K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 00:57   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
DR Dokumentar Søger Igen


Jeg er igen blevet kontaktet af Christian Andersen som er journalist fra DR Dokumentar og som
i øjeblikket er ved at undersøge historier om kommunernes adfærd i forbindelse med folk der søger om førtidspension..

De er rigtige glade for alle de henvendelser de allerede har fået....men nu vil de gerne udvide deres research angående dette problem...
og søger derfor både sagsbehandlere, socialrådgivere og folk med kendskab til at kommunen´s lægekonsulent går imod de anbefalinger der ligger i sagen...
herunder tilsidesættelse af andre lægers, speciallægers udtalelser/lægeerklæringer som ligger i sagen...

I kan i info boksen herunder se præcist se hvad det er de søger....

Info:

DR-dokumentar søger igen.

Vi har fået mange henvendelses siden vi søgte efter mennesker der har haft problemer med at få godkendt førtidspension.

Vi er glade for de mange henvendelser og vil svare alle inden for kort tid.

Men nu søger vi igen.

Denne gang søger vi efter socialrådgivere og sagsbehandlere der kender systemet indefra
og som kan hjælpe os med at få et indblik i hvorfor systemet fungere som det gør.

Når man læser de mange sager vi har fået kendskab til, kan man få den fornemmelse
at der ligge kassetænkning og en vis form for systematik bag visse af afslagene.

Er du sagsbehandler og vil du kontakte os kan de ske anonymt og uforpligtende.
Kender du en sagsbehandler der kunne vide noget af interesse for os, må du også gerne kontakte os.

Vi søger også efter sager hvor kommunens lægekonsulent er gået imod de anbefalinger der ellers ligger i sagen.

I nogle af de sager vi har set er den lægekonsulent som kommunen bruger
blevet kritiseret for at tale kommunens sag og ikke borgerens sag.

Har du kendskab til den slags sager vil vi gerne høre fra dig (vi kender allerede til sagerne fra Lolland)

Du er velkommen til at kontakte os uforpligtende.

Med venlig hilsen

Christian Andersen, DR-dokumentar.

Mail: [email protected]

Telefon: 3520 8269
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 10:21   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
weeeeee, jamen, det er da alletiders mulighed for dem "indenfor murene" at udtale sig om arbsforholdene -go for it
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 10:29   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tror bar5e det bliver super svært at finde nogen der vil stå frem, sæt de bliver fyret og der ved risekere at få samme behandling de selv har givet syge mennesker i årevis... altså jeg tror ikke så meget det er frygten for at miste lidt moneter, men frygten for systemet.

Men det er jo heldigvis set før at nogle få tør sige noget (anonymt) så kan de nu få underbygget deres historier med udtalelser inde fra, vil det da kun være fedt.

Dog hvis vi tror det vil ændre noget til det bedre, skal vi nok alligevel tro om igen, måske der vil blive strammet lidt op hist og her, for en kort bemærkning, men i længeden.... specielt nu de pønser på at gøre tingene endnu mere ubehagelige for os syge og svage inde fra borgen af. Kommunerne er jo bare deres forlængede arm, som udfører pålagte opgaver.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 10:33   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
suk, lum, ja, det er jo det evige dillemma!

-men der er også et ord der sir: "den tier, samtykker!" -og vil da fortsat kraftigt opfordre dem til at deltage uanset langtidseffekten

Det er nu de har chancen for at tage til genmæle overfor alle os brokker... og simulanter

Og ja, ALT har en pris i denne verden, det kan vi kun være enige om.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 11:08   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
var der ikke nogen der så udvalgs møde om retssikkerhed i går på folketings kanalen ?
Der kunne man se at Betinna Post udtalte sig om det sjusk der var i kommunerne og hun var såmænd helt enige i at borgers retssikkerhed krænkes (og Benny talte da også så jeg ) tror det bliver genudsendt Søndag skal prøve at finde ud af det ...

Men jeg tror såmænd mange sagsbehandlere er af den samme mening som os , retssikkerhed i DK er en by i Rusland

Håber da at nogen sagsbehandlere ser det her og tør melde klart ud de kan jo være anonyme ...
  Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 13:28   #6
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Kunne ikke lade være med og få et smil på læben, da jeg så de til sidst skrev Har du kendskab til den slags sager vil vi gerne høre fra dig (vi kender allerede til sagerne fra Lolland) men dejligt og vide at rigtigt mange bakker op om vores sag på Lolland og spreder det, at sammenhold i sådan et system er en god ting for og få opmærksomheden omkring det store problem det er
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 13:47   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, socialrådgiverne har undersøgt sig selv på børneområdet.

Og der "bestemmer" pengene, så det gør de nok også på andre områder.

Se her:

Citat:
Et øget fokus på økonomi i de danske kommuner tvinger socialrådgivere til at nedprioritere deres faglige vurderinger og opprioritere budgethensyn.
http://www.information.dk/230812

Men hvad så med alle de sagsbehandlere, der IKKE er medlem af en fagforening?

De kan jo ikke råbe højt sammen og sikre sig, at de står på de svages side.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 14:17   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man kan så græde eller le over denne fra en kommune

Førtidspension er en varig forsørgelsesydelse, og tildeling af pension har store konsekvenser både for den enkelte borger og for den kommunale økonomi.

troede nu ikke ligefrem en social ydelse var baseret på økonomi.

tildeling af pension har store konsekvenser både for den enkelte borger
hvis man har fået det bedre kan man alså søge flex eller andet.
det har netop kæmpe konsekvenser. når alt peger på pension og en kommunen bare ikke vil give den pågrund af økonomi
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 17:29   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Hmm, jeg overvejede det lige, men kan faktisk ikke komme i tanke om nogle sager, som jeg personligt eller en af mine kollegaer har oplevet, hvor der er gået kassetænkning i den eller hvor lægekonsulenten er gået imod lægerne... Og det er jo egentlig overraskende dejligt
Men vi har også en stram aftale/samtale/samarbejde med lægekonsulenterne, om at de kun skal bedømme på det de kan se, og ikke de fikse ideer de kan få...

Så selvom jeg gerne ville komme med bidrag her (især når man kan det anonymt sp kan jeg heldigvis ikke
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 19:22   #10
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Det lyder rigtig dejligt Andersine, - at der faktisk findes kommuner der ved hvad lægekonsulentens rolle er. (gad godt vide hvad kommune det er )

Måske lige netop DERFOR bør du medvirke, - kunne jo være interessant at vide, om der alligevel er borgere i din kommune der klager over lægekonsulenten, mens I som fagpersoner mener at lægekonsulenten holder sig indenfor lægepapirerne

Jeg er unægtelig lidt nysgerrig angående, hvilke stramme aftaler I har med lægekonsulenterne - og endnu mere nysgerrig angående hvorfor disse så ikke gælder i hele landet
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
DR-dokumentar om velfærdens historie logikeren Politik og Samfund 1 04-04-2011 01:29
Dokumentar om diskusproteser i morgen i P1 kl. 14, phhmw Hjælpemidler til handicappede 2 23-03-2011 21:34
DR Dokumentar søger historier Webmaster Dit og Dat 42 05-09-2010 08:52
Research Dr Dokumentar Webmaster Dit og Dat 2 06-05-2010 21:29
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension