K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2012, 16:36   #21
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Da min socilarådgiver søgte ftp til mig, havde jeg vist 5 timers arbejdsevne om ugen.
Jeg fik afslag med en flexbeviljing...
Som jeg kunne bruge til....?????
Så måtte jeg jo i arbejdsprøvning igen, da det jo ikke kunne være rigtigt at den var 5 timer.
Den nye viste færre end 5 timer.
Det kunne jo slet ikke være rigtig, så en ny arbejdsprøvning med INGEN SKÅNEHENSYN andet end en stol.
Jeg skulle bare arbejdes meget stille op. Det var formålet.
Efter 3 uger sagde min læge stop.

Så en arbejdsprøvnig kan også bruges til at oparbejde en arbejdsevne.
At lære at stå op hver morgen fx.
At være på en arbejdsplads x antal timer.

Hvilket jo godt kan være rigtigt for nogle.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 16:43   #22
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Da jeg skal ned i tid, skal /er jeg også i en ny praktik, der er sat til 3 mdr.
den kan muligvis udvides,hvis jeg ønsker det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 17:23   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har fået besked på at skulle min arbejdsevne så kun være 5-6 timer så visiter de til flex igen

Jeg har på ingen måde brug for at lære at stå op eller lære at passe et evt.job.

Jeg er møde stabil i mine arbejdsprøvninger om jeg så skal tømme pille æsken først ,og jeg holder altid mine aftaler ,tilsidesætter alt og alle for at være noget værd til mine afprøvninger.

Men lige nu sidder jeg bare standby hele dagen tør dårligt nok forlade tlf. 5 min. for tænk hvis jobkonsulenten skulle ringe,jeg skal jo stå til rådighed .

Det er deprimerende ikke at kende dagen i morgen - men måske er det meget godt man ikke gør det alligevel.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 18:18   #24
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Statstilskud er for alle fleksjobbere i ansat i staten

Cleo skrev "Det med stats støttet job, det vist kun noget de gør med dem der har mange år på arbejdes market endnu,eller har særlige evner der kan bruges,ellers kan jeg ikke se fidusen i det."

Statstilskud er for alle fleksjobbere der bliver ansat i en statslig virksomhed. Jeg mener at det fungerer sådan at alle statslige virksomheder skal betale til en særlig fleksjob pulje. De statsvirksomheder der så ansætter en fleksjobber får betalt halvdelen af de udgifter arbejdsgiveren skal betale. Du skal ikke opfylde særlige krav eller have særlige kvalifikationer. Du skal bare være fleksjobber og søge job i staten.

Held og lykke!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 22:04   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg er møde stabil i mine arbejdsprøvninger om jeg så skal tømme pille æsken først ,og jeg holder altid mine aftaler ,tilsidesætter alt og alle for at være noget værd til mine afprøvninger.
Du bør ikke tage mere medicin når du er i afprøvning, og selvfølgelig skal du ikke tilsidesætte alt for, at kunne præstere i en afprøvning.

Hvis nu, at de fandt et job til dig, på samme timetal, som du klarede i afprøvningen, så er det pludselig ikke en kortere periode, som du kan se en ende på, så er det 45 uger om året, måske i flere år.

Vil du så også kunne klare, at "tømme pille æsken" og "tilsidesætter alt og alle for at være noget værd"?

Din afprøvning skal jo gerne give et retvisende billede af hvad du kan klare i et job, og ikke kun af hvad du kan klare i en kort periode, som du kan se en ende på.

Så måske skulle du overveje en anden tak-tik i din næste afprøvning.
Det er så mit bedste råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 23:17   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Vovse du har bare så meget ret,og jeg siger det jo også selv til alle andre,Lyt til dig selv og din krop,det er bare så pokkers svært når man selv står midt i det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 23:42   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Vovse du har bare så meget ret,og jeg siger det jo også selv til alle andre,Lyt til dig selv og din krop,det er bare så pokkers svært når man selv står midt i det.
Ja, det er skie svært ... og vi skrev det også til dig i din sidste arbejdsprøvning... ♥

Så hvad med at vi laver en aftale om at du arbejder efter din krops signaler næste gang du skal i arbejdsprøvning... om det så kun er 15 min hver dag....

Og kommer du ud med ca 4 timers flexjob arb pr uge.. så tror jeg at der er en masse herinde der vil hjælpe dig med at klage over det..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 07:58   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Vovse du har bare så meget ret,og jeg siger det jo også selv til alle andre,Lyt til dig selv og din krop,det er bare så pokkers svært når man selv står midt i det.
Det kender jeg udmærket, men efter ca. 13 år i manegen og en fleksvisitering på baggrund af en arb.prøvning der viste 6-9 timer pr. uge kom jeg i en ny afprøvning.

Og hver gang jeg havde svært ved at sige fra mindede jeg mig selv om, at hvis jeg bliver, når jeg har behov for at gå hjem, vil det give et misvisende bilede af hvad jeg kan.

Og så gik jeg hjem.

Og på alle arbejdspladser vil der være nogle båtnakker, der står og skuler når man går tidligt, lad dem tænke hvad de vil, det er ikke deres liv det handler om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 09:49   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej C.L.E.O.

Ud over de øvrige gode råd står der i Vejledning til bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne i § 6 flg.:

Citat:
Endvidere skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig.
Link: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29554

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er arbejdsevne egenligt? Abraxus Politik og Samfund 6 11-10-2012 09:22
Kan jeg mon komme i flex job..? Badutski Spørgsmål ang fleksjob 6 07-05-2012 20:46
over 50% nedsat arbejdsevne - hvad så?? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-10-2010 11:39
Hvad er forskellen på arbejdsevne og erhvervsevne.? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-06-2009 13:00
Hvad Er Arbejdsevne? Funktionsbeskrivelse? Match 1-3 For Sygemeldte zuza Nyt om loven 0 14-10-2007 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension