K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2007, 15:05   #11
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
RE: fleks og helligdage??

Hejdien
Trist at høre at du blev fyret for at sige fra - Det lyder ikke som en god arbejdsplads hvis fleksere ikke bliver behandlet ligesom de andre ansatte. Håber du snart finder et nyt og bedre job!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 07:47   #12
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
[QUOTE=gh72;8138].
Men jeg ved også, at mange har svært ved at sige fra, og det er så ikke blevet nemmere for dem, når de er blevet syge. Måske er økonomien også blevet dårlig osv, så man frygter for sit job.


Og den kategori hører jeg så under. Jeg er ufattelig dårlig til at sige fra, og man er også bange for at miste sit job. hvilket jeg så lige har gjort. Min chef ringede hjem til mig i onsdags og sagde du sælger ikke nok i efteråret, vi ved godt du kan sælge i foråret og sommer, men det er ikke nok. Så du er fyret fra udgangen af oktober mdr.

Og det er selvom jeg sagde det til ham inden han ansatte mig, at efteråret ikke var min periode, men derimod forår og sommer der har jeg da lavet ovet 50 salg til ham siden april. Også får man bare en fyreseddel tak for i aften.

Nu står man så og skal til at kontakte sagsbehandler, jobkonsulent osv igen, igen. hold da op der skal et godt helbred til at være syg.

Lone. T
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 01:05   #13
lund888
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 4
Styrke: 0
lund888 er ny på vejen
Smile

Hej

Jeg synes det er vigtigt, at ALLE fleksjobbere er klar over, de arbejder efter de overenskomstregler som gælder deres fag.
.
Når man er i flekjob er det ikke nødvendigt at stå i en A-kasse, MEN tilrådeligt at stå i fagforeningen.

Fagf. er interesserede i arb. giverne overholder reglerne specielt for dem i fleksjob.

Venlig hilsen

lund888
lund888 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 09:38   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lund888

Det er helt rigtigt det kan ikke siges tit nok at det kan være fagforeninge der kan redde din R** i sidste ende

desuden skal man være opmærksom på at nogle fagforeninger køre med nedsat pris for flekser , bla HK.

da det også er sådan at vi feks har frit fagforeningsvalg i dk så kan man jo også melde sig ind i det faglige hus (ved at mange på ledighedsydelse ikke har meget at rutte med og det samme gælder dem på kontanthjælp) men det er bare så vigtigt at huske på at man IKKE kan få juridisk hjælp før man har været medlem i 3 måneder og det skal man tænke på når man starter i feks praktik, jeg ved at jeg både har fået råd og vejledning ( det kan du få uden at have været medlem i tre måneder ) i praktik tiden...
  Besvar med citat
Gammel 05-12-2007, 20:22   #15
Brittaf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: lolland
Alder: 51
Indlæg: 53
Styrke: 17
Brittaf er ny på vejen
Hej Iben!

Nej har hun en fridag så skal hun ikke komme anden dag istedet, på trods af én helligdag;-)

Da jeg selv startede i fleksjob spurgte jeg om det samme, da et af mine skånehensyn netop er, at jeg har fri hver onsdag. Selvom det f.eks er helligdag om tirsdagen,har jeg stadig min fridag onsdag.....-men omvendt, er det helligdag om onsdagen hvor jeg har fridag, så har jeg ikke krav på én anden fridag, og det er jo egentlig logisk nok;-)

Hilsen Britta
Brittaf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rask på helligdage... Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 03-01-2013 16:49
Nu vil regeringen fjerne 2 helligdage halse Politik og Samfund 21 15-05-2012 19:20
Løn for helligdage MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 25-06-2011 00:10
Arbejde Søn og helligdage last47 Spørgsmål ang fleksjob 23 28-03-2011 09:36
Helligdage malleaa Jeg er kommet i praktik. 4 14-02-2008 09:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension