K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2012, 09:06   #161
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
der har jeg også været....man skal godt nok være god til at holde dem igang.....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 09:30   #162
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Hej Enteneller.

Jeg har sandelig været igang med en afklaring fremadrettet, for 7 måneder siden henvendte jeg mig ved kommuen, de skulle så lige indhente nye oplysninger, dem fik de for snart 4 måneder siden, og så trækker de den ellers, med undskyldning om at sagen ligger ved lægekonsulenten, nej de har sandelig ikke travlt jeg er jo ganske gratis og have til og gå....
Det kender jeg desværre alt for godt, men godt at du hænger i der også.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 10:07   #163
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ærgeligt at du ikke har kunnet optage dette;
""Damen i telefonen siger så " DET VAR VI NØDT TIL OG SKRIVE, ELLERS VILLE DU JO FÅ RET" Altså hun siger jeg har ret men må ikke få ret!!!!"".

Be om aktindsigt i Ankestyrelsen, og derefter om at tale med sagsbehandleren derfra!
Forklar nøje om de sagsbehandlingsfejl, du har været udsat for.
De bør IKKE kunne ændre afgørelse om stk 4, dvs at de SKAL tilkende dig fleks eller pension. Og fortsætte sygedagpengene indtil dette!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 09:09   #164
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det gør mig ondt at høre at det blev afgørelsen
(forøvrigt en utrolig kort sagsbehandlingstid - det tog 8 mdr før jeg havde min)

Meget mærkeligt afslag må man sige

Det sidste jeg har hørt er at sagsbehandlingstiden i Ankestyrelsen er oppe på 1 år nu. Det skulle efter sigende stå stille derinde pga nedskæringer

Min sag er blevet optaget af Ankestyrelsen, og jeg har lige erfaret at kommunen har løjet i deres anke. De påstår at jeg ikke er færdigudredt/behandlet, hvilket er en direkte løgn, da jeg var det allerede tilbage i 2010, og har fået foretaget to efterfølgende speciallægeerklæringer der siger netop dette. Så der er ikke grænser for hvilke metoder de vil tage i brug

Jeg har hørt at Ankestyrelsen samler den samme type sager sammen. Der ligger i forvejen en 27.1.4 sag derinde fra september, og jeg tænker at min sag nok bliver slået sammen med den. Så mon ikke der også er en vis sandsynlighed for at din sag ryger med i den pulje?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 10:23   #165
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej Tassi.

Min sag tog også 8 måneder, men genvurderingen, tog 3 uger og så videre til ankestyrelsen, din sag lyder præcis som min, så det bliver spændene, det er det samme de fandt på hos mig.

Jeg troede du vandt i BAN, er det kommunen som har anket så?????

Jeg tror også ankestyrelsen samler sagerne, jeg var inde og kigge de har taget 6 sager om 27 stk 1 nr 4, den første blev taget maj 2011, så mon ikke snart der ligger en afgørelse...

til dig
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 10:34   #166
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Hej Tassi.

Min sag tog også 8 måneder, men genvurderingen, tog 3 uger og så videre til ankestyrelsen, din sag lyder præcis som min, så det bliver spændene, det er det samme de fandt på hos mig.

Jeg troede du vandt i BAN, er det kommunen som har anket så?????

Jeg tror også ankestyrelsen samler sagerne, jeg var inde og kigge de har taget 6 sager om 27 stk 1 nr 4, den første blev taget maj 2011, så mon ikke snart der ligger en afgørelse...

til dig
Hvor under Ankestyrelsen kan du se at de har 6 sager på §27 stk. 1 nr. 4? Jeg syntes det er et markværk at hitte rundt derinde.

Håber for dig at netop nr. 4 kan hjælpe dig ved Ankestyrelsen. Havde den været der i 2007, ville jeg højst sandsynligt også være kommet under denne
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 10:59   #167
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Jeg søgte på "§ 27 stk 1 nr 4 principsag" så dukkede der 6 sager op som de havde antaget
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 11:03   #168
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Ja den enteneller, den kom jo først i 2009 Men tror den er nyttigt, i dag

Jeg tænker lidt, når der nu ligger en dom på hvis man ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, skal man overgå til fleks eller fp, og der i forvejen ligger a-38-02, så kan ankestyrelsen vel næsten ikke komme udenom at 27 stk 1 nr 4 skal sige fleks eller fp...
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 20:40   #169
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Jeg troede du vandt i BAN, er det kommunen som har anket så?????
Ja, kommunen har anket, og har benyttet enhver mulig og umulig juridisk spidsfindighed som argument - bla at BAN ikke vedlagde en klagevejledning da de gjorde kommunen opmærksom på at de genoptog sagen, samt en direkte usand påstand om at jeg ikke er færdigdiagnosticeret. De har taget alle midler i brug i forsøget på at vinde sagen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 21:12   #170
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Ja, kommunen har anket, og har benyttet enhver mulig og umulig juridisk spidsfindighed som argument - bla at BAN ikke vedlagde en klagevejledning da de gjorde kommunen opmærksom på at de genoptog sagen, samt en direkte usand påstand om at jeg ikke er færdigdiagnosticeret. De har taget alle midler i brug i forsøget på at vinde sagen
De har åbenbart nok med ressourcer til også at kæmpe med BAN. Man er dælme bare en lille bit prik et sådan spil. Er din sag i Ankestyrelsen nu også Tassi?

Jeg håber at du vinder Tassi og ligeledes for dig Gogo.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension