K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2011, 13:02   #31
Nasath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Nasath er ny på vejen
Synes det lyder som en god ide med sådan et gated kompleks Så burde der heller ikke være så meget bøvl med at få adresse på et hotel.

Mht. den bankkonto de bulgariske myndigheder vil kræve for at få det der long stay card snakker vi så om en konto i en bulgarsk bank? -og er en sådan nem at få oprettet?

Jeg har også overvejet Tyrkiet men ved ikke om det bliver for kompliceret da jeg også får en hel del medicin via min kronikerbevilling.

Alt jeg ved lige nu er at jeg virkelig gerne vil væk fra Danmark hvor jeg ikke synes man er ligestillet så snart man fortæller folk at man modtager ftp. Og ja så er der jo den økonomiske del af det. Pt. har jeg måske et rådighedsbeløb på 2500 til mad, tøj, smøger osv., så det er ikke bare lykken at være på ftp. som mange mennesker tror
Nasath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 13:28   #32
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg tror at ved at bo på et hotel få man fornemelse af hjemløshed, medmindre man beholde sin bolig i DK. Jeg ved hellere ikke hvor meget man kan regne med en vagt i tilfald af en angst anfald....
Det bedste ville være at rejse et par måneder, beholde sin bolig i DK og finde ud af om ens kemi passer med bulgarer.... Det er jo ret så vigtigt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 13:49   #33
Nasath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Nasath er ny på vejen
Det er skam ikke hvis jeg sku få et angst anfald jeg ville ha brug for en vagt Det er rent forebyggende. Kald det større tryghedsfølelse.
Nasath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 14:54   #34
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
havde du slet ikke noget netværk da du rejste til Bulgarien ? og hvad med familie osv ser du dem ved at mine de store børn *dem er der to af * med det samme protesterede over at jeg tænkte på at flytte til udlandet, men efter en tænke pause er de kommet frem til at det kunne da være allertiders at besøge mig en uge af gangen gratis ferie jaaa ha ha
Nej jeg var så langt nede at jeg bare skulle et andet sted hen... så det eneste netværk jeg havde på forhånd var ejendomsmægleren som hjalp mig med et sted at bo... men hun kunne så også hjælpe med så meget andet så alt gik faktisk nemt...
Nu efterhånden er jeg så kommet til at kende flere... og ja til efteråret er der så en dansk førtidspensionist mere der flytter til området...

Jeg har 3 børn som er voksne og 2 børnebørn på vej... så jeg starter bilen her i Juni og besøger Danmark og kører så tilbage herned når nr. 2 barnebarn er ankommet...
Jeg kan ikke rejse med offenlig transport pga psyke... men i min bil går det fint selvom det er en lang tur... men skal ikke længere væk end jeg er nu kan jeg mærke
Ellers er meningen jo også at de kommer på besøg en gang i mellem og internettet er jo genialt til at holde kontakt med dem...

Jo jo sol og varme og det at komme væk fra den stemning i danmark efter at have hængt fast i systemet så mange år har absolut haft en god indvirkning på min livskvalitet... og så gør det jo heller ikke noget at man her ikke skal vende hver 5 øre før man giver den ud... som man skulle i danmark...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:04   #35
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nasath Se meddelelser
Mht. den bankkonto de bulgariske myndigheder vil kræve for at få det der long stay card snakker vi så om en konto i en bulgarsk bank? -og er en sådan nem at få oprettet?


Alt jeg ved lige nu er at jeg virkelig gerne vil væk fra Danmark hvor jeg ikke synes man er ligestillet så snart man fortæller folk at man modtager ftp. Og ja så er der jo den økonomiske del af det. Pt. har jeg måske et rådighedsbeløb på 2500 til mad, tøj, smøger osv., så det er ikke bare lykken at være på ftp. som mange mennesker tror
En konto i en Bulgarsk bank er det vi snakker om... og det er ikke noget problem... den kan du oprette til enhver tid...
Det long stay card skal du jo også først have når du opgiver din danske bopæl og flytter permanent...

Og jeg forstår fint dine grunde... hernede er smøgerne godt nok steget til 20 kr for en 20 stks ... men er vist billigere end danmark
og man oplever slet ikke det at blive set ned på ... hverken som ryger eller som pensionist

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:06   #36
Nasath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Nasath er ny på vejen
Skynder mig lige at spørge dig igen mens jeg kan se at du er på hexi

Mht. den bankkonto de bulgariske myndigheder vil kræve for at få det der long stay card snakker vi så om en konto i en bulgarsk bank? -og er en sådan nem at få oprettet? -Desuden.. kræver de at man har en mindre formue stående?
Nasath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:09   #37
Nasath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Nasath er ny på vejen
Synes jeg har fundet en lejlighed som lige er mig selvom den måske er lidt dyr. Men jeg er ret sikker på at jeg ville ku føle mig tryg og det er jo det vigtigste

http://www.bulgarianproperties.com/1..._in_Sofia.html
Nasath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:17   #38
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Nåede lige at svare Nasath
Nej der er ikke noget specielt beløb... de skal bare kunne se du kan klare sig selv uden offentlige ydelser... så har du 500 euro til at stå der er det fint...

he he 600 euro er ca 4.500 kr ... ja det er en af de dyre men ser også lækkert ud må man sige

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:22   #39
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Fandt lige denne artikel som omhandler feriesteder... der hvor jeg bor er priserne altså meget lavere... men giver da et billede af ferieområderne...

http://finans.tv2.dk/nyheder/article...256087&forside

Citat:
Bulgarien er billigst

Undersøgelsen viser, at Bulgarien er billigst, mens Danmark er dyrest. Hvor kurven i gennemsnit kan fyldes op for 977 kroner i Bulgarien, så koster de samme varer og ydelser i Danmark i snit 1536 kroner. Holland følger skarpt efter med 1409 kroner.
...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:27   #40
Nasath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Nasath er ny på vejen
Har spurgt dem om de vil udleje for 550euro. det er ca. 4100. Hvis de går med til den er jeg nok smuttet. Der er alt hvad jeg har brug for i trygge omgivelser ser det ud til.

Forresten så kan jeg ikke se hvad jeg ska med en bulgarsk konto.. altså de tager vel imod visa i sofia?
Nasath er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dansk bil i Bulgarien alvinoganna Alt det andet 3 18-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension