K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2014, 15:20   #1
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
træt!!!!!

Hej
Dement på grund af opløsnings midler
FP fra før 2003
Slidgigt, Ledgigt,problemer med ryg skuldre og nakke
Tinnetus og høreapperat på begge ører
Mange smerter
Opereret for hudkræft for tredje gang
Min yngste datter 22år er Paranoid Skizofren
Min ældste søn har senhjerneskade og hjernerystelse på tredje år
Min kone har forandringer i hjernebarken

Ja nu er jeg bare træt, er ind i mellem så træt at det er svært at tale , spise osv
Men kan ikke sove
Har i flere år ikke været i stand til at sove mere end 4- 5 timer sammenhængende

Får centyl vanddrivende
får tilcotil 2 Panodil +2 ipren 3 gange om dagen
får antidepressiv medicin oven i hatten
Uden den sover jeg slet ikke

desuden tager jeg glukosamin og D vitamin tilskud

Har gået hos en psykolog i nogen tid men hun kan ikke hjælpe mig

har bare brug for at få det ud ind i mellem

NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 15:31   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg følte en enorm træthed, da jeg bare læste om det - sikke da en redelighed, kan godt forstå du er træt og har brug for at slippe dampen ud engang i mellem

Der er nogen der af den mening, at der er en kasse ''røvfuld'' til os alle sammen - nogen får den tidligt i livet, andre får den fordelt gennem livet, og andre får det hele senere. Man må da sige du og din familie har fået kassen leveret på samme tid!

Håber den sødere sommertid, kan bringe lidt vækst og lys tilbage til jer, for det har i vist brug for.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 10:28   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
En ting komme sjældent alene,det må vi også erkende i vores lille familie,så jeg føler med dig og forstår godt du er træt.

du siger du ikke kan bruge psykologen til noget ,hvor mange gange har du været der ?

Jeg spøger for jeg har selv gjort brug at militæres psykolog ,da jeg følte min tilværelse brød sammen har klaret alt hvad livet har budt mig men der var pluslig meget alvorlige og livs truende med to af mine børn oven i andet jeg sloges med selv,det blev bare for meget derfor opsøgte jeg militæres psykolog.

Jeg må indrømme at de første 3 samtaler tude jeg i dagevis efter samtalerne og tænkte at det der fik jeg det sku næsten være af, men jeg forsatte og endte med at få tingene på plads og sat ord på tingen/føgelserne samtidig med jeg fik vished om at det her jeg gik i gemmen kunne jeg også klare,jeg gik der gemmen nogle måneder .

Det tager tid at klare/afklare sig sine nye "forhold"som man jo skal forholde sig til,jeg håber du trods modgang kan finde bare lidt glæde .

Vær også opmærksom på om du har fået det dårligere efter du er begyndt på antideprasiver,har du det bør du søge din læge igen,det syntes jeg enlig du bør alligevel på grund af din søvn mangel,men pas på glidebanen man kan komme i med piller for det ene og det andet.
Intet kan blive bedre af at gå rundt i e tåge af medicin,man må aspektere af sygdom er en del af livet også og så få det bedste ud af det man trods alt har.

Jeg er sikker på vi er mange der vil lægge øre til så bare "luk det hel ud" vi så også nogle der har meninger og gode ider ,men kan du ikke bruge det til noget springer du bare de indlæg over
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 10:52   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har været der hvor jeg ikke sov en nat sammenhængende i flere år.

Jeg blev anbefalet "Melatonin" som er et kunstigt fremstillet søvnhormon. Der gik ikke mange dage før jeg begyndte at sove bedre og nu er jeg kun vågen en enkelt eller to gange om natten - og falder i søvn med det samme igen

Jeg har fået det meget bedre og har mere overskud end jeg har haft meget længe.

Da vi var i Thailand brugte vi dem til at undgå jetlag - og det virkede rigtig godt.

Du skal self lige snakke med den, der styrer dit medicin før du gør det - håber så meget at det kan hjælpe dig
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 09:37   #5
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Træt !!!!!!!!!!!

Hej

Tak for jeres respons

Har lige fået at vide at jeg sandsynligvis har " Kronisk træthedssymdrom " oven i alt det andet, så her går det scu' godt

Har besluttet at starte hos psykolog igen

Skriver med min læge omkring "Melatonin" og mit søvnbesvær

NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 13:27   #6
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Træt !!!!!!!!!!!

Hej
så er den scu' helt gal

Min kone er indlagt akut med galdestensanfald og betændelse i bugspyt kirtlen

Min datter er indlagt for 7 gang på psykiatrisk

Skal selv indlægges på gigthospital i januar

Børnene/ børnebørn kommer alle hjem på lørdag for at spise julemiddag og bytte gaver, som ikke er købt

Jeg bliver totalt forvirret og stresset(hjerneskadet)

Min smerter er bare tiltagende, sover ad h til , ved godt jeg er i en ond cirkel lige nu

Har bare brug for at skrive det ned!

Np
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 14:44   #7
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Hold da op du har meget du skal forholde dig til! Jeg sender dig de bedste tanker, og jeg håber du får mere ro omkring nogle ting snarest muligt! Giv børn/børnebørn penge til selv at købe gaver, det vigtigste er, at I får en dejlig dag sammen på lørdag. <3
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 15:26   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
NPH
Jeg krydser fingre for at det bliver bedre snarest muligt

Jeg er sikker på at dine børn er forstående, så aftal evt med dem at de hjælper med at købe gaverne, og så får de pengene af dig til det
Hvis de ikke selv har købt gaver til deres børn, kan de jo evt slå det sammen, så børnene/dine børnebørn får lidt større gaver i stedet for

Og husk at passe på dig selv, og som Løvinden siger, er det vigtigste at i får en hyggelig dag
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 16:19   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du/I er godt nok også hårdt ramt..

Kronisk træthedssyndrom kan bl.a. opstå på grund af langvarig stress, og det er der vist ingen tvivl om at du har været udsat for.

Med hensyn til julegaver, så ring til dine børn og aftal at fremover får de penge til at sørge for at der bliver købt gaver fra dig, både til dem selv og deres børn, fordi du simpelthen ikke har overskuddet til det mere, men at du så gerne stadig vil give dem noget de gerne vil have, og det ved de allerbedst selv.. I er ikke den eneste familie med den ordning.

Både din kone og din datter er i gode hænder, så det skal nok gå.

Sørg du blot for at få en god dag på lørdag, og bed evt børnene om at komme så tidligt at de kan nå at hjælpe lidt til.

Når man inviterer familien, og de ved at man ikke har det store overskud, må man også gerne aftale at lave det som sammenskudsgilde, så alle kommer med et eller andet. Så er arbejdet ikke så stort, og man kan måske mødes oftere, når det ikke er så uoverskueligt..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 20:46   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du/I er godt nok også hårdt ramt..

Kronisk træthedssyndrom kan bl.a. opstå på grund af langvarig stress, og det er der vist ingen tvivl om at du har været udsat for.

Med hensyn til julegaver, så ring til dine børn og aftal at fremover får de penge til at sørge for at der bliver købt gaver fra dig, både til dem selv og deres børn, fordi du simpelthen ikke har overskuddet til det mere, men at du så gerne stadig vil give dem noget de gerne vil have, og det ved de allerbedst selv.. I er ikke den eneste familie med den ordning.

Både din kone og din datter er i gode hænder, så det skal nok gå.

Sørg du blot for at få en god dag på lørdag, og bed evt børnene om at komme så tidligt at de kan nå at hjælpe lidt til.

Når man inviterer familien, og de ved at man ikke har det store overskud, må man også gerne aftale at lave det som sammenskudsgilde, så alle kommer med et eller andet. Så er arbejdet ikke så stort, og man kan måske mødes oftere, når det ikke er så uoverskueligt..
Jeg er helt enig i Pip's og de andres gode råd.

Når det hele ramler sammen, som det gør omkring dig nu, så må man prioritere, og man skal huske at passe på sig selv.

Bed dine børn om hjælp til jeres julemiddag, eller lad et af børnene holde det, så du bare kan møde op og være med.
De er dine allernærmeste, så de vil have forståelse for situationen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension