K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2008, 09:16   #1
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Talking Bare en lille tanke...

Jeg havde overvejet at lave om på sætningen "jeg tager lykke piller" da jeg tit synes at folk nærmest reagere lidt afvisende, negativt og tilbageholdene på ordet, og i stedet sige at "jeg tager happy pills"

..... Så slog tanken mig...hvad vil folk dog så ikke tænke, det lyder jo lidt som om at man tager noget narkotikum af en slags, og ville det så ikke være værre

Nå' ja..det var også bare en lille tåbelig tanke jeg lige fik i et stille øjeblik..
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 12:52   #2
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej Skovblomst.


Nu er det heldigvis en privatsag, hvis og hvad man guffer i sig
- Har nu aldrig kendt eller hørt om nogen, der er blevet lykkelige af de piller.
Hvis jeg tog dem og ville fortælle det, ville jeg bruge ordet antidepressiva.

Kh. Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 15:25   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja og det korrekte navn for lykkepiller er serotoningenoptagshæmmere

Da jeg tog ''lykkepiller'' i Gudved hvor mange år, så kommenterede jeg aldrig hvad det var for piller jeg tog. Jeg sagde bare jeg fik 'noget' medicin og gik let og elegant videre i teksten. Og hvis nogle dirkete spurgte hvad det var for piller, sagde jeg bare at jeg ikke lige kunne huske hvad de hed.

Synes nu ikke de var flovt at sige at jeg tog lykkepiller, men jeg synes bare ikke det ragede andre mennesker, og havde ikke lyst og overskud til at spæde op med hele historien om HVORFOR jeg tog de piller. Så den mulighed er der også
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 20:21   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Tjah
Nu synes jeg jo altså at medicin der skal justere kemikalieniveauer i kroppen til et normalt niveau ikke er noget at være flov over, det være sig insulin, lykkepiller, blodtrykssænkende osv. Det er hjælpemidler ligesom en stok, og en sådan behøver ikke forklares, men hvis man synes andre kan have hjælp med at acceptere deres eget problem med opstået behov for medicin, kan man da godt være åben omkring det. Det vigtigste er bare at man gør hvad man kan for at hjælpe på årsagen til problemerne. og ikke kun behandle symptomer. At tro mærkelige ting om folk fordi de får medicin, viser bare man måske selv har et problem ( med tolerance og accept )
Herinde er Vi gudskelov klogere end at dømme folk på deres problemer alene, gid regeringer og sagsbehandlere kunne nå dertilk også.

mvhv Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 22:11   #5
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Mange tak for alle jeres kommentarer

Jeg ved ikke... jeg er måske nok lidt flov over udtrykket "lykke piller", men det nok også pga. nogle mennesker næsten ser underligt/nervøst på en, eller det har jeg ihvert fald oplevet.

Jeg vil give ret i at jeg ikke ligefrem føler mig mere lykkelig af at tage dem, men de gør et eller andet, så jeg føler at livet måske er lidt værd at leve, på et eller andet plan.

Ja... i sidste ende er det jo det samme præperat uanset hvad man så end kalder det


Skovblomst


psst.. jeg kender nogen som bliver lykkelige over dem, nemli dem som indkassere pengene for gu" ved hvor mange piller der bliver solgt hvert år
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 22:38   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er anslået til at være omkring 400.000 danskere der tager lykkepiller, så det er faktisk ret mange. Der er jo ikke noget at være flov over, for pillerne er hverken et narkotikum eller giver afhængigheds problemer, og der er overvejende folk som slet ikke kommer i bedring selvom de tager dem. Der er netop lavet en undersøgelse som påpeger, at de rent faktisk kun virker, hvis man vitterligt gerne vil have de skal virke. De virker nemlig ikke særlig godt på alvorligt psykisk syge (som mig selv), eller på folk med let til moderate depressioner........så, mon ikke også tro kan flytte bjerge
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 22:42   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking Velfærdspille = lykkepille

Nå, nu bliver jeg rigtig "dum" igen....

For at Danmark kan opnå en topplacering som "verdens lykkeligste folk", så må der lige lidt "hjælpemidler" til.

Hvorfor ikke kalde det en "velfærdspille" ?

Flere og flere må tage dem siden 2001...

Eller måske en "hold-kæft-pille", så man makker ret på kommunen, når man er totalt dopet. Tager man dem ikke i forvejen, så sørger sagsbehandleren for en henvisning, så man "tvinges" til at spise den.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 23:41   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Depression i lykkeland

Se her, Skovblomst... du er ikke alene.

Citat:
Depression i lykkeland

Undersøgelse på undersøgelse viser, at danskerne er verdens lykkeligste folk. Men i verdens lykkeligste land er depression en folkesygdom, og hver femte borger rammes af en psykisk lidelse i løbet af livet.
Citat:
Mindst 250.000 mennesker har en depression
Mindst 200.000 mennesker har et misbrug
Mere end 600 mennesker begår hvert år selvmord, halvdelen af dem har haft kontakt med en psykiater.
Ca. 1.500 hjemløse har alvorlige psykiske lidelser
Ca. 4.500 danskere er på langvarig offentlig forsørgelse på grund af en sindslidelse
Antallet af kriminelle sindslidende stiger med ca. 15 pct. årligt
http://www.radikale.dk/CMS/vis.aspx?id=10547
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 10:13   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og når de laver de undersøgelser, så er det nok ikke folk der er fanget i systemet der bliver spurgt tilråds om hvor lykkelige de er. Det er nok de 3-4 millioner andre de mener, der har for vane at tro at konthjælpsmodtagere 'bare' kan finde sig et job, og at fleksjobbere har det som blommen i et æg, og at psykisk syge sikkert bare drikker og er selvforskyldt i deres lidelser og at folk med smerter da bare kan tage noget smertestillende!!

Lykkelige, tjo, men samtidig måske også ret naive!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 10:48   #10
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
(helenekr)
400.000 Det var godt nok ikke så lidt.

Jeg ved godt at jeg ikke burde være flov over det, men det nager alligevel lidt når man får det der ansigtsudtruk fra nogle mennesker.
jeg kan ikke lade være med at tænke, at med så mange på dem, så er der måske selv nogle af de fordømmende imellem som måske selv tager dem

Og du har så ganske ret, det har nok også meget at gøre med om man selv tror på at det virker, tja et eller andet sted måtte lægen da også udskrive vitaminpiller og skrive et andet navn, bare det virker, eller at jeg tror at det gør det

(Zuza)

Det er godt nok en masse folk, når man tænker på at vi skulle være så lykkelige, mon dem som har lavet undersøgelserne har været i en grineklub eller lign.
Århh...undskyld, de har nok nærmere været på christiansborg, det ville da kunne forklare lidt af det søde liv...laver de noget "uha-uha" så ryger de enten på ferie, eller også fratræder de med en klækkelig sum, og skulle den så gå galt med helbredet, så har de jo også en lille lækker løn til at kunne komme i behandling for

Jeg har nu ikke noget imod, at du er "dum"

Du har nu fat i noget med navne til pillerne jeg kan især godt lide "hold-kæft-pillen" men du glemte vidst at tage højde for ventetiden inden man kommer til "ta' frivilligt, tvang" behandling... og du glemte da vidst også lige, at hvis man ikke tager imod behandlingen, så stopper de den offentlige ydelse Navn:  griner.gif
Visninger: 368
Størrelse:  13,6 Kb
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hypokonderlægen Marianne Rosendal i nyt salgsfremstød for den syge tanke ... TimeGuest Politik og Samfund 8 11-05-2013 15:29
kreativ tanke eller hvad?? havheks Alt det andet 8 13-04-2011 18:07
Muskelsvindfonden sendes en tanke... phhmw Alt det andet 8 14-03-2011 13:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension