K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2016, 23:54   #11
Oluise
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2014
Lokation: Københavns Kommune
Indlæg: 67
Styrke: 10
Oluise er ny på vejen
Jeg har skam været igennem alle typer arbejdsopgaver, der kan udføres på kontor.
Oluise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 09:20   #12
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Til Oluise: nu skriver du jo for at få gode råd, men har du mulighed for at skitsere din lidelse/årsag til funktionsnedsættelse - måske er den beskrevet - jeg kunne dog ikke finde den - jeg siger det fordi selvom om en arbejddsprøvning er en arbejdsprøvning, og denne har et resultat, i dit tilfælde at du kun kan arbejde X timer, men rehab team kigger altså også på den lidelse/lidelser som ligger til grund for funktionsnedsættelsen, - SELVOM de ikke nødvendigvis argumenter herudfra, hvis du forstår hvad jeg mener.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 09:32   #13
Oluise
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2014
Lokation: Københavns Kommune
Indlæg: 67
Styrke: 10
Oluise er ny på vejen
Ah, ok. Jeg er diagnosticeret med bipolar lidelse, angst, kronisk depression, OCD, spiseforstyrrelse og den slags.
Oluise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 10:04   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Oluise

Som jeg læser dit citat fra rehabteam, omhandler det timeantal og forsøg på øgning af dette over tid. Hvilket du skriver, at er gjort over den lange periode på 15 mdr. arbejdsprøvning.

Det er derfor væsentlig, at dette fremgår af dine papirer. Ligger der intet skrevet omkr. dette fra arbejdsstedet til Jobcenter på skrift?

Man kan også selv via den dagbog, man selv har ført, lave et overblik over hvordan timeantallet har ligget i hele perioden dag for dag, el. uge for uge. Evt. putte det ind i en graf, således at det er nemt at overskue. Måske spec. anbefalelsesværdigt pga. den lange periode på 15 mdr. og forsøg dig frem om det giver mening med uge el. mdr.basis for timeantal.

Hvis forsøg på timeantalforøgelse kun står som en enkelt sætning el. uden reel at anskueliggøre det, kunne du aflevere dette dokument mod kvittering på Jobcenter med følgebrev ang. timeantal er forsøgt forøget over den lange periode af 15 mdr.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 21:14   #15
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oluise Se meddelelser
Ah, ok. Jeg er diagnosticeret med bipolar lidelse, angst, kronisk depression, OCD, spiseforstyrrelse og den slags.
ok, dvs du mangler ikke alvorlige diagnoser.
Jeg mener at huske at alle kommuner kræver mindst 2 praktikker forskellige steder - så måske er det derfor at sagen "trækker ud"
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2016, 00:47   #16
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Har du været tilknyttet ekstern aktør?
Er der lavet en rapport der nøje beskriver hvordan forløbet med øgning af timetallet er sket?
Er det nøje beskrevet hvad der skete da du kom op i det timetal du ikke kunne klare?

Jeg håber at disse punkter er opfyldt, ellers sender rehab teamet dig tilbage i en ny arbejdsprøvning med begrundelsen at beskrivelsen ikke er god nok.

Det er dit eget ansvar at beskrivelsen er i orden.

Jeg var bisidder i en sag hvor borgeren havde været i arbejdsprøvning i 18 måneder. Rehab. teamet afviste arbejdsprøvningen, idet den ikke var beskrevet godt nok. Sagsbehandleren havde ikke fulgt op på om der var den fornødne dokumentation, men det var bare ærgerligt, om igen.

Først efter sammenlagt 3 års arbejdsprøvning blev der bevilget flexjob.

Jeg håber det bedste for dig.

Mvh. Susanne.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2016, 09:37   #17
Oluise
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2014
Lokation: Københavns Kommune
Indlæg: 67
Styrke: 10
Oluise er ny på vejen
Det kan godt være beskrivelsen og det faktum at jeg kun har været ét sted. Men kan stadig ikke gennemskue det med ordinære vilkår.
Tak for input.
Oluise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2016, 14:55   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oluise Se meddelelser
Det kan godt være beskrivelsen og det faktum at jeg kun har været ét sted. Men kan stadig ikke gennemskue det med ordinære vilkår.
Tak for input.
Ordinære vilkår betyder bare at du tager et job og forsørger dig selv på det almindelige arbejdsmarked, hvilket vil sige ustøttet arbejde uden løntilskud.

De er temmelig ligeglade om du har svært ved at leve af en deltidsløn, men hvis de kan presse dig op på de 18-25 timer i arbejdsprøvningen så vil du få at vide at du er rask nok til at forsørge dig selv og bare kan smutte ud og finde dig et job.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension