K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2013, 18:12   #11
sune
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
sune er ny på vejen
det er ikke et hul, for det er for det første ikke det primære i mit sygdomsforløb, det er kronisk betændelse i bugspytkirtlen, samt nervebetændelse... så det eneste "hul", der er i den sammenhæng, er en evt årsag til yderligere smerter.... der er ingen, der sår tvivl om smerterne, og smerternes omfang, der er blot to mulige udlægninger af, hvordan de er opstået, og ingen af de to muligheder åbner op for behandlingsmuligheder...

Jeg har været meget syg af flere omgange, så det er rigtigt vanskeligt at konkludere, hvad den nøjagtige årsag til nervebetændelsen skyldes, derfor er det en kompliceret sag, men der er ingen, der sætter spørgsmålstegn ved det øjeblikkelige smertebillede...

Er der nogen der ved, om jeg mister min forsørgelse, i forhold til ressourceforløbet, de har indstillet mig til, hvis jeg anker/søger pension efter §17?

Jeg er i øvrigt bosat i Haderslev kommune...
sune er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:07   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uden at vide det 100% så vil jeg tro at hvis man søger en førtidspension midt i et ressourceforløb eller efter man er blevet tilbudt et sådan....det vil være det samme som at sige nej tak til ressourceforløbet...

Det vil så gøre at du ikke længere kan modtage ressourceforløbsydelsen og evt vil skulle søge kontanthjælp..

Ressourceforløbet er jo kun et tilbud...som man kan sige nej tak til....men gør man det ja så kan man selvfølgelig heller ikke modtage samme ydelse mere...

Det er ihvertfald mit bud på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 08:57   #13
sune
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
sune er ny på vejen
vil det sige, at hvis jeg, som tilfældet nu engang er, føler mig dybt uretfærdigt og måske endda også uretmæssigt behandlet, ikke accepterer rehabudvalgets afgørelse, og vælger at anke afgørelsen, så tager de mit fosørgelsesgrundlag fra mig, fordi der pr.1.1.14 træder en ny kontanthjælpsreform i kraft?

Jeg sagde jo Ja til ressourceforløbet, da jeg sad foran udvalget, vel vidende jeg ikke havde andre muligheder, idet jeg idag er på kontanthjælp...

Ifølge lovgivningen er kontanthjælp en kortvarig midlertidig løsning, så de kan vel ikke bare sige "acepter! Eller du må klare dig selv..."?
sune er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 10:57   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror godt at du kan klage over afslaget, idet klager normalt IKKE har opsættende virkning ift forløb/krav fra kommunen.
Dette bør ikke afbryde ressourceforløbet, som du bør fortsætte med, da det kun giver flere beviser til din sag.

prøv evt at spørge hos gratis retshjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension