K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2012, 20:43   #21
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ALLE mennesker må opsige deres job,også selv om de ikke gider arbejde der...ingen andre end sig selv bestemmer over sit eget liv..

det er så ikke sikker på man ka få penge et stk tid..
men ingen skal bestemme hvornår man skal arb. hvor i det normale arb.liv

man kan jo ikke sige sit job op - tænker ik på trådstarter ..og så bagefter sig man fortrød..den går ikke ude i erhverslivet..

trådstarter er syg og hvis hun er heldig vil hun pga mildende omstændigheder få sine penge,men det afhænger af øjnene der ser sagen og hvor firkantet de er...

håber dog det bedst for ying yang
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 21:01   #22
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
så står der jo som de andre siger -at DU ikke ønskede at forsætte og ike at du blev fyret..som jeg ser det har du 2 muligheder..bide i det sure æble ved karantæne - el.skynde dig at finde et nyt job..

men husk gør aldrig noget uden at snak m.jobkonsulent


ps.er ikke sikker på det er et LOVKRAV at du skal underskrive

hilsen stribe
Mener at have læst, at ikke kun får karantæne ved at opsige et job, hun mister retten til ledighedsydelse indtil hun har været i job i 9 mdr, ret mig hvis jeg tager fejl.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 22:01   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
supermus..tror du har ret...men håber det ikke..håber dog der er formildende omstændigheder der ku hjælpe yingyang.

hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 23:51   #24
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Nøgleordet er URETMÆSSIG. Der er så sandelig omstændigheder hvorunder man godt kan opsige uden at miste retten - jeg ved det, for jeg gjorde det selv.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 00:18   #25
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg skrev nu bare formildede omstændigheder - men skrev jo samtidig at det måtte kommunen og jobkonsulent tage stilling til og at jeg håbede det bedste

du skriver du har prøvet det...men desværre ser vi jo herinde at hver kommune har - sine egne regler ----selvom loven er det samme..


jeg gentager at jeg HÅBER DET BEDSTE FOR YING YANG...

men efter min bedste overbevisning er arbejdsgiveren ude af det

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 01:00   #26
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Det var ikke en kritik af nogen (så havde jeg understreget at der var tale om det) - men et forsøg på at berolige ts.
Nu sakser jeg lige fra fleksjobloven:

"Ved ledighed mellem to fleksjob
Følgende kriterier skal opfyldes, for at der kan udbetales ledighedsydelse ved ledighed mellem to fleksjob:

Personen skal være berettiget til et fleksjob.
Personen skal have været ansat i fleksjob i mindst ni måneder inden for de seneste 18 måneder. Dette gælder dog ikke personer, der var berettiget til ledighedsydelse forud for ansættelsen i fleksjob. Disse personer vil umiddelbart være berettiget til ledighedsydelse mellem to fleksjob, også selvom de har været ansat i et fleksjob i mindre end ni måneder.
Der skal være tale om uforskyldt ledighed. Der er ikke tale om uforskyldt ledighed, hvis personen ubegrundet har opgivet et fleksjob eller afvist et rimeligt tilbud om fleksjob."

Længere nede:
"Personen må ikke være selvforskyldt ledig efter et fleksjob. Personen er eksempelvis selvforskyldt ledig, hvis pågældende uden lovligt forfald udebliver fra arbejdet. Hvis personen selv siger sit fleksjob op, er der tale om selvforskyldt ledighed, medmindre der er en gyldig grund til at opsige arbejdet.
Eksempler på en gyldig grund til at opsige arbejdet er, at det fremgår af en lægeerklæring, at pågældende ikke kan arbejde på grund af sygdom, eller der er risiko for, at helbredet forringes, hvis arbejdet fortsættes. Opsigelse af fleksjob bør altid ske i samråd med kommunen.
"
Da jobbet er opgivet med den begrundelse at ts ikke kan passe det, må det være uproblematisk at få ledighedsydelse.
http://www.clh.dk/?id=1474 , min kursivering.

Sidst redigeret af amaranth; 24-05-2012 kl. 01:02. Årsag: added link
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 02:02   #27
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
godt ord igen...håber også det lykkedes at få ledighedsydelsen og jeg er helt sikker på arbejdsgiveren vil hjælpe vedkomne,med at underbygge forklaringen..det lyder jo ikke til der har været uvejr - men at tingene er blevet for meget grundet xxxxxxxx...

så det skal nok gå

hilsen stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 13:09   #28
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Først skal i have tak, for jeres hjælp og tid. Lige nu, er jeg totalt i chok, helt ned i maven. Som det står nu, står jeg og skal søge kontanthjælp, da jeg jo grundet min psykiske sygdom, selv har aftrådt mit job.

Jeg håber VIRKELIG meget, at jeg trods min egen exit, at jeg kan beholde min ledighedsydelse, da kontanthjælp, er ret meget mindre/lavere, end ledighedsydelsen?

Ved i hvem i kommunen, som sidder og træffer beslutningen om min sag?
Jeg har ringet 1000 gange og vil bare gerne snakke med "dem" face to face. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind nu. Dét kender de fleste af jer nok noget til
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 13:16   #29
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ying yang...stakkels stakkels dig..jeg ka desværre ikke hjælpe med det spørgsmål,men der skal nok komme nogen svar senere du ka bruge..
var jobkonsulenten ikke venlig og ku du ikke komme under den de andre skrev om - at sige op med grund..
det er rigtig rigtig træls..troede de var lidt mere menneskelige på kommunen..op med humøret..
hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 14:18   #30
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ying yang...stakkels stakkels dig..jeg ka desværre ikke hjælpe med det spørgsmål,men der skal nok komme nogen svar senere du ka bruge..
var jobkonsulenten ikke venlig og ku du ikke komme under den de andre skrev om - at sige op med grund..
det er rigtig rigtig træls..troede de var lidt mere menneskelige på kommunen..op med humøret..
hilsen stribe førtidspensionist
Tak for opmundringen
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er ved at opgive livet.. Yasmin Alt det andet 4 05-03-2012 19:12
Syge tvinges til at opgive pensionsopsparing gunvor Det er da strengt ! 11 26-10-2011 22:01
Måtte opgive virksomhedspraktik rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-08-2009 20:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension