K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2012, 09:22   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg er FÆRDIG med Enhedslisten! :(

http://avisen.dk/el-og-venstre-staar...en_177086.aspx

Jeg vidste godt, inden jeg stemte på Enhedslisten, og tankerne fløj gennem hovedet på mig, da jeg sætte krydset første gang ved valget i September 2011, at Enhedslisten tidligere havde skrevet på deres hjemmeside, at de er imod et professionelt forsvar.

Men jeg blev forsikret af en kammerat, at Enhedslisten er anti-militaristisk, og derfor troede jeg, at de havde fjernet det punkt, også fordi jeg ikke kunne finde det mere.

Men dagens udmelding fra Enhedslisten til koldt og kynisk at støtte slaveri (læs: værnepligt) betyder ALDRIG en stemme til EL mere.

Så hellere en skattereform hvor jeg falder lidt i indtægt, end at støtte noget der går imod min samvittighed!

Istedet går jeg over til SF eller Radikale Venstre.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 09:35   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
DET havde jeg heller ikke troet om Enhedslisten,
så jeg forstår godt din skuffelse.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 09:37   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv at læse hele artiklen.

Der tales om værneret istedet for pligt, hvilket kan udgøre en større udgift pga den store tilgang, af unge der gerne vil i trøjen.

Denne større udgift vil måske igen komme til at ramme de svageste.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 09:38   #4
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
JA STEM ENDELIG PAA DE RADIKALE.

saa kan banker og alle de rige faa meget mere, som vestager siger, banker og de rige skal der ikke tages fra.

men fra alle som ikke har for meget, de skal betale,, rigtig fedt radikal politik
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 09:53   #5
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Prøv at læse hele artiklen.

Der tales om værneret istedet for pligt, hvilket kan udgøre en større udgift pga den store tilgang, af unge der gerne vil i trøjen.

Denne større udgift vil måske igen komme til at ramme de svageste.

VH Popiae
Det er S, SF og R der taler om værneret. EL vil bevare værnePLIGT!

Citat:
Oprindeligt indsendt af HHHH
JA STEM ENDELIG PAA DE RADIKALE.

saa kan banker og alle de rige faa meget mere, som vestager siger, banker og de rige skal der ikke tages fra.

men fra alle som ikke har for meget, de skal betale,, rigtig fedt radikal politik
Jeg vil hellere at de rige får ekstra skattelettelser, og hellere nedskæringer i overførselsindkomsterne, end jeg bare én eneste gang skal støtte op om og acceptere noget der går direkte imod min samvittighed!

Det nytter heller ikke noget, at EL senere siger "jamen vi støtter skam heller ikke at folk skal tvinges i militæret hvis de ikke vil, vi vil bare gerne have at de tvinges til at arbejde for det offentlige i et år" - Dén går heller ikke!

Tvangsarbejde er tvangsarbejde, og al form for tvangsarbejde, det være sig alt lige fra værnepligt til borgerligt ombud, er at betragte som slaveri!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 10:10   #6
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Det nytter heller ikke noget, at EL senere siger "jamen vi støtter skam heller ikke at folk skal tvinges i militæret hvis de ikke vil, vi vil bare gerne have at de tvinges til at arbejde for det offentlige i et år" - Dén går heller ikke!

Tvangsarbejde er tvangsarbejde, og al form for tvangsarbejde, det være sig alt lige fra værnepligt til borgerligt ombud, er at betragte som slaveri!
ja det er fint at have et standpunkt,

men er det ikke det som du ytrer dig om, hvis dem jeg stemmer paa ikke giver mig det jeg vil have, og kun det jeg vil og ligemeget med andre, derfor bliver der flyttet saa mange stemmer hvergang der er valg, folk stemmer efter sit eget ego..
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 10:19   #7
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HHHH Se meddelelser
ja det er fint at have et standpunkt,

men er det ikke det som du ytrer dig om, hvis dem jeg stemmer paa ikke giver mig det jeg vil have, og kun det jeg vil og ligemeget med andre, derfor bliver der flyttet saa mange stemmer hvergang der er valg, folk stemmer efter sit eget ego..
Jeg stemmer dels efter hvad jeg selv vil have, men vigtigst af alt er det min samvittighed.

Det Enhedslisten har lavet idag er noget svineri, men værst af alt er det, at jeg selv er involveret i dette svineri. Det er mig der har stemt på Enhedslisten.



Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at blandt EL og Venstre, er EL dog de værste. Enhedslisten er djævlens parti.

Venstre går rigtignok både ind for værnepligt OG nedskæringer i overførselsindkomsterne.
Men Enhedslisten lokker svage mennesker til at stemme på dem med guld og grønne skove, mod at de opgiver deres samvittighed.

Man kan tage mange ting fra folk, penge, magt, ære osv. Men samvittigheden er og bliver den mest fundamentale ejendomsret.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 11:17   #8
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Kære logiker, jeg forstår ikke, hvad du mener.

Er du imod værnepligt, fordi, at du er imod krig?

Eller er du imod værnepligt, fordi det er tvang.

Man kan jo godt sige nej til militæret og så være i civilforsvaret i stedet. Men det er selvfølgelig også tvang.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 12:00   #9
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Kære logiker, jeg forstår ikke, hvad du mener.

Er du imod værnepligt, fordi, at du er imod krig?

Eller er du imod værnepligt, fordi det er tvang.

Man kan jo godt sige nej til militæret og så være i civilforsvaret i stedet. Men det er selvfølgelig også tvang.
Jeg er imod værnepligt pga. tvang.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 12:02   #10
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Jeg var s.. også blevet tosset, hvis jeg skulle tvinges 9 mdr. på husholdningsskole.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring er nu færdig! ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-02-2013 00:31
ankestyrelsen's undersøgelse er færdig einstein Lægekonsulenternes Rolle 2 25-04-2012 12:13
færdig på revalidering og hva så ......... anette1966 Alt det andet 20 23-12-2011 00:43
færdig på revalederingcenter og hvad så TULLE5AA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 08-11-2006 14:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension