K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2017, 17:43   #1
solskin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
solskin er ny på vejen
Førtidspension og ergoteapeut

Hej.
Nogen der har prøvet at lide af depressioner og angst..og så skulle have besøg...op til 3 besøg af en ergoteteapeut,fordi man er for syg til at komme i resourceforløb??
Hvad skal en ergoteteaupeut klarlægge...når man er syg i sindet??
Vh.Solskin
solskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 18:14   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg havde besøg af en ergoterapeut i forbindelse med ansøgning om en kædedyne (minder om en kugledyne).
Vi snakkede om hvordan jeg sov, at jeg havde svært ved at finde ro om natten, og at det påvirkede mit overskud.
Så skulle jeg udfylde et skema over hvad jeg lavede i løbet af en dag i en periode før dynen, så en periode med dynen, og igen en periode uden dynen.
Ud fra det vurderede hun, at det gav mening at bevillige mig den. (jeg har problemer med søvn pga blandt andet ADHD).
Hun var virkelig sød og forstående

Så tror at de ser på hvordan man fungerer i dagligdagen, om der kan gøres noget for at forbedre det og den slags

Jeg googlede lige:
"Ergoterapeuter arbejder ved hjælp af ergoterapi med en holdbar og nuanceret genoptræning (rehabilitering) og vejledning af syge, handicappede eller skadede patienter, som tager hensyn til både fysiske, psykiske og sociale forhold. Dette sker dels gennem træning i de daglige aktiviteter, som borgeren selv prioriterer højest, og dels gennem indretning af understøttende omgivelser i borgerens hjem, på arbejdspladsen og øvrige nærmiljø"

Så lyder som jeg gættede på, at de ser på hvordan man fungerer, om det kan forbedres, og evt hvordan

Håber det er i orden at jeg fortalte om min personlige erfaring med en ergoterapeut, selvom grunden til hendes besøg ikke var med helt samme formål/udgangspunkt som i dit tilfælde

Sidst redigeret af MistyMiss; 09-01-2017 kl. 18:16.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 18:22   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg havde besøg af en ergoterapeut som lavede en funktionsevnetest om hvordan jeg klarede de forskellige gøremål mm der er i løbet af en dag både fysisk, psykisk og socialt.

Den blev brugt istedet for en arbejdsprøvning - jeg kunne heller ikke komme i ressourceforløb. Her var ergoterapeutens rapport samt klinisk funktions rapport to meget vigtige stykker papirer som afsluttede min sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 19:27   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg havde besøg af en ergoterapeut som lavede en funktionsevnetest om hvordan jeg klarede de forskellige gøremål mm der er i løbet af en dag både fysisk, psykisk og socialt.

Den blev brugt istedet for en arbejdsprøvning - jeg kunne heller ikke komme i ressourceforløb. Her var ergoterapeutens rapport samt klinisk funktions rapport to meget vigtige stykker papirer som afsluttede min sag
Hej solskin.

Jeg har god erfaring med ergoterapeuter, som jeg har været kollega med ad 3 omgange.
Som jeg ser det har de en noget større indsigt i psyken end f.eks fysioterapeuter.
Tror du kan være helt tryg!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension