K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2013, 16:49   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ressourceforløbsydelse

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kaput Se meddelelser
Marie M:

Hvilken ydelse er man berettiget til på ressourceforløb ?
Ressourceforløbsydelse.

Den er samme størrelse som den ydelse du kommer fra, men er ikke afhængig af ægtefælle, indtægt og formue.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 16:55   #12
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Men man mister en evt. §34 støtte
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 19:08   #13
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
Jeg er på ressourceydelse, men jeg har ikke mistet min §34 støtte
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 19:08   #14
Kaput
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 41
Styrke: 12
Kaput er ny på vejen
Ginse, Tak fór svar, som egentlig er meget faktuel, men dog er jeg stadig lidt i tvivl hvad det vil indebære i mit tilfælde.

Jeg er lige nu i forlængelse af sygedagpenge med 2 mdr, slutter 30.11.2013. Det er endnu ikke afklaret hvad jeg så skal.
Skal til møde med min SB på mandag vedr. udarbejdelse af forberedende skema til Rehabiliteringsmøde.
Jeg tænkte på hvis konklusionen af Rehab team mødet evt. bliver ressourceforløb - er jeg så stadig under kategorien Sygedagpenge modtager ?

Og hvordan er det i samspil med udbetaling af TAE forsikring ?
Kaput er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 19:16   #15
Kaput
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 41
Styrke: 12
Kaput er ny på vejen
Nøgne Tær: Sorry - jeg havde ikke set dit svar.

Og hvis jeg har forstået det rigtigt, så har udbetaling af TAE ingen indflydelse ?

Eller ?
Kaput er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 10:17   #16
lala
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
lala er ny på vejen
den har ingen samspil med Tae
lala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 05:10   #17
Stjern
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Stjern er ny på vejen
En lille update herfra. Var til Rehabiliteringsmøde idag igen.
Meget kort møde ca 10 min.
De vil sende sagen videre til pensionsnævnet. Men de sagde de var lidt i tvivl om den ville gå igennem som førtidspension pga min alder.
De var blevet overbevist efter min anden psykiatriske udredning.
De rådede mig til at møde op når min sag blev taget op i pensionsnævnet for at kunne komme med mine kommentare til sagen. Det er dog ikke tvunget at møde op som jeg forstod det.
Hvad mener i er det klogest at møde op eller klogest at blive væk?
Jeg lider bla meget kraftigt af angst så det ville være meget svært (nærmest umuligt for mig at skulle føre ordet ved sådan en høring. Med mindre jeg måtte tage en bisidder med som kunne tale min sag?

Venlig hilsen Stjern
Folk er også velkomne til at skrive privat til mig hvis de hellere vil dette. Tak
Stjern er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 06:01   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hm jeg har aldrig hørt om at rehab teamet har anbefalet at man skulle møde op til det møde i pensionsnævnet før din sag skal afgøres...

Men hvis de anbefaler det...så er det måske en meget god ide at møde op....

Jo jo du må godt have en bisidder med....

Måske det er meget godt for dem at se hvordan du reagere når du er "ude" og i blandt andre....

Det kan måske give dem skubbet til at give dig pensionen

Men det er selvfølgelig noget du selv bestemmer...

Men tænk over at det måske er en god ide at de ved selvsyn ser hvordan du reagere når du skal ud i blandt andre...

Det møde...jo man kan sige og fortælle hvorfor man selv mener man skal have en pension...

Man skal bare være opmærksom på at det ikke er en samtale...men nærmere en monolog....

De kan ikke sige noget om din sag eller andet...

De fleste mennesker fravælger at møde op til det møde...og dem der har været mødt op...ja der er mange som siger at det var en dårlig oplevelse netop fordi det kun er en selv der skal sige noget...

Det eneste jeg kan være i tvivl om....det er når du siger at rehab teamet har anbefalet at du møder op.....og så kan det måske være en god ide at følge den anbefaling....også selvom du måske vil gå i stå eller på anden vis hakke i det....for så kan de jo se hvordan du har det...

Det var hvad jeg havde til det...håber du kan bruge det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 06:26   #19
Stjern
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Stjern er ny på vejen
Hej Webmaster.
Jeg kan sagtens se din pointe. Jeg fik dog også forklaret at jeg skulle lede samtalen at de ikke ville komme med spørgsmål. Og det er det der skræmmer mig lidt for det tror jeg ikke jeg kan så det vil blive en pinlig omgang. Med mindre en må tale på mine vegne?
Er der mulighed for at komme med en skriftlig udtalelse til sin pensionssag? Eller er det kun kommune sagsbehandlere læger osv som må udtale sig på skrift? For på skrift ville jeg godt kunne forklare min "version" men den tæller måske ikke?
Tak for svarene herinde. Er rigtigt glad for at denne side findes så man kan blive lidt klogere på hvordan det foregår. Da jeg syntes hele systemet er meget ugennemsigtigt.
Venlig hilsen Stjern
Stjern er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 06:55   #20
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvad med at medbringe det du vil sige på skrift - startende med at du ikke er i stand til selv at føre ordet i forsamlinger du ikke kender.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension