K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2017, 17:13   #1
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
førtidspension

Jeg har sloges med kommunen i 10 år for at få min ansøgning om førtidspension behandlet og det er langt om længe lykkedes, dog har kommunen givet afslag påmin ansøgning med begrundelsen at de mener at jeg har en arbejdsevne. Jeg har snakket med min læge som har vurderet at jeg ikke har nogen arbejdsevne. Jeg har aspergers og jeg bliver voldsomt belastet hvis jeg er på en arbejdsplads. Samtidig er jeg begyndt at udvikle angst og stress af at være i kommunens system. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre eftersom kommunen er ligeglade med min læges udtalelse... ???
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 17:31   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det eneste du kan gøre er at klage over afslaget....husk at dette skal gøres inden for 28 dage efter du har modtaget afslaget på førtidspension..

Så skriv en klage hvor du begrunder hvorfor du mener at du skal have den førtidspension...

Denne klage aflevere du på jobcenteret og du skal huske at få en kvittering på at du har afleveret den...så du selv har dokumentation på at du har klaget...lav evt to kopier og bed dem kvittere på den ene af dem..

Kommunen har så 4 uger til at genvurdere sagen...og hvis de fastholder deres afslag....så skal de sende den til Ankestyrelsen...

Når Ankestyrelsen har modtaget sagen så vil de kontakte dig...på det tidspunkt bør du søge aktindsigt i Ankestyrelsen for at se hvad kommunen har sendt til dem..

Lige ang din læge....en læge kan ikke udtale sig om ens arbejdsevne....lægen kan kun udtale sig om ens funktionsevne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2017, 09:28   #3
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
jeg har sendt en klage til kommunen og så må vi se... sikke et helvede det her system
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2017, 15:07   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er desværre ikke så nemt at være i det her system..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 17:28   #5
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
Jeg har fået svar fra kommunen.. de har sendt sagen i ankestyrelsen... og ankestyrelsen har sendt mig brev med at det tager omkring 7-8 måneder at behandle sagen.. og jeg har allerede ventet i 2 år på at kommunen skulle behandle min ansøgning... det er åndsvagt.. hvad er bedst at gøre lige nu... skal jeg bare prøve og få samlet så meget dokumentation som muligt og så håbe på at ankestyrelsen giver mig medhold?
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 17:39   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Essaon:
Du skal først og fremmest sikre dig, at ankestyrelsen er i besiddelse af alle relevante papirer.
Så vidt jeg husker kan man vidst søge aktindsigt i hvilke papirer kommunen har sendt til ankestyrelsen.

Dem der så mangler (hvis der mangler nogen), skal du sørge for at ankestyrelsen får, så de kan vurdere sagen på et oplyst grundlag

Men udover det er der nok ikke så meget andet at gøre, end at vente på ankestyrelsens afgørelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 19:06   #7
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
med hensyn til ankestyrelsen.. hvordan søger man aktindsigt?
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 19:11   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Essaon Se meddelelser
med hensyn til ankestyrelsen.. hvordan søger man aktindsigt?
Her håber jeg at nogen af dem med mere viden om det, kan hjælpe dig videre

(Ellers kan du prøve at ringe til ankestyrelsen og spørge dem, men mon ikke nogen af de kloge hoveder her inde kan svare på det )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 20:37   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kontakter Ankestyrelsen her og beder om aktindsigt https://ast.dk/om-ankestyrelsen/kontakt-os
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2017, 19:26   #10
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
Så har jeg fået svar fra ankestyrelsen... de sender mig aktindsig i sagen...
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension