K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2011, 20:22   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Webportal: borgere i fare ved arbejdsløshed

"Mange danskere må gå fra hus og hjem, hvis de bliver arbejdsløse - de ved det bare ikke, og det vil SF gøre noget ved"

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=54554&kat=8

Øhh, fint men var det ikke bedre om man kæmpede for at få ændret lovgivningen så borgeren IKKE kom til at stå i ovennævnte situation?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 21:02   #2
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Hmm, man skal logge ind??
MV. rollo
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 21:11   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Mange danskere må gå fra hus og hjem, hvis de bliver arbejdsløse - de ved det bare ikke, og det vil SF gøre noget ved"

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=54554&kat=8

Øhh, fint men var det ikke bedre om man kæmpede for at få ændret lovgivningen så borgeren IKKE kom til at stå i ovennævnte situation?
Det er jo lidt svært at lovgive omkring arbejdsløshed. Jeg tror ikke de mener syge folk, men raske mennesker, der bliver fyret. Det er jo lidt en anden situation
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 21:15   #4
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
tja folk må jo lære at bestytte sig selv.så hvis nu man bliver fyret ikke kam fidne arbejde bliver syg osv.at der er noget på kiste bynden.også så man ikke sider hårde i det end man kan blive sidene i ens hus.sagt pænt fra min side gør man ikke det tja ja så ber man sgu også selv lidt om det selv.jeg har lært hjemme fra aldrig sæt dit dyre end du ahr råd til at miste arbejde
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 21:43   #5
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Måske skulle folk vende tilbage til det princip, som man brugte i fattig-firserne: sæt jer ikke dyrere end at I kan klare jer, hvis den ene - eller begge - bliver arbejdsløs.

Det gør folk ikke i dag. The sky is the limit, og vi låner da bare nogle flere penge og tager en (ekstra) skiferie.

Mod dumhed handler selv guderne - og lovgiverne! - forgæves.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 23:48   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
problemet er bare at vi i dagens danmark har så dyre priser at uanset hvordan man vender og drejer den så bliver det mere end svært hvis en eller begge bliver ledige eller syge...

Man snakker altid om overførselsindkomster der er for høje og folk bliver rask væk smidt ud af deres lejeboliger og så snakker man igen overfrelsesindkomster mon ikke snart man skulle kigge på vores moms vores fødevare (som er betydelig dyre end i mange andre lande ) vores huslejer hver gang man høre en minister kloge sig om en familie der er blevet smidt på gaden lyder det, folk må flytte i noget billigere... okiiii er der nogen der kan vise mig hvor der er noget billigere hvor det vel at mærke er til at komme ind jeg har ledt i mange år ...

og ja ved godt at man så kan flytte til Jylland Lolland og hvad der ellers måtte være af ideer men vi kan jo ikke alle sammen bo der og vi er ved gud mange uden kæmpe ressourcer efterhånden ...
  Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 08:57   #7
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
problemet er bare at vi i dagens danmark har så dyre priser at uanset hvordan man vender og drejer den så bliver det mere end svært hvis en eller begge bliver ledige eller syge...

Man snakker altid om overførselsindkomster der er for høje og folk bliver rask væk smidt ud af deres lejeboliger og så snakker man igen overfrelsesindkomster mon ikke snart man skulle kigge på vores moms vores fødevare (som er betydelig dyre end i mange andre lande ) vores huslejer hver gang man høre en minister kloge sig om en familie der er blevet smidt på gaden lyder det, folk må flytte i noget billigere... okiiii er der nogen der kan vise mig hvor der er noget billigere hvor det vel at mærke er til at komme ind jeg har ledt i mange år ...

og ja ved godt at man så kan flytte til Jylland Lolland og hvad der ellers måtte være af ideer men vi kan jo ikke alle sammen bo der og vi er ved gud mange uden kæmpe ressourcer efterhånden ...
Nedenstående skal læses som et humoristisk indlæg med et glimt i øjet og et tvist af alvor

Priserne på boliger bliver fastsat af efterspørgsel, så hvis folk ikke har penge til bo i dem, så bliver de ikke solgt - det ser vi bl.a. lige nu. 50% af alle kreditforeningslån er idag afdragsfrie, og det synes jeg, at man skal tænke lidt over! Vi har som samfund alt for dyre boliger, hvis folk ikke råd til at betale deres lån tilbage.

Og ja, der er også lejeboliger, som er så dyre, at man ikke kan bo i dem, medmindre man har et arbejde - og ja, så skulle man måske flytte til Jylland eller Lolland! Der er nu også så dejligt derude på landet i den rådne banan - billigt, roligt, mindre kriminialitet, og du kan tro vi har mange ledige, billige boliger .
I nogle områder kan man faktisk købe et hus og sidde billigere end i en lejet lejlighed i samme område - også hvis man betaler af på sit lån...

For noget tid siden var der meget hype omkring den rådne banan, og en mand fra Lolland udtalte, at han simpelthen ikke kunne forstå, hvorfor folk så ned på dem, der bor på Lolland. Han nød naturen, de billige priser og tog den med ro - han syntes faktisk at det var dem i storbyerne, som var *dumme* ... Jeg bor selv i Sønderborg og jeg ved godt hvad han mener
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 09:40   #8
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg er lidt dobbelt på den her, for egentlig så synes jeg, at folk burde vide, at det kan koste dem dyrt ikke at være medlem af en a-kasse.
Synes egentlig også, at hvis man ikke vil forsikre sig, så burde man ikke regne med at få penge.
Men det kan vel heller ikke være så svært at regne ud, om man kan få kontanthjælp eller ej. Og ellers; meld jer dog ind den a-kasse!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 09:41   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
OG -mener jeg- man kan UMULIGT helgardere sig mod ALT her i livet

som borger i DK er man jo underlagt hvordan tingene nu engang hænger sammen her i vores lille land og lige meget hvordan vi vender og drejer det, ja, så blir det sådan!

(Kom så med det 60´oprør! )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 09:46   #10
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Nej, man kan aldrig helgardere sig, men hvis man ikke forsikrer sig, hvem regner man så med, skal betale, hvis noget går galt?
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse !! er den i fare ??? annech Politik og Samfund 10 29-02-2012 23:44
Stigende aktivering bag faldende arbejdsløshed i a-kasserne buster Politik og Samfund 4 16-09-2010 11:11
A-kasse, arbejdsløshed, kontanthjælp og hovmod. Tante Ana Politik og Samfund 12 11-02-2009 21:27
Sygedagpenge i fare Webmaster K10 Nyheder 0 27-12-2008 15:20
LAv arbejdsløshed koster dyrt i sygedagpenge Trine Politik og Samfund 1 09-07-2008 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension