K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2016, 15:33   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu vil jeg lige se om de afslutter afprøvningen på torsdag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 09:18   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ellers og du bør netop få lægen til at skrive til kommunen ang. tunge løft og andet han ikke tåler.
Han må, ifølge LOVEN, IKKE udsættes for forværringer!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2016, 20:02   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu skal han så for temet igen, han har været i en ny arbejdes prøvning mene hende der står for den cafe han har været i menner ikke hun kunne vudere ham fordi han stoppet når han fik ondt og fordi han sagde nej til ting der gav han smerter som dreje på en gl kødhakker.

hun fik han sat op i tid fra 2 timer til 2½ time efter en ugen satte de ham ned igen.

stedet mener også han var meget negativ, sikkert fordi han havde ondt.

nu siger sb, at hun tror han ryger på rc forløb, men sidst sagde teamet han lå mellen fleks og pension, så det vil da være et skridt tilbage, eller tager jeg fejl
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2016, 20:19   #14
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
vil det sige at i al den tid man har afprøvet ham her, så har han været på KH/ ægtefælleforsørgelse?

hvis ja - så synes jeg godt nok det lugter fælt...

især når de vurderer at han er på vej til FP - så bør de jo sætte ham på RCforløb?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2016, 21:51   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er så det de også vil nu siger sb, jeg syntes han burde gå direkte til fleks, har har arbejdet 2*2 timer med pauser, så der er jo en arbejdes evne på 1*2 timer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2016, 18:30   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu har så fået en udtaelse fra praktikken, hold da op, hun skriver at han har gjort alt hvad han kan får at sapotere praktikken, at ingen brød sig om ham, at han peb uden at have ondt(hun er ikke læge) at andre der havde det være kunne meget mere, hvordan ved hun de har det værer?

at han en dag kun skar en skive af en steg, selv om han skar en hel ud og måtte opgive nr 2, det tog 20 min.at han pyldret sig igennem dage og her kommer den bedste , at han nok mangler psykolog hjælp ( hun er stadig ikke læge)

har udtalt sig om hvad han laver i sin fritid, selv om det ikke passer,

Kort og godt 2 a4 ark om hvad hen ikke ville, gider og hvor dårligt et menneske han er
jeg er dybt chokket, kan man klage over sådan en udtaelse?

Han er jo nok ikke den eneste der kommer der forbi.

Eller hvad gør man, jeg har skrevet til sb om hvordan han ser de ting på en posetiv måde, men når man møder sådan et had fra et fremmede menneske bliver man chokeret
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2016, 23:19   #17
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
jeg er meget rystet på jeres vegne over den behandling din mand har fået!
jeg ville kalde til fælles møde med alle parter, egen læge mv..så må den ged på afprøvnings
stedet forklare hvordan hendes udtalelser hænger sammen med de løbende oplysninger du har sendt til sb.
så må hun jo stå på mål over for jeres læge om hvordan hun er kommet frem til at din mand trænger til en psykolog.. det lyder nu som om det er hende der trænger!
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2016, 01:52   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nu har så fået en udtaelse fra praktikken, hold da op, hun skriver at han har gjort alt hvad han kan får at sapotere praktikken, at ingen brød sig om ham, at han peb uden at have ondt(hun er ikke læge) at andre der havde det være kunne meget mere, hvordan ved hun de har det værer?

at han en dag kun skar en skive af en steg, selv om han skar en hel ud og måtte opgive nr 2, det tog 20 min.at han pyldret sig igennem dage og her kommer den bedste , at han nok mangler psykolog hjælp ( hun er stadig ikke læge)

har udtalt sig om hvad han laver i sin fritid, selv om det ikke passer,

Kort og godt 2 a4 ark om hvad hen ikke ville, gider og hvor dårligt et menneske han er
jeg er dybt chokket, kan man klage over sådan en udtaelse?

Han er jo nok ikke den eneste der kommer der forbi.

Eller hvad gør man, jeg har skrevet til sb om hvordan han ser de ting på en posetiv måde, men når man møder sådan et had fra et fremmede menneske bliver man chokeret
Puuuha, det minder s'gi om noget jeg engang oplevede, da jeg var i arb.prøvning på et beskyttet værksted.

Har din man skrevet dagbog under forløbet, opg sendt den til sb?

I så fald vil han kunne påpege de uoverensstemmelser der er mellem dagbogen og udtalelsen fra praktikken.

Ellers må det være noget med, at finde andre/tidligere udtalelser om din mand, hvoraf det fremgår, at han er samarbejdsvillig o.l., og på den måde sandsynliggøre urigtighederne.

Og ja, i bør klage over, at en værkstedsleder(?) prøver på at lege læge.

Men allerførst bør i bede om aktindsigt i alt hvad praktikstedet har om din mand.


I 2007 var jeg i arb.prøvning på et beskyttet værksted, det er det værste jeg nogensinde har været igennem.
Da jeg fik aktindsigt fra stedet kunne jeg se, at der på visitationsskemaet var sat kryds ved "ingen somatiske forhold" til trods for flere speciallægeerklæringer som alle beskrev en reel ryglidelse.
Simpelthen en gedigen rævekage bagt af sagsbehandler og værkstedsledere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 18:16   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi har klaget, sb siger hun godt kan se den er meget negativ og at hun udtaler sig om læge ting , som ikke kommer hende ved men ,at de intet kan gøre ved de private praktik steder som laver det nr og at de ikke kan rette i udtagelsen, det eneste han kan gøre er, at lave en ny arbejdes prøvning.

Syntes det lyder helt vandvitigt, at man ikke kan klage over en privat praktik, han er jo nok ikke den eneste der kommer ud for sådan noget
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 19:10   #20
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
Ja det er vanvittigt .. men få sb til at notere hendes mening i sagen ..det kan jo være afgørende for en sag, og der har de jo notatpligt omkring det i har snakket om..
Men utroligt hvis en kommune vil bruge sådan et prøvested igen, konen har jo helt psykopatiske træk, og absolut ingen evner til at beskrive nøgternt !!
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension