K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2011, 19:06   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Arbejdsmedicinsklinik.

Dette er konklusionen ud fra undersøgelser og samtaler på arbejdsmed.klinik.
Hvad tror i at jobcenteret kan få ud af det?


"Det er således temmelig tvivlsomt, om der ved behandling kan opnås
væsentlig bedring. I forbindelse med at pt har oplevet sig presset
af Jobcentret i forløbet, udviklede hun udtalte angstanfald. Blev
udredt for hjertesygdom som man ikke fandt, og er efterfølgende
blevet behandlet med antidepressiv medicin med relativ god effekt,
men har fortsat lettere psykiske symptomer.Pt har været til psykolog og bl.a. forsøgt at arbejde lidt med at
blive bedre til at prioritere egne behov fremfor andres i konkrete
situationer, men har udtalte vanskeligheder med dette.
Jeg foreslår at genoptage dette, og pt kan godt se formålet, men
virker nærmest skræmt eller opgivende ved tanken om at skulle
kunne ændre sig væsentligt på det punkt. Det er svært at
forestille sig balance mellem helbred og forsøg på at øge
arbejdstiden, hvis pt ikke magter at sige nej til opgaver, der
forværrer smerterne.

Det er muligt, at der kunne opnås en vis bedring af livskvaliteten
ved øgning eller ændring af den medicinske behandling for de
psykiske symptomer, men temmelig usikkert om det kunne bidrage til
en øget arbejdsevne.
Pt har prøvet forskellige motionsaktiviteter, da hun føler, at det
bidrager til trivsel, men kan f.eks. ikke løbe på grund af smerter.
Har det bedst med at bruge cross-trainer i fitnesscenter, men synes
ikke aktuelt, at hun har råd til dette. Har ikke kunnet få støtte til
psykolog eller motion via kommunen.
Klager over tørhed og kløe i øjnene, og reumatologen har overvejet
udredning for Sjögren, det kunne stadig være relevant.

Konklusion
37-årig xxxxxxxxxx med tiltagende bevægeapparatproblemer
gennem ca 10 år, som har ført til langvarig sygemelding og
arbejdsprøvning, der viste arbejdsevne nedsat til under halvdelen.
Reumatolog har stillet diagnosen psoriasisgigt og forsøgt behandling
uden mærkbar effekt. Pt fremstår aktuelt med varigt nedsat
arbejdsevne til under halvdelen, og der kan ikke peges på nogen
behandlingsmuligheder, der kan medføre markant bedring af dette.

Har aktuelt velegnet job 12 timer om ugen, men dette er økonomisk
uholdbart. Pt forsøger at øge til 14 timer, men kan formentlig
ikke komme væsentligt højere op.
Ved undersøgelsen her påvises udover diffuse smerter tegn på
indeklemningssyndrom på begge skuldre og tennisalbue på begge
arme, formentlig som led i grundsygdommen.

Diagnoser
/M07.3 psoriatrisk artrit
M77.1 epicondylitis lateralis
M75.4 afklemningssyndrom i skulder/"

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 19:11   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder imø til at de nok vil indhente en psykiatrisk erklæring på dig, samt forvente en udredning i forhold til Sjøgren.

Men ellers peger det jo i retning af fleks...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 19:55   #3
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Sikke dog en jule gave :O(

Har i dag modtaget svar fra BAN..... de stadfæster min kommunes afslag på forlængelse af sygedagpenge og afslag på fleks :´O(

Skal lige læse det igennem et par gange da jeg ikke rigtig fatter hvorfor?

Og så lige d. 23 december...at de nænner det.
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 20:19   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Ej altså, mangler ord - god jul, trods alt.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 11:07   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad er begrundelse, for afslaget i BAN?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 11:39   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det ville jeg også meget gerne høre... Altså hvad de begrunder afslaget med...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 14:09   #7
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Min sag : http://www.k10.dk/showthread.php?t=11337

Begrundelse for afslag på forlængelse af sygedagpenge er .
" Du havde den tidligere modtaget sygedagpenge i mere end 52 uger i de forudgående 18 kalender måneder, kommunen havde dereftere lagt en jobplan for dig i perioden 14 april 2010 til d. 1 marts 2011 som udløb efter dit inhold og du op fyldte ikke på tidspunktet for udløbet af din jobplan nogen af betingelserne, selv om du beskæftigelseskravet vedr. sygedagpenge ved at være medlem af en a-kasse"

Var sygemeldt fra nov. 2008 - 1 maj. 2009. I arbejde fra. 1 maj 2009 - 15 aug. 2009 Sygemeldt 16 aug.2009 - 13 april 2010 På revalideringsydelse fra 14 april 2010 til 1. marts 2011 men de havde dog først fundet et praktiksted fra d. 16 august 2010 og jeg gennemførte ikke da jeg stoppede d. 1 januar 2011 med akut gigtbet. i højre arm.


Afslag på fleks begrundes således:

Vi vurdere ikke at det den 28 marts 2011 var dokumenteret at din arbejdsevne er varigt og væsentligt nedsat og at alle relevante tilbud og andre foranstaltninger ikke har været afprøvet for at fastholde dig i ordinær beskæftigelse.

Vi vurdere at det ikke er udelukket at du kan komme i beskæftigelse i ordinære vilkår i et passende arbejde som tilgodeser dine skånebehov. Der var på et tidspunktet for kommunensafgørelse ikke dokumenteret en sådan varig nedsættelse af din arbejdsevne at der på dette tidspunkt var grundlag for at visitere dig til fleksjob"

Hvad har været afgørende for vores afgørelse.

"* Du har været hypermobil siden barndommen
* Du lider af tennisalbue ( det fandt lægen på arb.med klinik åbentbart ud af?)
* Der er foreslået diagnoser i form af fibromyalgi og psoriasisgigt ( reumotolog har stillet diagnosen psoriasisgigt feb. 2011)
* Medicinsk beh. for psoriasisgigt har ikke været virksom ( kun prøvet 2 slags med. hvoraf den ene gav kropskløe)
* Du har lidt af kløe på arme og ben uden nogen ide om udløsende faktor ( øhh ja det var en bivirkning pga medicin for psoriasigigt)
* Du lider af poly cystisk ovarie syndrom ( har intet at gøre med min situation har levet med i mange år)
* Du er operet for plicka i højre knæ 2 gange og seneskedehindebet. ved begge håndled ( trods alt kun operet 1 gang i et håndled men skal opereres igen i sammehåndled)
* Du har haft hjerte problemer uden at der blev fundet fysiske årsager ( faldt om pga stress og smerterelateret stress pga sygedagpengene stoppede og jeg fandt et uegnet job for at forsørge min fam.) ( har fået konstateret ekstra cystoler hos hjertelæge)
* Antidepresive behandling har haft en vis effekt på dine gener, men at du nærmest virker skræmt og opgivende ved tanken om at fortsætte med dette. ( prøv at læs konkl. fra arbejdsmed klinik. Sammenhængen er at jeg gik til psykolog som ikke mente at der var noget pykisk galt og det var stress relateret pga min situation og kommunens behandling af min sag9 Lægen fra arb.med klinik mente at jeg skulle geare ned på mit job hvorefter jeg svarede at det var svært for mig ikke at give mig 100% på mit job og jeg ville have det svært med at gøre ting halvt)
* Du lider a svimmelhed og balaceproblemer og flimren for øjnene og at du lider af tørhed og kløe i øjnene således at reumotolog har overvejet udredning for Sjögrens syndrom. ( blodprøve taget men viser intet)

Vi vurdere på denne bagrund at din tilstand var uafklaret og således ikke kunne anses for dokumenteret at der ikke længere var behandlingmuligheder lidelser i form af evt. yderligere beh. med evt antidepr. medicin selv om arb. med klinik afviser denne mulighed fordi at du nærmest virker skræmt og opgivedne ved tanken.

Revalidering Det var ikke overvejendende sandsynligt at du ved hjælp af revalidering ville kunne vende tilbage til det ordinære arb.marked, da din funktionsevne ikke var endeligt afklaret og da det var usikkert om du med din arbejdsevne ville kunne kunne revalideres til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked da din tidligere afklaring højest viste at du kunne arbejde på halv tid men da det heller ikke kunne anses for doumenteret at der ikke var beh. muligheder, der kunne forbedre din funtionsevne"

Afklaring af arb. evne
" Det var ikke nødvendigt at genemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger Pga uafklaret tilstand.

Så nu forudsætter de at min kommune herefter i samarbejde med mig tager stilling til om jeg kan komme i ordinært abejde eller andre foranstalninger skal i værksættes for mig.

De har envidere lagt vægt på at jeg er fortsat tilknyttet arbejdsmarked inden for min udd. selv om denne er tilknytning er på nedsat tid. ( 12 timer om ugen i specialdesignet funktion til mig af min super arb. giver men kun et år endnu) HULK HULK.......
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 14:42   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gunell

1. sikken en "julegave" at få smidt ind ad døren d. 23. dec.!!!

2. rystende at læse hvordan arb.med.rapport bliver fordrejet fra BANs side til uafklaret, men går ud fra at kommune også nåede til denne konklusion.

3. har du sendt egen fremstilling frem forud for afgørelse? m. fremhævning af vigtige konklisoner?

her tænker jeg specielt på flg. fra Arb.med.rapport:

Citat:
er efterfølgende blevet behandlet med antidepressiv medicin med relativ god effekt, men har fortsat lettere psykiske symptomer.
Her kunne de være på sin plads aqt der forud for afgørelse havde fundet en faglig psykistrisk vurdering sted omkr. adakvæt behandling er fuldendt og derfor ingen yderligere behandlingsmuligheder for yderligere at lette psykiske symptomer. Men som arb.med. skriver nedenfor, finder denne det usikkert om det kan bidrage til øget arbejdsevne. Men det burde være forsøgt afkræftet af psykiater.

Citat:
Det er muligt, at der kunne opnås en vis bedring af livskvaliteten
ved øgning eller ændring af den medicinske behandling for de
psykiske symptomer, men temmelig usikkert om det kunne bidrage til
en øget arbejdsevne.
Citat:
Pt fremstår aktuelt med varigt nedsat arbejdsevne til under halvdelen, og der kan ikke peges på nogen behandlingsmuligheder, der kan medføre markant bedring af dette.
Ordet aktuelt i ovenstående, er desvære nok uslagsgørende omkr. varigt nedsat arbejdsevne, og de to ord strider jo mod hinanden. Men positivt, at der ikke kan peges på nogen behandlingsmuligheder, der kan medføre markant bedring. Dog åbner dette jo også op for mulighed for lidt bedring.

Det er rigtigt kedeligt igen, at læse hvordan SD-systemet igen udnytter, at det lægevidenskablige felt jo ikke er nogen nagelfast videnskab i sepc. prognoser, hvorfor dette åbner op for mulighed netop sådanne afslag på en ellers oplagt sag til enten at få dig ordenligt afklaret inden udløb af SDP og dermed en reel vurdering af mulighed for fleksjob.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 10:50   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at du klager igen.

Det betyder at BAN genbehandler, og hvis, afslaget fastholdes, sender sagen til Ankestyrelsen.

Brug nogle af Gunvors foreslag!

Ankestyrelsen taget kun få sager, men det åbner muligheden for at du evt senere kan sende sagen til Ombudsmanden!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 01:18   #10
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Tak skal i have

Jeg har sendt en besked til min faforening hvor jeg har en socilapolitiskkonsulent der hjælper mig.

Puha jeg orker snart ikke mere, men så er problemet jo atter for mig hvad hvis jeg bliver fyret ellign.? Hvor står jeg rent a-kasse mæssigt?

Er det rimeligt at "systemet" kan forvente at man som syg i job ikke kan have samme rettigheder som raske? Jeg kan ikke få fleks og jeg kan jo ikke stå til rådighed i a-kassen (ikke engang som deltidsforsikr.), hvad skal man så gøre????

Knus Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension