K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2017, 20:19   #1
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Flytte med FP i udlandet - skifte land efter et stykke tid??

Jeg er nødt at finde et billigere land i EU pga lavt brøkpension here i landet, men hvad så hvis jeg siger, hov - her i XXXland, det er sgu væsentligt billigere, men med sådan niveau af kriminalitet, korruption og ksenofobia i pågældende land - det er alt fo meget for mig, kan jeg så skifte opholdlandet med en anden EU land hvis jeg er utilfreds efter f.eks 5-6 måneder?

Tak.
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 00:56   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja du kan flytte som du har lyst til. Men det er både dyrt og besværligt at flytte, så det kan være en god ide at tage på ferie i landet en 3-4 mdr for at prøve det af inden man flytter permanent.

Du skal også være obs på hvad det koster hvis du har en kronisk behandlingskrævende sygdom f.eks.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2017, 13:51   #3
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Der kan ved flytning i udlandet opstå problemer med modtagelse af post da Udbetaling Danmark (International pension) kun sender post på den gammeldags måde og IKKE elektronisk. Lidt oldnordisk når alle andre afdelinger af Udbetaling Danmark, SKAT mv. godt kan fortsætte med at sende elektronisk post selvom adressen nu flyttes til udlandet.

Ved flytning til udlandet kan du på borger.dk angive din udenlandske adresse og endvidere opdatere den når det nu bliver nødvendigt. Offentlige myndigheder skulle få besked automatisk ved opdatering af din udenlandske adresse, lige med undtagelse af Udbetaling Danmark (International Pension) som stadig kræver adresseændring på e-mail eller telefon.

Jeg kan ikke lige finde ud af om banker, forsikringsselskaber automatisk får oplyst din udenlandske adresse ved flytning og senere opdatering/ændring af denne - der gives dog besked om flytning til udlandet.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension