han ikke får penge.

Og sygedagpenge kræver at man enten er på dagpenge når man bliver syg, eller opfylder et af følgende:
-Du er i beskæftigelse og har været beskæftiget i mindst 240 timer inden for de seneste seks afsluttede kalendermåneder forud for første sygefraværsdag. I mindst fem af disse måneder har du været beskæftiget i mindst 40 timer i hver måned.

-Du har inden for den seneste måned afsluttet en erhvervsmæssig uddannelse, der varede mindst 18 måneder.

-Du er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret i henhold til lov.

-Du er ansat i fleksjob."

https://www.borger.dk/arbejde-dagpen...r-loenmodtager

Ang feriepenge:
"§ 32. Feriegodtgørelse efter ferielovgivningen og udbetalte ferietillæg til personer, der er ophørt med at modtage hjælp efter § 42 i lov om social service, bliver trukket fra i hjælpen, når ferien holdes. Der kan kun foretages fradrag svarende til hjælpen for det antal dage, som feriegodtgørelsen eller ferietillægget er bestemt til at dække. Optjent ferie med feriegodtgørelse skal afholdes før ferie efter § 13, stk. 11."

Så han skal dokumentere hvilke dage ferien skal holdes, så de kan modregne i den korrekte måned.

Hvis kommunen vil have lægeerklæring, kan de med hans samtykke, hente det ved lægen.
Og fordi de skal gøre det på den måde koster det jo penge for kommunen. Og derfor gør de det vidst ikke så ofte ved kortere sygdomsforløb
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2017, 09:19   #3
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Hej Mistet Miss
Den er helt gal da jeg både selv har tjekket at han ikke har fået udbetalt feriepenge og hende som han snakkede med jer til morgen sagde at han havde fået feriepengene udbetalt i maj måned men jeg kontaktede også vores bank og hun kunne ikke finde den indbetaling.
Han skal kontakte hende som har med sagen at gøre kl 12 i dag .
Han har da han gik ind på feriekonto skrevet forkert dato men han har først ferie i uge 32 og uge 33 De første 3 dage det passer med de feriedage han har ved kommunen.
Der står skrevet fra fetiekonyo at han skal kontakte dem hvis ikke han får udbetalt pengene og dem har han ikke modtaget endnu men har han ikke ret til de feriedage da han sidste år arbejdede for kommunen i 8 mdr. Som Pedel medhjælper på en skole det var her han optjente ferie pengene .
Mvh
MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2017, 09:51   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvorfor har han ikke ret til de feriepenge?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2017, 21:48   #5
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Det er nok en misforståelse men for en sikkerheds skyld har jeg klaget for ham.
Han får ikke pengene udbetalt før den 7 juli altså en måned før han holder ferie han arbejdede sidste år før kommunen som Pedel medhjælper på en skole i løntilskud.
Derfra kommer feriedagene for 8 mdr arbejde.
Jeg kørte på kommunen og afleverede kontoudtog fra banken for maj måned så de kunne se at han ikke har fået pengene endnu.
Der bliver modregnet når han får pengene udbetalt det ved jeg godt.
En anden ting er at han fra i morgen den 19 juni og ind til den 4 august har fast arbejde som vikar ved du så hvad der er det bedste han kan gøre han har fået af vide at han får supplerende kontanthjælp da han var syg i sidste uge men jeg ved ikke hvad der er det bedste for ham at gøre kan du hjælpe mig med det Misty Miss.
Mvh MAKN

Kommunen sendte en opkrævning til ham hvor de gjorde opmærksom på at han ville blive registreret så andre kan se det men hvad så når det er dem selv kommunen som har lavet en fejl husker de så at gøre opmærksom på dette Det tror jeg desværre ikke.
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2017, 22:19   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså supplerende kh er vel bedre end ingen penge?
Især hvis ingen penge er pga sygdom.
For man kan jo godt få kh som syg.

Mit overskud er ikke så stort for tiden, så kan desværre ikke give et mere fyldestgørende svar. Jeg håber at andre kan bidrage med det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2017, 19:44   #7
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Min Samlever får supplerende kontanthjælp og vi var ellers så glade for at han havde arbejde i de næste 7 uger men det blev lavet om i dag.
JKS glemte at ringe til min samlever så han kørte på arbejde og han blev så sendt hjem igen og jeg nåede ellers at sende jobsedlen til hans sagsbehandler og jeg regnede ikke med at skulle bruge min ferie på alt dette her. Men jeg hjælper hvad jeg kan.
Mvh
MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension