K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2013, 01:52   #11
Blueeyez
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 23
Styrke: 12
Blueeyez er ny på vejen
Når rehab indstiller dig burde den være vundet!

I min kommune har alle sager som rehab teamet accepterede være tilkendt pension.

Håber alt godt for dig
Blueeyez er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 12:12   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
REHAB team - hvad kan/skal de?

Kommunernes nye 'Rehab'teams, er den officielle TASKforce, hvis fornemste opgave det nu er, på enhver tænkelig måde at sortere de folk fra indstilling til Førtidspension, der KAN pines blot en smuuule mere jobskabelse ud af: til 117.aktør/speciallæger systemet har Købt/kommunale mellemledere/DJØFS overproduktion af empatiløse paragrafonanister.

Fik du den?

NÅR det dersens 'Rehabteam' nødtvungent, hændervridende og sikkert med MEGET stor ærgrelse må affinde sig med, at du nu ER tjekket på alle leder og kanter, og der ikke KAN pines mere ud af dig, og de derefter indstiller at du bliver godkendt til at få tilkendt en pension - ja så er der med virkelig stor sandsynlighed de allerbedste muligheder for, at du bliver tilkendt!

Hvis du har medvirket til alle deres uigennemtænkte, hovedrystende tåbelige tiltag i processen, kan de simpelthen ikke finde mere at torturere dig med.
Glæd dig over indstillingen, og afvent uden frygt.

Den glæde skal de ikke også have - at du ikke kan sove som natten



HUSK AT STEMME TIL KOMMUNALVALGET - DET ER DIT LIV DET DREJER SIG OM!
Og husk - hvis de svage Røde laver Blå politik nu - hvad slags politik tror du så ÆGTE BLÅ vil føre???
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 14:48   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Blueeyez Se meddelelser
Når rehab indstiller dig burde den være vundet!

I min kommune har alle sager som rehab teamet accepterede være tilkendt pension.

Håber alt godt for dig
Sådan bør det også være, og det er også det lovgivningen lægger op til.

I min kommune har jeg dog erfaret at man alligevel sorterer sagerne der er indstillet, hvor nogle går lige igennem til pension, andre bliver undersøgt nærmere og atter går nogle tilbage til rehabiliteringsteamet.

Men det man kan være sikker på er at man ikke sættes ud på et sidespor, for i værste fald kommer man som sagt tilbage til teamet, der så enten redegør yderligere for hvorfor man indstilles, eller sørge for at man bliver indstillet til ressourceforløb for at få det sidste på plads.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 00:59   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pyha ja, ventetiden er absolut drænende!!

Håber du får en jul og nytår, med ro i sindet og tjek på fremtiden.

Er ret enig med de andre, den burde stryge lige igennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 01:42   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Pyha ja, ventetiden er absolut drænende!!
Min Svenske veninde i Stockholm er tidligere socialrådgiver, pensionist nu (alder)
Hun siger rent ud at det med at holde folk hen, uden grund, kalder man "fra politisk hold" for tortur i Sverige.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 12:43   #16
Cecilie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
Cecilie er ny på vejen
Pensionsnævnet holder møde på torsdag og min kæreste har fået lov til at ringe og få svaret på fredag om morgenen.

Jeg er fuldstændig ødelagt, jeg er snart klar til indlæggelse.

De har 8 sager i denne måned, sagde min kommune kontakt person og det bliver jo ikke til 8 pensioner skulle man tro.


Jeg håber godt nok mine papirer er gode nok!! Og at rehabiliteringsteamets vurdering tæller!!

Kryds fingre for mig.
Cecilie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 13:04   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg krydser ALT hvad der krydses kan!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 22:13   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cecilie Se meddelelser
De har 8 sager i denne måned, sagde min kommune kontakt person og det bliver jo ikke til 8 pensioner skulle man tro.
Du skal huske at de 8 sager kan være ophobet hele året, fordi man nu pludselig skal til at "belyse" sagerne anderledes og fordi man ikke helt har vidst hvordan man skal håndterer sager efter ny lovgivning... jeg tror man skal se det i lyset af at der er mange kommuner der stort set ikke har tilkendt i årets første 9 måneder.

I Køben havn, hvor jeg blev tilkendt pension i November, var man på det tidspunkt ikke helt klar over hvordan sager skulle håndteres og hvad der kunne føre til pension, der var simpelthen ingen erfaring, der havde stort set ikke været sager igennem systemet, men de første sager begyndte at blive afgjort her i efteråret.

Og folk bliver tilkendt pension !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 09:04   #19
detkiggervipå
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2013
Lokation: Kbh
Alder: 46
Indlæg: 7
Styrke: 0
detkiggervipå er ny på vejen
Hej Cecilie og alle jer andre i tråden.

Jeg krydser også fingre for dig.

Jeg er tilsyneladende i samme situation. Under 40, skizofreni, OPUS. Jeg skal vist først nu til at snakke med et panel af personer fra kommunen, der skal forholde sig til et evt. ressource-forløb og hvad der skal ske. Eller nu og nu - der kan vist gå op til tre måneder ...... Jeg tror, panelet er det, du kalder for "rehab team".

Er der nogen der kan pege på den del af lovteksten, der dækker spørgsmålet om hvad den sociale forsikring dækker i mit og vores tilfælde i forhold til evt. førtidspension eller lignende ordning ? Hvem har pligt til at afgøre hvad mon ? Jeg vil gerne finde hoved og hale i, hvad der er vedtaget.

Jeg vil meget gerne i kontakt med andre i lignende situation. Jeg har tilladt mig at tilføje et par stykker af jer som venner herinde og prøver lige med en privat besked også. Krydser fingre for at jeg ikke går over en eller anden grænse.

Nå, man kan ikke sende beskeder før man har fem indlæg sagde systemet .... Hvad gør jeg mon så ? .....

Sidst redigeret af detkiggervipå; 11-12-2013 kl. 09:31. Årsag: Prøvede at sende Cecilie en privat besked ... systemet afviste ..
detkiggervipå er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 09:22   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af detkiggervipå Se meddelelser
Jeg er tilsyneladende i samme situation. Under 40, skizofreni, OPUS.
Du er formodentlig oplagt til ressourceforløb, dem kan du tilkendes 3 af, alle op til 5 års varighed.
Netop skizofreni er en af de tilstande, man med de nye behandlingsprincipper, regner med kan "klinge af" og derfor nødigt giver pension, det er sagt fra politisk hold omkring de psykiske lidelser og pension.


Jeg skal vist først nu til at snakke med et panel af personer fra kommunen, der skal forholde sig til et evt. ressource-forløb og hvad der skal ske. Eller nu og nu - der kan vist gå op til tre måneder ...... Jeg tror, panelet er det, du kalder for "rehab team".
Ja det er sikkert rehabiliteringsteamet.

Er der nogen der kan pege på den del af lovteksten, der dækker spørgsmålet om hvad den sociale forsikring dækker i mit og vores tilfælde i forhold til evt. førtidspension eller lignende ordning ? Hvem har pligt til at afgøre hvad mon ?
Er det en privat forsikring du har ?

Jeg vil gerne finde hoved og hale i, hvad der er vedtaget.
Det er langtfra altid at kommunerne tolker lovteksten som den er ment, og derfor er det ekstra svært at finde hoved og hale i.

Jeg vil meget gerne i kontakt med andre i lignende situation. Jeg har tilladt mig at tilføje et par stykker af jer som venner herinde og prøver lige med en privat besked også. Krydser fingre for at jeg ikke går over en eller anden grænse.
Jeg kan godt se du har forsøgt, men mit beskedsystem er spærret, hvilken Web. er orienteret om for længe siden, så det er åbenbart ikke lige til at gøre noget ved.
Mine svar med RØDT
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension