K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2016, 12:24   #1
lilleskov73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
lilleskov73 er ny på vejen
Må de ændre ens ressourceplan

Hej.. Jeg er tilkendt flex. men er for syg til og varetage et arbejde, så jeg er kommet på ressourceforløb den 1-10-2014, men de ting der stod i den ressourceplan har jeg prøvet og opfylde, dvs. at jeg kom på et psykiatisk forløb som jeg ikke kunne gennemføre da jeg blev for syg.

Nu har jeg søgt førtidspension på de foreliggende, men mit spørgsmål er så..

Må de ændre ressourceplanen.. jeg er over 40 år, så de må jo kun give mig et forløb.. men da jeg kun har været på det i 2 år og 2 mdr kan de vel lade mig gå op til 5 år.. men så skal de tilføre en ny plan, da denne plan går ud på jeg skal gennemføre et psykiatisk forløb på psyk. som jeg ikke kunne da jeg blev for syg til de kunne behandle mig.. da jeg kom i gruppeterapi gik det nemlig helt galt.. Må de ændre en ressourceplan, jeg har prøvet og google det, men kan ikke finde noget om det overhovedet..
lilleskov73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2016, 12:58   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det giver god mening at ændre planen, hvis det viser sig at det der er planlagt ikke kan gennemføres. Det giver ingen mening at skulle vente på at lave en ny plan, det trækker bare tiden ud.

De må gerne give dig flere forløb, hvis du gerne vil have det, de kan blot ikke tvinge dig til at tage mere end et.

Men hvis der ikke er nået en afklaring, ender du jo blot hvor du var da du startede, så det er til din fordel at de ændre, så du kan blive afklaret hurtigst muligt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2016, 13:09   #3
lilleskov73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
lilleskov73 er ny på vejen
Da jeg kom i det rehabiliteringsmøde sidste gang, der sagde de, at alle muligheder skulle være udtømte, derfor skulle jeg i det her terapiforløb, men jeg kunne ikke gennemføre, og fra psyk. side er der også blevet skrevet jeg fik det dårligere og dårligere.. så derfor blev det sluttet... må vel bare vente med tålmodighed til mandag, og se hvad rehabiliteringsteamet siger..
lilleskov73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2016, 21:28   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja vent og hør hvad de foreslår, og vend det så evt med din læge..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2016, 11:28   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej lilleskov73

Du skriver ressourceplan, men hedder korrekt rehabiliteringsplan.

Rehabiliteringsplanen består af 2 dele:

Del 1: forbedrende skema som du laver sammen med sagsbehandler
del 2: prak. læges vurdering

Disse 2 dele udgår rehabiliteringsplanen, som forelægges i rehabiliteringsteamet, hvorpå kommunen træffer en afgørelse på baggrund af mødet der. Dvs. det er et arbejdsredskab for kommunen, hvor såvel del 1 som del 2 kan ændre sig over tid.

Se evt. DUKH på dette link:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsplan

Samtidig har kommunen iflg. Retssikkerhedelsoven § 10 pligt til at oplyses en sag i tilstrækkeligt omfang til, der kan træffes en korrekt afgørelse.

Iflg. lovgivning kan du være i et ressourceforløb i op til 5 år (over 40 år), og du kan, som Pip skriver, hvis du selv ønsker det komme i mere end ét.

I betragtning af din situation, kan jeg kun anbefale dig, at holde tæt kontakt med din prak. læge, da denne jo igen kan blive bedt om en fornyet udtalelse/vurdering.

Har du søgt om aktindsigt? Virker ikke til du har klarhed over om der påny er indhentet nyt fra prak.læge forud for "rehabteammøde" mandag.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 27-11-2016 kl. 11:35.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2016, 11:49   #6
lilleskov73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
lilleskov73 er ny på vejen
Jeg søgte pension på det foreliggende.. og var på et ressourceforløb.. så jeg kunne ikke bede om nyt fra min læge.. men jeg fik afslag på min pension, så nu bad de om sådan en lægeattest, så den skal jeg have med til mødet med pensionsnævnet.. min læge ved godt jeg har det meget dårligt.. men han har jo ikke måtte lave en udtalelse før de bad om det.. når jeg er klar til og komme i praktik hvis jeg bliver klar, så vil de have mig ud 15 min om ugen, det var hvad jeg fik besked om i går...
lilleskov73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 22:19   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ny Principafgørelse 82-16 af 30-11-2016

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=185143

Ankestyrelsens principafgørelse 82-16 om ressourceforløb - varighed - slutdato - borger over 40 år

Som bør studeres nøje.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension