K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2010, 22:21   #1
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
jobcenter

Pænt goddag til alle, giver hånd til alle :-)!

Jeg er helt ny her efter god artikel i Information. Jeg er også ny på nettet iøvrigt.

Et jobcenter truer med at henlægge "min ansøgnig" på arbejdsprøvning (afslag på pension), såfremt ufuldstændig beskrivelse af skånehensyn i jobplan ikke underskrives og er modtaget inden 8 dage fra datoen på brevet (modtaget 2 dage efter).
Dvs. en svarfrist på få dage, da jeg må beregne 3 dage hos PostDk til at bringe brevet.

Der er indsendt ønskede korrektioner skriftligt. Nogle af disse er imødekommet, men ikke det væsentligeste (liggemulighed). Samt beskrivelsen af min fysiske kapacitet er overdrevet.

Er der nogen, der kender nogle §'er, eller har et godt råd?

Sidst redigeret af Carmen; 30-07-2010 kl. 22:23.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 23:30   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har deres krav, skriftlig, skal du skrive til statsforvaltningen, evt. først Borgmester, og anføre dine klagepunkter.

Hvis du ikke har det skriftlig, giver du kort resume af deres trudsel, med spørgsmål, om det er forståret korrekt. Stil gerne dumme spørgsmål.

Selve jobplanen, indføjer du at kommunen(i hånden, hvor der er plads), hæfter for forværring af skade/sygdom/oa, idet dine skånebehov (nævn disse) ikke indføjes, og dermed tilgodeses.
Herefter kan du skrive under.
Dette skriver du således bare i hånden, aflevere dette med stempel(dvs ikke sende med post)og kopi til dig selv med stempel.

Find evt loven her under, link.
Find § om jobplan(§19 eller §20, mener jeg), og henvis til dette, ved klage til Borgmester eller statsforvaltningen. Se evt bekendtgørelse, og/eller vejledning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 07:14   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tænker på om det kan betale sig at lave så meget besvær,hvis du alligevel skal i en arbejdsprøvning,så vil der jo der vise sig hvad du kan og ikke kan,og at duhar brug for at ligge ned.

Har du haft en arbejdsprøvning før er du flexer nu ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 11:10   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jobcenter

Tusind tak for svar, Popia og c.l.e.o.!

Sagen kort:
Opereret for akut discusprolaps 1990, alvorligt tilbagefald 2000. Må opgive mit fag (tandlæge), forsøger at være selvforsørgende i andet job 16timer/uge, men kan ikke bestride det, helbredstilstand forværres.
Har været i arbejdprøvning i 2003 på egen læges initiativ, derefter visiteret til flexjob i 2004. Nye diagnoser kommer til (leddegigt og fibromyalgi) udover at antal og alvorlighed af rygtilbagefald øges, hvorfor der søges førtidspension i 2005. Denne behandles først 2010 dvs. afslag.

Popia, tak for kompetente forslag, men er i tidnød og har ikke overskuddet til at aflevere personligt. Havde tænkt mig at sende Jobplan med post i dag, med underskrift, men med tilføjelse "Set, men ikke godkendt" (jvf. tidligere indsendte, af mig korrigerede, jobplan). En mellemting mellem Jeres råd... fornuftigt nok?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 13:49   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er da gået noget helt galt
5 år om at ansøge om pension
hvad er der sket i den periode
formoder du selv har søgt
min ansøgning har taget lang tid, lidt under et år

tror dog ikke du slipper for en arbejdsprøvning, når den sidste er fra 2003.
med mindre lægerne har skrevet de ikke mener du kan klare en.
især hvis du håber kommunen skal indstille dig til en §18.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 23:46   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jobcenter

Jeg er indstillet til førtidspension 2 gange af soc.rådgiver, dels feb. 2006 og igen dec. 2009, men afslag med hovedvægt på en erklæring fra en overlæge, som ofte anvendes af Kbh.s Kommunes visitationsteam.

2007, på årsdagen for indstillingen, rykker jeg skriftlig for behandling - intet svar. Henvender mig samme år hos Borgerrådgiver, hvis advokat er adskillige måneder om at få et svar fra Jobcenter Kbh., som giver en tid i starten af 2008. Jeg anmoder skriftligt om en anden tid, da jeg er forhindret. Intet svar.

Medio 2008 henvender et privat firma sig for revidering af ressourceprofil. Igen sker intet. 2009 nedsættes en taskforce til behandling af ophobede pensionssager (incl. 1700 nye sager fra inviterede bistandsklienter if. soc.rådgiver). Ressourceprofil revideres igen, for 4. gang, og der indstilles for 2. gang.

Vi lurer også lidt på, om man mon når det her, før folkepensionsalderen (fylder snart 57)... for før 2005 ligger andre 5 år, hvor kommunen har ladet stå til!

Under normale omstændigheder ville jeg ha' rykket langt mere, men er "underdrejet" det meste af tiden. Det er jeg desværre ikke ene om, ser jeg her på K10... håber det bedste for Jer alle!

P.S. If. soc.rådgiver i Gigtforeningen har anke af afslaget ingen opsættende virkning på arbejdsprøvningen, så ja, den slipper man ikke for.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 09:33   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hård kritik af overfladisk og utilstrækkelig sagsbehandling i Nyropsgade

http://www.kk.dk/Nyheder/2011/Marts/..._21032011.aspx


kære Carmen
Borgerrådgiveren er obs på Nyropsgade og har lige udtalt lammende kritik- kan ikke huske, om du har været forbi ham?


Gode tanker herfra
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 16:21   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
http://www.kk.dk/Nyheder/2011/Marts/..._21032011.aspx


kære Carmen
Borgerrådgiveren er obs på Nyropsgade og har lige udtalt lammende kritik- kan ikke huske, om du har været forbi ham?


Gode tanker herfra
Kære L.S.!

Tusind tak for linket.

Buster her på K10 informere undrende om samme sag for nylig med ordene: Vi har 2011! Har manden endnu ikke fået svar...

Jeg var forbi Borgerrådgiver i 2007, hvis egen advokat var ca. 4 mdr. om at trænge igennem til Nyropsgade.
Nyropsgade stak en tid ud, hvor jeg var forhindret, hvorfor jeg skriftlligt anmodede om en ny tid. Intet svar.

Yderligere kan jeg oplyse, at den Jobplan, som tråden her starter med, ankede jeg i august 2010. Ingen reaktion fra Nyropsgade.
Derfor sendte jeg anken direkte til BAN september 2010. Ingen bekræftelse på modtagelse i BAN.

Anken går lidt i glemmebogen, da der er nye slåskampe i Jobcenter-regi, nu Baldersgade.

I mellemtiden forstår jeg her på K10, at BAN rutinemæssigt sender sådan en henvendelse retur til aktuel Jobcenter, altså Nyropsgade.

Jeg har haft anken med til møde i JSV, Baldersgade, men SB meldte ud, at det ikke vedkom hende.
Læs evt. min tråd "Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs!!

Januar 2011 har jeg videresendt anken til afdelingsleder i Baldersgade, som oplyser i februar 2011 at anken vil blive besvaret af Jobcenter Nyropsgade.

Gæt selv om der er modtaget svar fra Nyropsgade...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 16:53   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
nu går du til hovedet i forvaltningen

Københavns kommunerne
Anette Laigaard
*
Administrerende direktør
Tlf: 3317 3202 / 3366 2455
Fax: 33173204
E-mail: [email protected]
*Uddannelse
Socialrådgiver suppleret med lederuddannelse fra Danmarks*Forvaltningshøjskole
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 17:00   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tusind tak, østerbro!

Mener du, det vil være tilstrækkelig, at jeg blot mailer hende med henvisning til denne tråd?

...jeg skal i dag har skevet en anke på afgørelse fra Hjemmeplejevisitationen...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter . le cuere Spørgsmål ang fleksjob 14 16-01-2013 23:26
nyt Jobcenter Muffin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 11-06-2012 10:45
Roskilde Jobcenter Lotus Alt det andet 1 03-03-2011 16:46
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Breev fra jobcenter. mlaa32 Alt det andet 12 10-09-2010 17:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension