K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2010, 14:43   #11
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Man er ansat på nøjagtig samme vilkår som de øvrige ansatte, på nær de tiltag der er noteret i ansættelsespapirene.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 18:53   #12
Kim P. Nyberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kim P. Nyberg er ny på vejen
Må jeg lige minde om, at man som fleksjobber ikke får løn efter ancinnitet, men alene får mindstelønnen på det pågældende område. Og at der er en række skånehensyn, som IKKE gælder for de, som er ansat på almindelige vilkår.

Hvis nogle alligevel får tillæg efter ancinnitet, er det ikke noget kommunen giver tilskud i forhold til.

Alene skånehensynene gør, at man jo ikke kan være ansat på samme vilkår som ens "normale" kolleger.
Kim P. Nyberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 20:25   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kim P. Nyberg Se meddelelser
Må jeg lige minde om, at man som fleksjobber ikke får løn efter ancinnitet, men alene får mindstelønnen på det pågældende område. Og at der er en række skånehensyn, som IKKE gælder for de, som er ansat på almindelige vilkår.

Hvis nogle alligevel får tillæg efter ancinnitet, er det ikke noget kommunen giver tilskud i forhold til.

Alene skånehensynene gør, at man jo ikke kan være ansat på samme vilkår som ens "normale" kolleger.
Vi er godt klar over herinde mange af os, at der kun gives tilskud til mindstelønnen, men fleksjobbere har lige så meget lov til at forhandle til en højere løn. Vedr. tillæg, så får jeg det selv i mit job. Det er slet ikke noget, jeg selv har bedt om at få, da det er en selvfølge ifølge overenskomsten. (det har de jo ret til ifølge lovgivningen) Får endda også funktionsløn, og det er heller ikke noget, jeg har bedt om, sååå...

Alm. lønmodtagere forhandler også selv løn inden jobstart, men jeg ved da, at nogen ikke får den løn, som de kræver, så det må gælde for alle, at man ikke altid kan få den løn, som man gerne ville have.

Jeg kan godt se, at skånehensyn i ansættelseskontrakten gør, at man er "anderledes" stillet end de andre kollegaer, men det er også det eneste forskel, der måtte være, kunne jeg forestille mig. Nu ved jeg ikke, om du selv er fleksjobber, men heri nævnes en del om arbejdsvilkår for fleksjobbere: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Sidst redigeret af curls; 08-10-2010 kl. 20:39.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:04   #14
Kim P. Nyberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kim P. Nyberg er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Nu ved jeg ikke, om du selv er fleksjobber
Det har jeg været lige siden 2001, og rådgiver også fleksjobbere på Ægteskab Uden Grænsers forum i forbindelse med familiesammenføring. Så jeg kender godt reglerne.

Sidst redigeret af Kim P. Nyberg; 08-10-2010 kl. 22:06.
Kim P. Nyberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 23:06   #15
Kim P. Nyberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kim P. Nyberg er ny på vejen
Jeg hørte i øvrigt, nu Curls skriver om at forhandle en højere løn, statsministerens åbningstale den anden dag, hvor han fortalte, at fleksjobordningen skal have et eftersyn. Dette bl.a. fordi nogle har udnyttet ordningen til at score en årsløn på 600.000 kroner - og få tilskud til det, samtidig med at andre på ordinære vilkår vippes ud.

Hvis statsministerens udlægning er korrekt, skal der naturligvis skrides ind i de pågældende tilfælde, for ordningen er ikke baseret på, at folk med den løn skal have tilskud.

Ingen kender endnu udfaldet af eftersynet, og det er derfor svært at spå om omfanget af eftersynet. Men jeg håber ikke det vil medføre, at lønningerne og tilskuddenes størrelser i kroner og øre bliver dikteret oppefra. Det må derimod gerne føre til, at de faglige organisationer, som er med til at fastsætte lønnen, er mere håndfaste overfor både arbejdstager og arbejdsgivere, der leger lidt for meget med ilden. F.eks. ved at sige, at hvis lønnen ryger 5% over løn-niveauet for tilsvarende arbejde i følge overenskomsten, så bliver sagen anmeldt til kommunen.
Kim P. Nyberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 23:11   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Er det ikke akademikere som flexere, Løkke taler om?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 23:14   #17
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kim P. Nyberg Se meddelelser
Må jeg lige minde om, at man som fleksjobber ikke får løn efter ancinnitet, men alene får mindstelønnen på det pågældende område. Og at der er en række skånehensyn, som IKKE gælder for de, som er ansat på almindelige vilkår.

Hvis nogle alligevel får tillæg efter ancinnitet, er det ikke noget kommunen giver tilskud i forhold til.

Alene skånehensynene gør, at man jo ikke kan være ansat på samme vilkår som ens "normale" kolleger.
Sikke noget vrøvl.

Jeg får ancinitet hos ISS, efter to år som alle andre der er ansat hos ISS, plus alle andre tillæg + pension, hvor ISS betaler 2/3 og jeg 1/3.
Jeg har en grundløn på ca18,500, plus tillæg så min samlede lønd når op på ca. 21.000 pr md.

Der er vel heller ingen der har påstået at det er kommunen der betaler for det.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 00:08   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg har heller ikke haft problemer med at få diverse tillæg ancinitet osv men kommer nok også meget and på hvor god man er til at sælge sig selv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 08:04   #19
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kim P. Nyberg Se meddelelser
Jeg hørte i øvrigt, nu Curls skriver om at forhandle en højere løn, statsministerens åbningstale den anden dag, hvor han fortalte, at fleksjobordningen skal have et eftersyn. Dette bl.a. fordi nogle har udnyttet ordningen til at score en årsløn på 600.000 kroner - og få tilskud til det, samtidig med at andre på ordinære vilkår vippes ud.

Hvis statsministerens udlægning er korrekt, skal der naturligvis skrides ind i de pågældende tilfælde, for ordningen er ikke baseret på, at folk med den løn skal have tilskud.
Ingen kender endnu udfaldet af eftersynet, og det er derfor svært at spå om omfanget af eftersynet. Men jeg håber ikke det vil medføre, at lønningerne og tilskuddenes størrelser i kroner og øre bliver dikteret oppefra. Det må derimod gerne føre til, at de faglige organisationer, som er med til at fastsætte lønnen, er mere håndfaste overfor både arbejdstager og arbejdsgivere, der leger lidt for meget med ilden. F.eks. ved at sige, at hvis lønnen ryger 5% over løn-niveauet for tilsvarende arbejde i følge overenskomsten, så bliver sagen anmeldt til kommunen.
Det i rødt mener jeg ikke er rigtigt. Før 1/7 (mener jeg det var) 2006 var der ikke loft over tilskuddet, så dvs at hvis en person har været i det samme fleksjob før denne dato, kan vedkommende have et højt betalt job og få tilskud til det. Efter denne dato er der kommet et loft over tilskuddet. Men det har da INTET at gøre med, at nogle har udnyttet ordningen til at score en høj løn; det er da simpelthen reglerne for fleksjob der er sådan. Grunden til, der er kommet en diskussion omkring det her, er jo ikke på grund af svindel, men på grund af at nogle er blevet forargede over, at en person kan oppebære sådan en høj løn i et fleksjob!! Så jeg tror, du har misforstået hvad det egentlig går ud på!

Men bortset fra det, så har man jo de rettigheder som overenskomsten giver - også som fleksjobber!!

Sidst redigeret af gh72; 09-10-2010 kl. 12:07.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 12:56   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kim P. Nyberg Se meddelelser
Jeg hørte i øvrigt, nu Curls skriver om at forhandle en højere løn, statsministerens åbningstale den anden dag, hvor han fortalte, at fleksjobordningen skal have et eftersyn. Dette bl.a. fordi nogle har udnyttet ordningen til at score en årsløn på 600.000 kroner - og få tilskud til det, samtidig med at andre på ordinære vilkår vippes ud.

Hvis statsministerens udlægning er korrekt, skal der naturligvis skrides ind i de pågældende tilfælde, for ordningen er ikke baseret på, at folk med den løn skal have tilskud.

Ingen kender endnu udfaldet af eftersynet, og det er derfor svært at spå om omfanget af eftersynet. Men jeg håber ikke det vil medføre, at lønningerne og tilskuddenes størrelser i kroner og øre bliver dikteret oppefra. Det må derimod gerne føre til, at de faglige organisationer, som er med til at fastsætte lønnen, er mere håndfaste overfor både arbejdstager og arbejdsgivere, der leger lidt for meget med ilden. F.eks. ved at sige, at hvis lønnen ryger 5% over løn-niveauet for tilsvarende arbejde i følge overenskomsten, så bliver sagen anmeldt til kommunen.
Ja men husk, der er nogle som har været på arbejdsmarkedet i mange mange år og har fået måske 700.000 kr. i årsløn. Hvordan ville det være for dem at ryge ned på en mindsteløn (når de er blevet fleksjobber), som måske kan være 260.000 kr. årligt. Der er jo nogle arbejdsgivere, som selv ønsker at bevare en mangeårig medarbejder og lade denne medarbejder beholde den løn som hidtil. Tilskuddet er dog blevet en maks tilskud.

Jeg selv får kun knap 2000-3000 kr. mere end ledighedsydelse (efter skat)..... Så jeg er i hvert fald ikke en af dem, som får tillæg, som går helt op til 600.000 kr. på årsbasis f.eks.
Jeg har ikke været på arbejdsmarkedet i så mange år.

Det er min egen arbejdsplads, som er glade for at have mig, og har villet selv give mig den løn med tillæg og funktionsløn oveni (for det får ALLE på min arbejdsplads), som de syntes jeg skulle have, og i øvrigt også efter overenskomsten.

Forresten den her tråd er vist gået helt over i et andet emne. ..... Emnet i denne tråd handlede jo om, man som fleksjobber havde ret til at få fri, når man skulle til læge eller sådan noget..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob kommune læge sygedagpenge etc... cats Spørgsmål ang fleksjob 7 07-01-2012 12:34
Ny arbejdstid virkelyst Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2011 16:27
arbejdstid i fleksjob UllaJ Spørgsmål ang fleksjob 6 26-07-2010 10:33
Arbejdstid som fleks'er... Multe Spørgsmål ang fleksjob 2 26-11-2009 23:42
Liv efter arbejdstid Sommerfugl Spørgsmål ang fleksjob 18 04-06-2009 20:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension