K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2011, 22:08   #501
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nå nyt møde med sb OM 14 DAGE tirsdag d. 15/11 kl. 13.00. Hun må da tro at jeg har råd til det !!!!

Jeg skriver: "Ja det er fint, håber vi kan komme videre der. "

Så skriver hun: "Det skal vi jo, vi ses!"

Jeg ringer på dagen og spørger om hun er der, måske skulle jeg skrive det til hende he, he.

Jeg må lave et oplæg til det møde, for hun kender jo ikke mig!! og Espelunden næppe heller.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 05-11-2011 kl. 09:26.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 22:17   #502
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men starter dit forløb ikke først til januar

eller vil du prøve og kun at få en arbejdsprøvning igennem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 09:24   #503
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Indtil videre er "fokus på angst" forløbet skrinlagt og jeg ved ikke om jeg kan nå at starte på noget "allerede" til januar nu. Ellers bliver det nok til april.

Jeg må hører min sagsbehandler hvad det er jeg skal starte på og gå igennem for at komme videre/få afsluttet min sag.

Jeg burde også snart hører fra BAN, det er min. 5 mdr. siden de fik min sag. Regner dog med at PN får medhold i afslag. Så hvis jeg skal starte arb. prøvning i april først, så er det næsten et år efter afslaget i maj 2011. !! Tiden flyver.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 09:48   #504
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Enteneller
Uhhh hvor er du blevet behandlet dårligt.
Kunne det måske være fordi din SB er forpligtiget til den 3 måneders opfølgning? Egentlig er det også ligemeget. Det der er vigtigt er, at få lagt en stadegi, så du ikke bliver overrasket af SB, men således være forberedt på, hvad hendes næste træk ville være.
Mit forslag: Du er smilende, åben og venlig. (prøv - jeg ved, det er svært)
Så foreslår du, at i lægger en plan for det videre forløb. (Det er også en pligt, hun skal opfylde)
Under denne planlægning, spørger du så meget du overhovedet kan komme på. Det er jo ikke forbudt at være dum.
Således kan du håbe på, at SB bliver afklaret.
Man kan jo ind imellem tvivle på, hvem det er, der skal afklares. Det er "desværre" sådan at ALT skal dokumenteres, og det du siger, er ikke godt nok. Det skal også skrives af andre. Det er heri din opgave består. Du skal have andre relevante personer, til at skrive det, du allerede ved.
Tåbeligt, men sådan er det.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 10:55   #505
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det var måske kun det angst forløb der startede i januar ?

Ja men der er jo osse længe til at starte arbejdsprøvning på Espelunden til April, men hvis det er det der skal til såå....

Bliver da spændende hvad den sb, har at sige og hvor meget hun er inde i din sag, ønsker dig held & lykke.

Jeg skal selv til møde på kommunen den 14 nov. ang. jeg har klaget over sdp stop hmm.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 16:08   #506
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tjaaaa, så har jeg jo været til møde med min nye sagsbehandler idag. Hun er rigtig sød og dygtig ikke mindst vil jeg tro.

Desværre blev jeg rimeligt lamslået over hendes bedste idé til mig.:

"Tag et ordinært job på 5 timer ugentlig og lev af dette og din forsikrings erstatning."

At få pension idag er mildest talt noget nær umuligt, jeg er jo ung (43 år). Min lidelse er ikke en af "de farlige", kun generaliseret angst.

Alt dette var nok noget af det der slog mig allermest ud og gør at jeg ikke kommer til træning idag, som jeg ellers skulle, jeg skal bare hænge ud herhjemme.

Nå men ellers startede mødet også meget mærkeligt med at hun stillede spørgsmål til medicineringen af mig, om det var godt nok. !! Jeg kan jo kun sige at jeg har været igennem en helbredsmæssig afklaring, hvor jeg er kommet over på noget af det med "dual- action". Hun spørger så til om jeg kan mærke det !! Jeg får noget nær max af effexor (300 mg.), som jeg sagde så vil jeg mene at det er med til at holde mig inden for "kanten" af det hele.

Hun mente at der er så meget nyt antidepressivt, så hun kunne ikke forstå at jeg ikke havde prøvet noget mere. Jeg har dog været igennem 3 - 4 psykiatere så mon ikke vi er ved at være der.

Nå men det ender med at jeg kommer på kurset "Fokus på angst" og hun sagde at hun syntes det var flot at jeg så ville dette efter at vi havde diskuteret hvad jeg magtede i mit liv. Heldigvis roste hun mig for at jeg går til træning, min psykiater, som jeg var hos igår, fatter jo ikke at jeg kan dette samtidig med at jeg kæmper med at holde min angst for døren.

Sikke en redelighed, som jeg startede med at sige, så er hun sød og dygtig min sagsbehandler, men at man sådan opfordres til at klare sig selv udenfor systemet det magter jeg ikke. Jeg har da ret til en afgørelse på min sag.

Hun konkluderede dog at så må vi vise pensionsnævnet hvad jeg klare med hjælpe foranstaltninger, mentor osv. Jeg syntes jo at kurset "fokus på angst" lyder spændende, jeg har bare varslet at jeg ikke ved hvor længe jeg holder.

Jeg følte lidt idag at det nemmeste ville være at leve af egne penge og det ville jeg såmænd da også hvis jeg kunne, men det kan jeg jo ikke på sigt.

Ligeledes lider jeg jo "kun" af generaliseret angst, men man kan jo ikke bytte krop med dem der sidder i pensionsnævnet, man kan kun vise hvad man kan.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 16:28   #507
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
uha sikke da en melding af få, men ja det fortæller hvor svært det er, at få en FP idag.

Det kursus "fokus på angst" skal du så starte med og efterfølgende i arbejdsprøvning ?

Ja klart skal du da afklares det har alle da en ret til skulle man mene.

Det at have en mentor med i sit forløb, kan jeg helt klart anbefale.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 16:39   #508
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej jasch,

Jeg skal starte på kurset "fokus på angst" og så må vi se hvad der sker der...

Jeg kommer i tvivl om hvor sød hende min sagbehandler nu var he, he. Hun sagde på et tidspunkt "var der ikke et eller andet sted at lægekonsulenten havde skrevet, at den nedsatte funktionsevne ikke var til hindre for en evt. arbejdsevne"..... Øhhhh jeg havde ikke lige taget min sag med, men jeg har da altid som alle jer og alle andre også godt kunne lide at arbejde.

Jeg syntes nu at det kursus "Fokus på angst" lyder rigtigt spændende og vil gerne deltage i det omfang jeg kan. Først skal vi dog mødes med en kontakt person på Espelunden og tale herom.

Ja alle har ret til at komme ind fra gaden og bede om en afklaring.. Hun sagde at hun har mange som mig, der virkelig er syge, men bare ikke kan få den pension. Men som jeg sagde sådan er systemet jo, det er enten fleks eller ftp. så hvad skal man gøre !!!

Jeg kan ikke leve i "no-where". Jeg forklarede hende også, som min psykiater sagde, så er jeg jo ikke belastet af at have børn 24-7, dem har min eks for det meste og det skal man jo også have med i mit liv og min tilstand.

Det er ikke mig der har vedtaget at det hedder fleks eller pension, hvis jeg kunne arbejde ordinært så gjorde jeg det f.. f.....

Nå i øvrigt bad hun give mig en melding når jeg hører fra BAN, det er vidst lige oppe over, de fik sagen i juli. Har lige rykket det, det kunne være så fedt at få medhold, som hun sagde så er helbredsdelen også en af de 12 pkt. under rpén.... Ja som I kan se har vi været lidt omkring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 17:09   #509
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Hmmm det var sgi da noget af en udmelding at hun der kom med...
Kunne du ikke få det på skrift... for hvis hun kun mener at du ville kunne klare 5 timer pr uge.. så er din arbejdsevne jo ikke så stor som hun siger efterfølgende..

Godt at du kommer på det kursus "Fokus på angst".. og jeg håber sørme også at du kommer i arbejdsprøvning...
Det vil være godt hvis andre ser dig ude i (dine) pressede situationer... altså hvad der udløser angst.. smerter .. udmattelse osv hos dig..

Men der er vel ikke mere de kan forlange .. du har jo opfyldt alt det de har bedt om...

Tja.. aner sgi ikke lige hvad jeg skal skrive.. så sender et stort knus istedet.. ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 17:15   #510
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak Ld, jeg sidder og holder med K10 og hjælper hvor jeg kan, jeg er lidt arrig på systemet.

Jeg har forklaret min sagsbehandler, som jeg også skrev i en mail, da Espelunden foreslog indeværende kursus, at jeg kan ikke love at jeg holder til det - ret længe.

Jeg havde som du skriver forestillet mig at jeg skulle i arbejdsprøvning for at se hvad jeg kunne klare på et værksted f.eks, men det kommer måske efter flg. eller under vejs. Jeg tror dog at der ikke er nogen tvivl om at min sagsbehandler ved at jeg har begrænsninger også selvom hun fortalte mig at man kan lære at tænke "anderledes" - good luck.

Efter 45 min. møde måtte jeg melde fra og sige det er det, vi skulle så lige se på køre vejledningen derud til, bare lige og så var det det.

Jeg skal afklares i systemet og det er mit valg indtil videre så må vi se hvordan det går.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension