K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2012, 21:34   #31
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja jeg har også søgt § 17 på det foreliggende grundlag d 4 dec og har kvittering på det + har medsendt nye speciallægepapir + funkltionsevnevudering . Min sb har ferie denne uge


1 ) så skriver sb d 10 dec at han vil sende speciallægeerklæring til lægekonsulenten
2) den 11 dec skriver han at han vil bede min læge om en status attest
jeg protester og skriver at jeg har søgt på det foreliggende grundlag

3) sb svare at han skal indhente en status attest
jeg protesterer igen og skriver at jeg har søgt på § 17 på det foreliggende og sagen skal vidersendes /rejses med det samme

4) sb skrive 17 og 17 på det foreliggende er det samme og at sagen behandles efter 2012 regler men de har 3 måneder til at afgøre sagen

5)jeg pointerer igen igen NU IDAG at der ikke skal hentes nye papirer i sagen og henter han ny status attest må det betragtes som nye papirer da der er søgt førtidspension § 17 på det foreliggende grundlag



det er jo helt dybt godnat og jeg orker da ikke skrive mere om dette for det går måske ud over mig selv at jeg vedbliver at holde på min ret
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 21:59   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig er §17 og §17 på det foreliggende grundlag ikke det samme....

Du kan evt vise ham den afgørelse ankestyrelsen har lavet om det

Citat:
Ved foreliggende dokumentationsgrundlag forstås allerede udarbejdet materiale, som en myndighed er forpligtet til at fremskaffe til brug for sagsbehandlingen. Der blev lagt vægt på, at myndigheden efter de forvaltningsretlige regler er forpligtet til at oplyse en sag tilstrækkeligt til at der kan træffes en korrekt afgørelse, og at borgeren har ret til at medvirke til oplysning af sin sag.
En speciallægeerklæring, som ansøger medbragte ved partshøring i forbindelse med afslutning af ressourceprofilen forud for pensionsafgørelsen burde være inddraget.
Kilde: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-025-04.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 22:33   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
det er jo helt dybt godnat og jeg orker da ikke skrive mere om dette for det går måske ud over mig selv at jeg vedbliver at holde på min ret
Jeg ville klage til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 17:50   #34
Tiga
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
Tiga er ny på vejen
Får borgeren kopi af det materiale som SB sender videre til afgørelse...?

Og kan borgeren søge fri proces til at anke, hvis det bliver et afslag...?

Sidst redigeret af Tiga; 19-12-2012 kl. 17:54.
Tiga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 18:13   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man bliver partshørt i ressourceprofilen og ikke andet....

Klagesystemet er et internt system...uden om domstolene.....så man skal/kan ikke klage til en domstol....før sagen har været hele vejen igennem myndighedernes system...

Så man kan ikke få eller søge om fri process...

Man skriver selv klagen....med egne ord....sender denne til kommunen som har lavet afgørelsen....

De har så 4 uger til at afgøre om de fastholder deres afgørelse eller om de vil ændre den...

Hvis de fastholder deres første afgørelse...så skal de sende sagen til beskæftigelsesankenævnet....som så vil se på sagen og afgøre om kommunen har lavet en fejl eller om de vil give kommunen medhold...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:16   #36
Tiga
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
Tiga er ny på vejen
Hvis der gives afslag på førtidspension, kan der så automatisk tilkendes fleksjob..?
Tiga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:20   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis man har søgt en §17 på det foreliggende grundlag....så tager de kun stilling til om man er berettiget til en førtidspension..

Men en af deres begrundelser ved et evt afslag kan være at de ser en i fleksjob fremfor på en førtidspension...

Men det er ikke noget der sker automatisk...og de visitere dig ikke til fleksjob i denne afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 10:07   #38
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis man har søgt en §17 på det foreliggende grundlag....så tager de kun stilling til om man er berettiget til en førtidspension..

Men en af deres begrundelser ved et evt afslag kan være at de ser en i fleksjob fremfor på en førtidspension...

Men det er ikke noget der sker automatisk...og de visitere dig ikke til fleksjob i denne afgørelse...
en klagesag hos BAN kan give fleks, selvom pensionsnævnet ikke skal tage stilling til en fleks (er personlig bekendt med sadan en sag)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dækning af udgifter ved indhentning af oplysninger forlangt af komunen. thermik Alt det andet 18 14-12-2011 08:16
Indhentning af lægelige oplysninger kagekrummen Alt det andet 5 07-04-2011 19:25
Yderligere afklaring hos psykiater. mukke Alt det andet 55 12-01-2011 23:29
indhentning af læge oplysninger kommunen nille60 Spørgsmål ang fleksjob 19 24-10-2009 20:18
indhentning af oplysninger metsen Alt det andet 14 03-01-2009 00:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension