K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2016, 22:52   #11
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jumbo se her hvad der menes med personlig assistance, det må være det som jobcentret mener når de skriver det i din partshøring.......

http://www.cabiweb.dk/lovstof/personlig-assistance/

måske kan du i din partshøring eller klage spørge ind til hvorfor og hvordan de finder det relevant for dig, når de jo ikke har afprøvet din arbejdsevne, kort sagt så ved de jo ikke hvordan din arbejdsevne er .
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 00:46   #12
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
Hej tak for svar alle,

ja det ser lidt sort ud, jeg må sige jeg forventer at kommunen stadfæster deres beslutning så må hellere ruste mig til en kommende klage, hvilket er meget absurd at jeg skal igennem denne process.

I vores del af partshøringen henviste vi til to afgørelser fra ankestyrelsen. Afgørelse: 32-15, denne afgørelse siger at stationær tilstand i sig selv ikke er er tilstrækkeligt til at bringe sygedagpenge til ophør. For at standse sygedagpenge med henvisning til stationær tilstand kræves det tillige at det er afklaret hvor meget en borger kan arbejde og om der er behov for yderligere hjælp i form af revalidering fleksjob m.v.

Vi brugte også i vores partshøring mod kommunen afgørelse D2-02, denne afgørelse fastslog at det var en væsentlig mangel af kommunen havde vurderet den sygemeldtes arbejdsevne alene på baggrund af lægelige oplysninger. Der var i sagen tale om en person, hvis tidligere tilknytning til arbejdsmarkedet ikke var ganske aktuelt.

Og i mit tilfælde er der tale om at jeg er en person og er ganske ung, og jeg har gennem de seneste år gennemført min uddannelse, hvori der indgår praktik (37 timer obligatorisk-hvilket jeg ej kunne klare!) Og jeg har egentlig ikke haft arbejde efter min tilskadekomst, derfor virker der yderst betænkeligt at uden videre at vurdere at jeg er arbejdsdygtig i sygedagpengenes forstand.

Jeg kan desuden heller ikke se hvad jeg skal bruge personlig assistance og mentor og paragraf 56 til. Det giver ingen mening.

Men jeg synes at disse 2 princip afgørelse fra ankestyrelsen kan hjælpe mange folk der står i samme situation- det håber jeg. Men nu må jeg afvente kommunens svar og se hvad de gør, er der nogen herinde der har erfaring/eller kender noget til at en kommune skulle ændre mening efter en partshøring?.

Mvh
Jumbo
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 01:05   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det sker at de ændre mening...men er dog sjældent...

Så de fleste forbereder sig med det samme...altså begynder at skrive klagen med det samme...sådan at man har mere tid til det...

Selv om du skriver klagen allerede nu og kommunen evt skulle ombestemme sit...ja så er der jo ikke sket noget ved det...og du kan kassere klagen...

Husk når du skriver klagen at holde det så kort og præcist du kan....og hold alle følelser ude af den...

En vigtig ting er at få en kvittering når du aflevere den...sådan at du har dokumentation på at du har afleveret den....lav evt to kopier og bed dem kvittere på den ene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 11:42   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, det synes jeg er en god principafgørelse at henvise til i vores situation.

Jeg har også selv brugt disse to spørgsmål til ministeren fra 2013 hvor der bliver spurgt til syges rettighed til at have et liv ved siden af når kommunen vurderer arbejdsevne.

http://lafs.dk/wp-content/uploads/20...ministeren.pdf
http://www.ft.dk/samling/20121/almde...66/1265067.pdf
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 15:13   #15
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
Hold da ferie, så ringer jeg til kommunen i dag og de siger de ikke har modtaget min parts bemærkninger på mail! så nu må vi håbe at de godtager det bevis jeg har sendt på mail?

Er der nogen herinde der ved om man kan arbejdsprøves gennem sin a Kasse?.
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 16:39   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nu skriver du mail, har du sendt den via sikker post også kaldt digital post eller via almindelig mail ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 17:13   #17
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
Hej,
Nej har send den på den mail som jobcenter sagde jeg skulle gøre det på. Så min jurist sendte det på den mail vi fil besked på. Men jeg har bevis på vibhsr sendt den. Så kan de vel ikke sige noget ? Var ovre Idag aflevere den fysisk, jeg må indrømme at det her har taget alt julegejsten fra mig og den daglige glæde væk.
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 18:01   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Kender ikke de juridiske regler, men jeg mener bestemt at have læst her på siden at det skulle være bindende nok at have afsendt den på mail, for I har mailen med tidsstempel som beviser forsendelsen.

Jeg ved at det teknisk er muligt at mailen er forsvundet i cyberspace, men kan også være endnu et stunt fra kommunen.
Efter signende forsvinder der også dokumenter som er afleveret ved disken, du har forhåbentlig en underskrift og stempel for modtagelsen ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 18:38   #19
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
Nej desværre jeg havde i momentet ikke overskud og modet til at spørge efter et stempel. Var også virkelig stresset i momentet. Men kvinden jeg afleveret til sagde hun gir det videre. Men jeg har jo bevis på vi sendte den mail. Ved du nørd om ens a kasse kan arbejdsprøvet en for at vurdere hvor mange timer man kan arbejde ?
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 18:57   #20
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det kan jeg ikke mindes at jeg nogensinde har hørt om.

Jeg mindes at en person her fra siden, måske var det Flexjobber, som skrev at a-kassen afkrævede en arbejdsprøvning fra kommunen, det var denne arbejdsprøvning som senere medførte flexjob.

Hvis jeg var i din situation lige nu, ville jeg skrive en mail til jobcenteret, helst til fællespostkasse hvis du har det, ellers til sagsbehandleren og anmod om at få en bekræftelse på at du har genindleveret partshøringen ved skranken fordi du i telefonen har fået at vide at de ikke har modtaget din mail, du skal videresende den mail I brugte til at sende partshøringen, så det fremgår af din nye mail at du allerede har indsendt partshøring på mail med tidsstempel osv.

Sidst redigeret af Nørd; 22-12-2016 kl. 19:02.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension