K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2012, 17:52   #11
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
Den måde som kommunerne behandler ansøgninger om enkeltydelse på er helt urealistisk. Nogle kommuner sætter deres rådighedsbeløb så lavt at det stort set er umuligt at få andet end afslag på en enkeltydelse.

Så jeg kan kun sige forsøg at klag eller prøv at skrive til politikerne.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 20:14   #12
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Pu - ha - føler med dig -
det er så grotesk med begrundelserne for afslag :
På trods af at min kommune (Gladsaxe) er ude med massive skriverier i lokalbladene , og stort opsatte artikler med vor Borgmester med opfordring til at blive digital - så postgangen , informationerne , udbetalingsmeddelelser og alle henvendelser til kommunen kan /skal foregå digitalt fra 2013 ,
Også ældresagen er ude med opfordringer til at den ældre borger bliver digital .

Så har jeg selv for nyligt modtaget afslag på hjælp til enkeltydelser med den begrundelse at udgiften til Internettet ikke er rimelig i aktivlovens forstand -
( er ikke pensionist endnu men på ansøgningstidspunktet ledig fleksjobber på kontanthjælp grundet 60,5 års reglen ) - og med et snuptag er mit rådighedsbeløb for stort.
Har skrevet til lokalbladene med mit spørgsmål - hvorfor vurderer kommunen at min udgift ikke er rimelig - og hvad er det der gør at Gladsaxe Kommune afviser udgiften når de samtidig reklamerer massivt for tilslutning til deres digitaliseringsplaner så man kan være en god borger.
men venter på svar !

Jeg undres stort
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 22:10   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Jeg undres stort
Det samme undrer jeg mig over.

Hver måned modtager jeg en seddel, som jeg skal udfylde med oplysning om min datters indtægt, så de kan vurdere, om jeg stadig er berettiget til børnebidrag, og sammen med denne seddel ligger der en lap papir med opfordring om, at få nem-id.

Og for kort tid siden fik jeg afslag på enkeltydelse bl.a. med oplysning om, at udgift til internet ikke medregnes.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 22:11   #14
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Arrow Det er da noget skidt

(Tip: 2 Ipren + 2 Pamol hjælper på tandsmerter, tages sammen, dog max 3 x i døgnet)

Jeg har fået 1 eneste enkeltudgift: Til høreapparater, da jeg havde udsigt til at komme i job.
Ellers ville jeg gå til det private: De vil gerne sælge dig en ydelse, det offentlige skal, så der bliver man nogen gange behandlet dårligt, ikke at *behandlingen* er dårlig, du kommer bare til at finde dig i laaange ventetider, og at folk kan være uforskammede.
Jeg fik aldrig noget, så jeg kan høre telefonen, dørklokken eller andet fordi, jeg blev så rasende.

Men det er jo ikke sagen. Du har smerter og ondt!
Nu ved jeg ikke, hvor på Fyn du bor, men dem her- er gode også til tandlægeskræk!
http://www.tandplejehuset.dk/

Han trak min visdomstand ud, som tre andre havde sagt skulle opereres ud. Og afbedrag- ja. Han er desuden dygtig- han lavede plast i mine fortænder- og det holdt meget længere end, forventet. + Den kindtand han lappede (andre sagde: guldtand!), holdt betydeligt længere end forventet. Men de er uha- ret dyre. Men gode!

Jeg er meget sart, og det er min bror også: Min bror skulle have visdomstænder ud, men han kaster nemt op, hvis tandlægen kommer for langt bagud i munden. Så han fik Stesolid før indgrebet. Men ak, min bror kastede op på tandlægen, der så ikke ville have ham som kunde.... Så de tænder røg ud- på sygehuset i fuld narkose.

Det med at kaste op, det gør jeg også, med en almindelig tandbørste, en el-tandbørste er meget bedre! Også hvis man har en tandbyld. Den kan ofte børstes "væk". Og mundskyllemidler- Klorhexidin smager af øv. Men jeg kan slet ikke bruge de sødere (Colgate, Zendium) eller de stærkere (Listerine, jeg ved skutte, hvad, der er sket for dem. Jeg brugte den som barn, idag vil jeg sige: Ja, du får også rene bihuler- og dine smagsløg dør- efter en tid! )
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 22:23   #15
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Angry Hovsa- nu røg mit første indlæg

(Jeg HADER den sdaveplade!) Men jeg ville kommentere på: Hvad vil kommunerne SÅ i 2015, hvor de skal kommunikere digitalt med borgerne?

Der ikke engang et standardiseret system klar i den offentlige ende?! De ligger stadig og kører tonsvis af mails, udskrevet på papir rundt! Jamen god *fornøjelse*, siger jeg bare.
Er de tilfor sig selv, systermerne og kontrollen- eller er de til for borgerne?

Men nu får et af de der digitaleleverandører vel nok ENDNU en ordre, med elendige kravsspecifikationer- og der ryger nogen flercifrede millionbeløb ud af statskassen.

Os på overførsel- betaler OGSÅ skat. Selvom mange i arbejde åbenbart tror, det er ferie på "gule plader".

God bedring med tænderne!
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 22:32   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Også hvis man har en tandbyld. Den kan ofte børstes "væk".
Den undrer jeg mig noget over.

Jeg har et par gange oplevet, at have en tandbyld, d.v.s. at der var betændelse ved spidsen af en tand-rod, og jeg har svært ved at forestille mig, at det kunne have været børstet væk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 23:00   #17
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Exclamation Hvis man børster

På tandkødet (helst el-tandbørsten)- og tager (2 Ipren + 2 Pamol -højst 3 gange i døgnet), OG bruger mundskyllevæske (Klorhexidin), kan den ligesom gå i sig selv igen. Ipren modvirker betændelse.

Ellers kan børstning få bylden til at briste- og så gør det knap så ondt mere. Man skal dog være obs på- at tandbylder ofte slår nerverne ihjel- og at "døde" tænder i det lange løb nemt knækker, og det er ikke videre smart.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 08:00   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
På tandkødet (helst el-tandbørsten)- og tager (2 Ipren + 2 Pamol -højst 3 gange i døgnet), OG bruger mundskyllevæske (Klorhexidin), kan den ligesom gå i sig selv igen. Ipren modvirker betændelse.

Ellers kan børstning få bylden til at briste- og så gør det knap så ondt mere. Man skal dog være obs på- at tandbylder ofte slår nerverne ihjel- og at "døde" tænder i det lange løb nemt knækker, og det er ikke videre smart.
Jeg må erkende, at jeg ikke er overbevist, desværre.

De gange jeg har haft en tandbyld har der ikke været nogen forudgående advarsler, lige pludselig er det bare slået igennem med den mest lede tandpine, og ingen af de smertestillende jeg har forsøgt mig med har haft bare en lille effekt. Jeg har forsøgt med både panodil o.l., ibumetin og dolol, dog ikke det hele på én gang.
Det eneste der har kunnet dæmpe smerterne lidt, var en pose med frosne ærter ell.l.

Når først sådan en tandbyld slår igennem med de ledeste smerter, så tror jeg ikke, at der er mange, som ville have tålmodighed til først, at prøve ovenstående kur inden de overvejer, at kontakte tandlægen.

Den ene gang jeg oplevede sådan en tandbyld, startede det skærtorsdag aften (jeg tror det er en natur-lov, at sådan noget starter op til en weekend ell.l.), d.v.s. at der var udsigt til 4 dage før tandlægen var tilbage i klinikken.

Da jeg nåede til mandag ringede jeg til min tandlæge (havde ved en tidligere lejlighed fået hans privat-nr.), han var heldigvis lige kommet hjem fra påskeferie.

I de dage kunne jeg ikke stort andet end, at gemme mig under min dyne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 09:06   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg undrer mig over at udgifter til internet og telefon ikke tæller med i
"nødvendige udgifter " !
Mange meddelelser fra det offentlige lægges jo i E-boks,
og i min kommune opfordres borgerne desuden til at have en "kommunal postkasse".
Og nu kan man bestille tid til røntgenundersøgelser på sygehuset over nettet,
men selvfølgelig også via telefon,
hvis da ellers man har tålmodighed til at vente på at komme igennem.
Al "bankforretning" foregår ligeledes over nettet,
det sparer mig for at skulle ind til byen, finde P-plads, og stå i kø i banken.
Kan det ikke ordnes over nettet,
så kan jeg ringe og snakke med min bankrådgiver.
Bliver man syg og skal have læge eller ambulance,
er man da også nødt til at være i besiddelse af en telefon.

Kort og godt, så MÅ disse to udgifter være at betragte som NØDVENDIGE,
og bør holdes ude af rådighedsbeløbet !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 09:30   #20
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
I sidste uge fik jeg afslag på min ansøgning om enkeltydelse. Jeg havde brug for ca. 5000 kr til tandbehandling. Jeg har en flækket tand og så skal en af mine visdomstænder opereres ud, noget som min egen tandlæge ikke engang kan gøre, men jeg er blevet henvist til en specialkirurg, hvilket igen koster dobbelt så meget. Jeg må heller ikke få en henvisning til hospitalet, det har jeg prøvet at spørger efter.

Jeg er førtidspensionist efter 2003 reglerne og er invalid. Da jeg meget hurtigt bliver træt og ikke har kræfter til at stå og gå som normale mennesker, er det nødvendigt for mig at have en bil, bl.a. for at kunne komme til behandling hver uge. Dette er selvfølgelig en stor udgift i mit budget, men dette regner kommunen altså ikke med i mine faste udgifter. De regner heller ikke lånet til bilen (den er brugt) med, eller min internet forbindelse, eller antenneforeningen, eller tøjvask og andre private udgifter, som skyldes mit helbred.

Mit spørgsmål er så, hvis kommunen kun medregner: husleje, vand, el, varme, licens, forsikringer (ikke til bilen), så er der da ingen som rent faktisk kan få en enkeltydelse udbetalt? Er det nogensinde lykkedes for nogen, at få hjælp?

Jeg har ingen former for redningsvest i form af familie, der lige kan hjælpe til og give lidt økonomisk tilskud. Jeg har ingen familie, der er kun mig. Jeg har heller ikke mulighed for at låne flere penge i banken.

Jeg brød simpelthen sammen, da jeg modtog afslaget og lå og tudede i flere dage. Andre mennesker forstår det ikke, de fatter ikke hvilket pres og stress det er, at være låst fast i systemet, uden at kunne gøre noget. Det havde taget mig over 3 uger, og jeg havde oven i købet fået hjælp, at udfylde ansøgningsskemaet. Alt skal jo dokumenteres og skrives ud eller scannes ind og kopieres, det er faktisk et kæmpe arbejde.

Nu sidder jeg så her med tandpine og kan ikke gøre en skid. Og så har jeg oven i købet fået ondt i en anden visdomstand, den banker og brager og bløder. Jeg kan ikke betale flere hundrede kroner af hver måned, og special kirurgen gav da også ret så tydeligt og yderst nedladende mig besked på, at de overhovedet ikke ville lave noget, før at de havde fået deres penge. "Du kan jo ikke selv betale?" Vrængede klinikdamen surt, "Ka´ du?"
Jeg ville fluks klage over afgørelsen...og nævn gerne det modsætningsforhold at de ikke medregner internet...men forventer at borgerne gør alt elektronisk. Det hjælper måske ikke meget...men det er da en uretfærdighed af de store.

Jeg overvejer selv Tandlægehøjskolen...men det blir altså først når efterlønnen er udbetalt. Det er helt utroligt billigt og hvis man kan finde et par andre der vil med i bilen, så er det måske indenfor rækkevidde alligevel? Århus vil så være billigst at komme til for os fynboere...;-)

Jeg vil invitere min søn og svigerdatter med...i deres egen bil...hahahaha

Må jeg stille et spørgsmål i denne tråd?? Gør det lige...;-)

Hvor anstrengende er det at søge enkeltydelse til tandlæge?? Jeg syntes, at hver gang jeg har søgt det mindste, så skal de nærmest vide alt omkring min økonomi...og helt ærligt, det kræver næsten mere arbejde end jeg orker. Jeg får sygedagpenge og så får jeg suppleret med kontanthjælp da mine sygepenge ligger under sultegrænsen...;-) De har i forvejen alle oplysninger omkring min økonomi da det er der jeg får pengene fra...men alligevel skal jeg komme med udskrifter fra alverdens steder...
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må en FP læse enkelt fag på universitiet? manal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 31-01-2013 17:16
afslag på ftp og ydelse i klagetiden?? britta86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-07-2011 13:52
Ferieafholdelse enkelt dag/timeregnskab ? Tina N. Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 20:41
hvordan er det nu det er.. §17 afslag og fremtidig ydelse empowerment Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-03-2011 22:12
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension