K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2017, 17:13   #11
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af DDD Se meddelelser
Jeg får overenskomstmæssig løn, så fagforeningen kan ikke gøre noget.
Da du presses til at arbejde 10 timer for 4 timers løn, kan det næppe siges at være overenskomstmæssig løn.
Og hvis din fagforening uden videre godkender det, er de nogle fjog og du bør skifte.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2017, 18:08   #12
DDD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
DDD er ny på vejen
Mange tak for svar alle sammen.
Jeg har ingen intentioner om at blive i jobbet i flere år. Jeg er i gang med at søge andet arbejde, men jeg har bare ikke råd til at gå på ledighedsydelse mens jeg leder. Der bliver jo ufravigeligt en praktikperiode hvor jeg igen skal gå for ledighedsydelse og jeg har jo ingen anelse om hvor længe det tager at finde et job eller hvor lang en praktikperiode jeg kan blive nødsaget til at sige ja til. Specielt med en anden aktør. Som det er nu, får jeg nyhedsbrevet (ledige fleksjob i kommunen), selvom jeg er i arbejde. Jeg skal nok huske at få på skrift at jeg har ret til at sige op. Tak for tippet.
Fagforeningen er ikke interesseret i arbejdsintensitet, da det er jobcentret der officielt afgører dette. Vi kan godt være enig i at det er løntrykkeri, men som sagt er det ikke fagforeningens område, så længe der betales overenskomstmæssig løn for de timer der betales for. Arbejdspladsen er meget lille og jeg ville slet ikke kunne være der, hvis jeg satte en aktion med fagforeningen i gang. Så hellere sige op. Jeg tænkte om der måske er nogen der har været hos en anden aktør der kan fortælle om deres oplevelser? Tak for din beskrivelse Jetted, men jeg kan ikke gennemskue om det ikke stadig er kommunen du har haft med at gøre eller om det faktisk er en ekstern aktør????
DDD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2017, 18:55   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg var ved ps12,tror de er lukket,sad i 4uger og søgte job, uden held,brokkede mig og blev sendt i praktik i en genbrugs butik, efter 2 uger kom jeg i tanke om der overhovedet var mulighed for ansættelse, nej det var der ikke men jeg fik jo prøvet om jeg kunne holde til at være en butik, gik ind til nabo butikken og søgte job, tilbød 4 ugers praktik og blev ansat efter dem. Jeg har også været i et andet forløb ved ceb i herning,der kom man 2 gange om ugen og sad og søgte job,mangerøg ud i meget lange praktikker,dog sagde de til folk at loven ikke kunne tvinge dem til mere end 4 uger, en presset folk til at blive så arbejdes giveren ikkekunne undværer dem, efter 6-8 mdr. stoppet folk og der kom bare en ny.
efter 4 mdr, fandt jeg selv en job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2017, 20:16   #14
DDD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
DDD er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg var ved ps12,tror de er lukket,sad i 4uger og søgte job, uden held,brokkede mig og blev sendt i praktik i en genbrugs butik, efter 2 uger kom jeg i tanke om der overhovedet var mulighed for ansættelse, nej det var der ikke men jeg fik jo prøvet om jeg kunne holde til at være en butik, gik ind til nabo butikken og søgte job, tilbød 4 ugers praktik og blev ansat efter dem. Jeg har også været i et andet forløb ved ceb i herning,der kom man 2 gange om ugen og sad og søgte job,mangerøg ud i meget lange praktikker,dog sagde de til folk at loven ikke kunne tvinge dem til mere end 4 uger, en presset folk til at blive så arbejdes giveren ikkekunne undværer dem, efter 6-8 mdr. stoppet folk og der kom bare en ny.
efter 4 mdr, fandt jeg selv en job
WOAW. Hold da helt op et L..... system. Det var sådan noget jeg frygtede og du har lige bekræftet mine værste anelser. Vi er jo alle sammen mere end rigeligt arbejdsprøvet og afklaret, når vi begynder at søge job. Synes alt det praktik er udbytning. Det er helt almindeligt i normale jobs at man har en måneds prøvetid, hvor arbejdsgiveren kan fyre en uden videre. Hvorfor skal vi som fleksjobbere arbejde gratis, i den måned. Puha.
Jeg holder fast i jobbet til jeg finder et nyt. Jeg må bare på med vanten. Hvis en anden aktør bare er beskæftigelsesterapi, så er jeg ligeså godt tjent med klaphatten jeg allerede har.
Så fedt at du gik ind i nabo butikken og fik job. 👍🏻👍🏻💪🏻💪🏻
DDD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2017, 23:33   #15
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej��
Mit nuværende flexjob fandt jeg selv ..ingen praktik, får fuld løn for mine timer fra første dag .
Jeg har verdens dummeste jobkonsulent, han er leder over de andre konsulenter !
Ham hoppede og skabte sig da han fandt ud af jeg selv havde fundet job og aftalt det hele..
Min arbejdsgiver kan absolut ikke lide ham..og spurgte om de ville have folk i job eller hvad, så klappede han i !
Han er sådan en der meget gerne ville 'sælge' fleksjobbere til meget lav intensitet ..det lykkedes ikke ved mig ..jeg havde så også fortalt min arbejdsgiver helt hvordan de fusker i nogle kommuner..
Jeg er lyklelig for mit job, og hører ikke mere til kommunen nu
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2017, 09:52   #16
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af DDD Se meddelelser
Der bliver ufravigeligt en praktikperiode...

Arbejdspladsen er meget lille og jeg ville slet ikke kunne være der, hvis jeg satte en aktion med fagforeningen i gang. Så hellere sige op.
... der er ikke noget der gør at der SKAL være en praktikperiode, det afhænger helt af hvad du har brug for.
Jeg har også oplevet at få besked på at jeg burde sælge mig selv på at kunne tilbyde gratis arbejdskraft inden ansættelse, og det er bare ikke imorgen.

Hvis du ikke gør noget i forhold til lønnen, sammen med din fagforeningen, er du direkte medansvarlig for at fleksjobber i fremtiden ikke har ordentlige ansættelsesforhold.
Hvilken fagforening er der tale om siden de ikke ser et problem i at du skal arbejde 6 timer mere end du er ansat til og til samme løn ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2017, 18:18   #17
DDD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
DDD er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
... der er ikke noget der gør at der SKAL være en praktikperiode, det afhænger helt af hvad du har brug for.
Jeg har også oplevet at få besked på at jeg burde sælge mig selv på at kunne tilbyde gratis arbejdskraft inden ansættelse, og det er bare ikke imorgen.

Hvis du ikke gør noget i forhold til lønnen, sammen med din fagforeningen, er du direkte medansvarlig for at fleksjobber i fremtiden ikke har ordentlige ansættelsesforhold.
Hvilken fagforening er der tale om siden de ikke ser et problem i at du skal arbejde 6 timer mere end du er ansat til og til samme løn ?
Jeg er på vej videre, så hurtigt jeg kan komme det og har i dag fået skriftelig bekræftigelse på at jeg kan sige op uden sanktioner. Jeg har orienteret virksomhedskonsulenten, som nok skal sørge for at virksomheden bliver blacklistet og chefen konfronteret.

Årsagen til at jeg kun får løn for 4 timer er pga den arbejdsintensitet arbejdsgiveren har vurderet og virksomhedskonsulenten har godkendt uden videre. Det er den nye fleksjobordning og det vil sige at der findes mange fleksjobbere som arbejder flere timer end de får løn for. I mit tilfælde er det dog ikke berettiget, da jeg ikke arbejder langsommere end andre. Stadig er det ikke noget en fagforening kan blande sig i, da det er jobcentret og IKKE arbejdsgiveren som officielt vurderer arbejdsintensiteten.

Jeg vil dog gætte på at der er flere tilfælde , hvor arbejdsgiver har presset fleksjobberen til at acceptere en lav arbejdsintensitet. Virksomhedskonsulenterne kommer jo ikke ud på arbejdspladsen og ser hvad man laver. De har ej heller nogen hverken medicinsk eller anden faglig viden om det pågældende fleksjob til at vide hvor hurtigt arbejdet normalt foregår og hvad det fleksjobberen fejler, vil gøre i forhold til arbejdstempoet. Det bliver taget rent på arbejdsgiver og evt. Fleksjobberens udtalelser.

Under den gamle ordning var incitamentet for at oprette et fleksjob for arbejdsgiveren at de kunne få lidt flere timer end de betalte for med 1/3 eller 2/3 ordningen. Under den nye reform er det kun arbejdsintensiteten de kan skrue på, hvis de skal have et incitament for at ansætte en fleksjobber, fremfor en medarbejder på normale vilkår.
Det rammer så efter den nye ordning fleksjobberen, som får mindre udbetalt. Dog med forbehold for at der ved et vist timeantal ikke bliver suppleret op.
Det er afhængigt af din timeløn, hvor mange timer du skal have løn for, før der ikke bliver suppleret mere op.
Pension og feriepenge bliver ikke suppleret op under den nye ordning, så det kan alligevel betale sig at arbejde så meget man kan og få løn for så mange timer som muligt.

Sidst redigeret af DDD; 21-06-2017 kl. 18:20.
DDD er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension