K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2016, 18:26   #1
Takayasus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2014
Lokation: Halsnæs
Indlæg: 4
Styrke: 0
Takayasus er ny på vejen
Afklaring konta opkvalificering

Jeg er netop startet i min første virksomhed praktik som sygemeldt
Der er blevet snakket om at jeg skulle afklares i forhold til hvor mange time jeg kan arbejde.
Men da jeg modtager min praktik aftale på mail idag, står der at formålet med praktikken er opkvalificering.

Er der forskel på de to ting og hvad skal jeg være opmærksom på ?


Jeg er fyret fra mit job som pædagog medhjælp igenne 11 år pga sygdom og efter sidste sygemelding er det kun lykkes mig at arbejde 3 timer dagligt.

Håber at i kan hjælpe mig
Takayasus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 10:52   #2
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Takayasus Se meddelelser
Jeg er netop startet i min første virksomhed praktik som sygemeldt
Der er blevet snakket om at jeg skulle afklares i forhold til hvor mange time jeg kan arbejde.
Men da jeg modtager min praktik aftale på mail idag, står der at formålet med praktikken er opkvalificering.

Er der forskel på de to ting og hvad skal jeg være opmærksom på ?


Jeg er fyret fra mit job som pædagog medhjælp igenne 11 år pga sygdom og efter sidste sygemelding er det kun lykkes mig at arbejde 3 timer dagligt.

Håber at i kan hjælpe mig
Opkvalificering lyder som om, at de vil ruste dig til det ordinære arbejdsmarkedet. Afklaring er vel mere mhp. på hvor mange timer du kan arbejde ifkt. evt. flex eller ligende. Ville bede om en skriftlig forklaring af din sagsbehandler hvis jeg var dig.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 11:57   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Må man spørge hvor mange timer du lægger ud med i forløbet ?

Jeg tænker om du er på nogle timer om ugen eller om du ligger højt, sådan 15-18 timer ?

Mange af os oplever jo at hvis vi forventes at ligge i den øvre ende af skalaen, så er kommunen mere interesseret i at vurdere os stationære og sende os tilbage på det ordinære arbejdsmarked.

Når jeg læser de7smådværges kommentar tænker jeg om det med at ruste dig til det ordinære arbejdsmarked, er et tegn på at de vil raskmelde dig med besked om at forsørge dig selv med deltidsjob.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 12:03   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
De to ord bruges ofte i flæng - men spørg ind til lige præcis din sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 13:51   #5
Takayasus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2014
Lokation: Halsnæs
Indlæg: 4
Styrke: 0
Takayasus er ny på vejen
Tak for svar jeg starter ud med 2 timer dagligt 4 dage om ugen og jeg ved at jeg ikke kan komme op på fuld tid igen, min krop kan simpelthen ikke.
Jeg vil bede om en forklaring på skrift
Igen tak til jer der tog jer tid til at svarer mig, det er jo en jungle af ord med de samme eller forskellig betydning, men som kan have stor betydning for sagen.
Jeg håber at blive indstillet til flex, da jeg gerne vil og kan arbejde men dog slet ikke på fuld tid
Takayasus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2016, 14:44   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er ifølge kommuner og ankestyrelsen heller ikke spor nødvendigt at man kan arbejde fuldtid for at være selvforsørgende, ca. 18 timer er nok til at få afslag på flex og besked om at finde et job på det ordinære arbejdsmarked.

Det kan godt være at formålet er at få dig arbejdet op på et timeantal så du kan forventes at være selvforsørgende, men der er du i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt med dine kun 8 timer ugentligt.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension