K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 14:43   #11
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Hej Ragdoll...Det er rigtig, men i mit tilfælde er der ikke noget jeg ikke kan snakke om, og som andre ikke må vide...så derfor vælger jeg at tage en med, så må vi se om vedkommende får lov at komme med ind..
Hvis andre skulle kende omtalte psykolog og har været til samtale med ham fornylig hører jeg gerne fra jer...
Venlig hilsen,
Ulla
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 12:56   #12
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Nu er det jo så imorgen jeg skal afsted - men nu har jeg fået at vide, at jeg ikke kan have bisidder med...kan det være rigtigt mon??
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 01:50   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej UllaSK

Jeg har forgæves forsøgt, at finde lovgiving på dette område.

Som Vovse skriver m. link, mener Ældresagen at man må gate en bisidder med. Måske handler det om formålet med at det nemmere at få en bisidder med, hvis det er hjælp til oversættelse af sprog, støtte til ens hukommelse.

Fik du nogen forklaring, hvorfor du ikke kunne tage en bisidder med? Og den er ikke gangbar, at det kan forhindre en ordentligt samtale el. test. Hvis du mener, at det ikke er noget problem.

Jeg kan selvfølgelig godt se f.eks. at det kan være vanskeligt m. en bisidder ved f.eks. længerevarende terapi, hvor man har et fortroligt rum, der bygger på tillid. Men i forhold til en engangsforteelse via psykiatrisk test/afklaring, som du skal til, mener jeg ikke det bør være noget problem at have en bisidder med. Det kan jeg faktisk ikke se nogen grund fornuftigt til at nægte dig.

For mig at se i min egen erfaring m. at have bisidder med og selv været taget med som bisidder, har det netop været en god funktion, idet der som sagt er 4par øre til lytte, og bagefter nogen at tale med om mødet, uanset formål. Andre gange har det været udbytterigt i forhold til at få samtalen tilbage på sporet, hvilket din aktuelle situation ikke åbner op for.

Reelt synes jeg faktisk det skurrer i mine ører, når man ikke vil lade en bisidder være med, hvis dette kan gøre en patient tryg. Og den vurdering af om man har brug for dette tilfalder den der ønsker at have en bisidder med, og ikke behandleren, som burde være prof. nok til at kunne forholde sig til netop sådan én situation.

Specielt, når denne spec.læge har fået en påtale af Patientombuddet i 2008, hvorfor jeg ville henvende mig til kommune og sige: at du vil have en henvisning til en anden læge, der ikke netop er blevet skarpt irettesat i forhold til netop samme udgangspkt., som ud nu er henvist til ham.

Uddrag fra Patienombuddets side:

Citat:
Kritik for udfærdigelse af lægeerklæring – psykolog René Medina (ID 280347)
Sagsnummer: 1082204
Offentliggørelses dato: 07. Jun 2010
Faggruppe: Læger
Psykologer
Juridisk tema: Lægeerklæringer
Afgørelsestype: Afgørelse med navn

--------------------------------------------------------------------------------

Afgørelse:
Patientklagenævnet finder grundlag for at kritisere psykolog René Medina (ID 280347) i forbindelse med udfærdigelsen af erklæring af 21. august 2008 til <****> vedrørende <****>, jf. psykologlovens § 16.

Det skal desuden indskærpes overfor psykolog René Medina at udvise større omhu i sit fremtidige virke.
...
Jobcenteret i <****> anmodede i brev af 26. juni 2008 <****> om at udfærdige en socialpsykiatrisk udredning af <****>.
Link: https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=71697.136

Hvis kommunen er ubekendt med denne afgørelse, ville jeg tage n kopi af den og gå op og afl. den i morgen tidlig, og bede om henvisning til en anden, el. som min. at du får en bisidder med, således at der er vidne på hvad der er foregået, samt skjult optagelse.


De bedste ønsker

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 15-07-2011 kl. 02:08.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kender ham Adi Alt det andet 20 20-11-2013 10:43
kender nogen den nye lov? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-05-2011 20:15
nogen der kender sanne mor Alt det andet 7 06-12-2010 09:38
Nogen der kender Job og råd ? tbbe´s kæreste Alt det andet 5 31-10-2010 21:12
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension