K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 00:54   #271
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
De fleste staldtriks til at føre kampen kender du uden tvivl, men ellers er K10 til for at hjælpe :-)

Thumbs up for at du vinder kampen. Vi hepper på dig fra kulissen ;-)
Jeres opbakning og råd har været ganske uvurderlige
Var lige tilbage og læse fra dengang jeg knækkede, hvor jeg skrev at jeg ikke magtede at læse jeres sidste indlæg. Det har jeg gjort nu, og jeg er så utrolig rørt over den støtte I gav mig

Men ja, føler mig rimelig uddannet i systemet. Det er så bare ude af mine hænder nu...
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 11:03   #272
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Dejligt med lidt positivt nyt. Det er jo en ufattelig lang kamp du har kæmpet, så jeg krydser alt for at det snart er slut, så du kan komme til at leve og ikke kun kæmpe.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 11:20   #273
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Slipper du så for endnu en arbejdsprøvning selv af den mest skånsomme slags? Får du din læge til at kontraincidere dette?

Dejligt at du nu har fået en super sagsbehandler, det er uvurderligt i ens sag. Alle har ret til afklaring selvforsørgende eller ej, ufatteligt at ikke alle i ens kommune taler samme sprog.

Jeg er selv positiv omkring min egen sag, jeg har fået en ny sagsbehandler som jeg ikke aner hvem eller hvordan hun er. Dog klingede jeg ikke med den tidligere, så det var rart at hun gav min sag videre.

Godt at du er kommet op af hullet, det tager utroligt hårdt på en ikke mindst ubevidst, at man har alle odds i mod sig. Det koster blod, sved og penge i det her system.

Held og lykke med din sag, glæder mig til af følge den videre frem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 14:08   #274
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tassi,

Slipper du så for endnu en arbejdsprøvning selv af den mest skånsomme slags? Får du din læge til at kontraincidere dette?
Ja, jeg slipper for yderligere arbejdsprøvning, og ja, lægerne har allerede tilbage i 2010 skrevet at det ville forværre min tilstand

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg er selv positiv omkring min egen sag, jeg har fået en ny sagsbehandler som jeg ikke aner hvem eller hvordan hun er. Dog klingede jeg ikke med den tidligere, så det var rart at hun gav min sag videre.
Det var en god nyhed. Har godt fulgt lidt med i det der sker i din sag i øjeblikket, så jeg håber for dig at det nu er den sidste hurdle du skal igennem før du får din afklaring

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Godt at du er kommet op af hullet, det tager utroligt hårdt på en ikke mindst ubevidst, at man har alle odds i mod sig. Det koster blod, sved og penge i det her system.
Ja det slider godt nok gevaldigt.
Jeg er stadig selvforsørger, men det ændres forhåbentligt i næste uge med BANs afgørelse
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 14:24   #275
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
MHT Advokat

Jeg hyrede jo advokat fra Helsinghoff og Partners/Advocare i Århus

Det har vist sig at være en KÆMPE fejltagelse

Hun forstod ikke 27.1.4 problematikken, og endte derfor med at anke mit sygedagpengestop på forkert grundlag

Hendes reaktionstider har været kritisabelt lange. Bla videresendte hun først modtagebrevet fra BAN samme dag som mine supplerende kommentarer skulle være indsendt. Afgørelsen fra BAN fik jeg først 3 uger efter hun havde modtaget den, og dermed igen gav mig meget kort tid til at reagere i.
Hun havde anbefalet mig ikke at søge pension efter §17, men tage de ca 6 mdr på selvforsørgelse. Men hendes lange reaktionstider - både mth til at klage over afgørelser samt at videresende til mig så jeg kan reagere, har betydet flere måneders ekstra og ganske unødvendig forsinkelse. En forsinkelse man bare ikke har råd til når man er på selvforsørgelse. (for slet ikke at snakke om det ganske groft uanstændige i, at jeg blot sidder og venter på de skide afgørelser, og så får jeg dem ikke engang når de kommer. Jeg sidder simpelthen i uvidenhed, mens brevene bare ligger på hendes skrivebord)
Jeg har nu været på selvforsørgelse i foreløbig 10 mdr

Jeg har klaget til hende, men det har hun selvfølgelig ikke accepteret. Så nu kan jeg se frem til en kæmpe regning. For en service der kun har spændt ben i min sag, og som har stillet mig dårligere end hvis jeg ikke havde hyret hende

Så hermed en advarsel hvis man går med tanker om at hyre advokat. Advokater kan være gode i erstatningssager, men de har ikke speciale i socialret. Og som man kan konstatere i min sag, så får man kun en kæmpe regning og endnu mere besvær ud af det
Og jeg må også nævne at det ikke har rystet kommunen en tøddel at de fik breve fra advokat fremfor mig. Det har ikke gjort nogen som helst forskel

Jeg skulle have hyret en privat socialrådgiver i stedet. De kender i det mindste systemet
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 15:37   #276
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

For det første vil jeg sige, at det er super dejligt, at dine læger bakker dig op i, at du ikke skal i arbejdsprøvning igen. Jeg syntes at mange speciallæger har berøringsangst overfor systemet, mange er meget vævende overfor f.eks kontraincidering af arbejdsprøvninger.

Mht. eksperter, der syntes jeg også man har erfaret, at man nærmest selv ved mere end disse omkring sdp. regi. Tak fordi du lige giver din egne erfaringer videre omkring hjælp fra advokater. Fra andre tråde, f.eks. Bibbis, som den seneste, der fornemmer man også at advokaten er helt bagom dansen i forhold til hendes sag. Ufatteligt at det skal være sådan og at advokaterne tager sådanne sager, når de ikke kender til at eller arbejder professionelt på håndteringen heraf.

Håber for dig at BAN genoptager din sdp. sag så du kan få dækket nogle af de unødige omkostninger.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 18:37   #277
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Mht advokatens indsats og regning, så kan du jo altid vælge at klage over størrelsen på salæret i forhold til indsatsen mv hvis du orker det. Måske får du intet ud af det, men får du en reduktion på størrelsen af regningen, så er det jo bogstaveligt talt penge lige ned i lommen og som selvforsørgende kan jeg forestille mig, at det ikke vil være skidt.

Du kan se mere her
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:51   #278
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Sødeste Tassi, jeg håber håber virkelig at BAN nu denne gang, tager højde for § 27 st 1 nr 4, jeg venter spændt på afgørelsen.

Jeg er selv ved at gøre klagen klar, efter BAN heller ikke har taget højde for det hos mig, så skriv så snart du hører noget, jeg har tænkt rigtigt meget over hvordan udfaldet bliver for dig.

Mange tanker og fra Gogo
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 22:02   #279
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Hej Tassi!
sikke en kamp du har haft og stadig har.

Føler med dig og kan kun sige det er urimeligt at kommunen skal opføre sig sådan og ikke kan spillets regler !

Jeg er utrolig spændt på hvad din klage ender ud med, da jeg sidder så meget lig dig nu her.....

jeg krydser for dig og sender dig god vind!
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 02:12   #280
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg hyrede jo advokat fra Helsinghoff og Partners/Advocare i Århus

Det har vist sig at være en KÆMPE fejltagelse
Det er meget beklageligt, at du har haft et sådan forløb


Jeg forestiller mig egentlig ikke at man i en sådan situation, hvor man skønner at have brug for advokathjælp, blot overlader hele beslutningsdelen i sagen til advokaten, men i en løbende dialog vender tingene - og her har man så mulighed for at guide advokaten ind på det rette spor, hvis man er af den opfattelse, at det gavner sagen.

Udfordringen i en forvaltningsretslig kontekst kan nemt være, at selv om borgeren og advokaten stort set måske sige de samme ting ... er det ikke nødvendigvis altid at det vægtes ens - her kan man så bruge en advokat som budbringer.

Omvendt skal der nok være de advokater, der blot går efter "de lavthængende frugter" (3000++ DKK / time og evt. overbooking af arbejdsopgaver) og i den proces i én eller anden grad lader sagerne mere eller mindre sejle deres egen sø ... ligesom der måske er de forvaltninger, der har en så sociopatisk medarbejderkultur, at de er ganske kolde i r*ven, uanset hvem der henvender sig.

Om Silkeborg hører til den sidstnævnte kategori skal jeg ikke kunne afgøre ... men publikum har selvf. lov til at gøre deres egne overvejelser ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension