K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2016, 11:34   #1
lilleskov73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
lilleskov73 er ny på vejen
Kan man miste retten til ledighedsydelse

Hej.. Jeg er kommet fra flex til et ressourceforløb, mit spørgsmål er så, hvis jeg ikke har fået det bedre i løbet af de her 5 år, kan de så sende mig på kontanthjælp? jeg kan kun få tilbudt 1 ressourceforløb da jeg er over 40 år... søgte nemlig pension på det foreliggende men fik afslag pga. jeg ikke har været i en arbejdsprøvning så de vil have mig ud 15 min pr uge... men først hvis jeg får det bedre.. hvad hvis jeg ikke bliver klar
lilleskov73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2016, 12:36   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De skal jo vurdere om du kan varetage alm. arbejde, et fleksjob eller om du står til pension.

Hvis du blot står til rådighed og medvirker til afprøvning og tager imod evt tilbudte fleksjob der opfylder dine skånebehov, kan de ikke sende dig på kontanthjælp.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2016, 12:49   #3
lilleskov73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
lilleskov73 er ny på vejen
jamen jeg er jo for syg til og komme i en arbejdsprøvning nu, og er på ressourceydelse, men jeg kom fra fleks til den ydelse, men jeg ved ikke om de kan sende mig på kontanthjælp hvis jeg ikke får det bedre inden for de 5 år jeg er på det her forløb..
lilleskov73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2016, 13:36   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej de vil højst tænkelig ikke sende dig på kontanthjælp hvis du ikke har fået det væsentligt bedre..

Er man for syg til at kunne klare fleksjob...ja så vil de sikkert bruge det ressourceforløb for at se om du kan få udviklet din arbejdsevne sådan at du kan klare et fleksjob...

Sker det ikke ja så vil de sikkert se på en førtidspension...

Men det er altså en vildfarelse når du siger at du kun kan blive tilbudt 1 ressourceforløb da du er over 40 år...

Man kan sagtens blive tilbudt flere på hinanden efterfølgende ressourceforløb...også når man er over 40 år...det kræver bare at man selv er villig til det...

Se selv paragraf 68 a stk 9 her https://www.retsinformation.dk/Forms...1-8401ad255000
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2016, 15:02   #5
lilleskov73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
lilleskov73 er ny på vejen
Ok tak for svar jeg havde bare forstået det sådan at jeg kunne spørge om et forløb mere hvis jeg havde en ide som kunne hjælpe mig.. Jeg har været i noget gruppeterapi som gjorde mig mere syg, end jeg var og kunne ikke holde til det, så ja jeg kan så ikke se hvad jeg kan holde til... men jeg kan også godt være sortseer nogle gange..

Undskyld hvis jeg har formuleret mig dårligt
lilleskov73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2016, 16:21   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lilleskov73 Se meddelelser
Hej.. Jeg er kommet fra flex til et ressourceforløb, mit spørgsmål er så, hvis jeg ikke har fået det bedre i løbet af de her 5 år, kan de så sende mig på kontanthjælp? jeg kan kun få tilbudt 1 ressourceforløb da jeg er over 40 år... søgte nemlig pension på det foreliggende men fik afslag pga. jeg ikke har været i en arbejdsprøvning så de vil have mig ud 15 min pr uge... men først hvis jeg får det bedre.. hvad hvis jeg ikke bliver klar
For at få ledighedsydelse skal man være til rådighed for fleksjobbre.
Hvis du ikke er til rådighed for fleksjob, må andre ydelser overvejes.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2016, 01:16   #7
lilleskov73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
lilleskov73 er ny på vejen
det er også ressourceydelse jeg får, og det svare til sammen beløb som ledighedsydelse.. Men min bekymring er om jeg kan komme på kontanthjælp når forløbet slutter, og jeg stadig er for syg til og komme tilbage På arbejdsmarkedet som flexer..
lilleskov73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2016, 02:06   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lilleskov73 Se meddelelser
det er også ressourceydelse jeg får, og det svare til sammen beløb som ledighedsydelse.. Men min bekymring er om jeg kan komme på kontanthjælp når forløbet slutter, og jeg stadig er for syg til og komme tilbage På arbejdsmarkedet som flexer..
Som sagt, følges retten til ledighedsydelse, men evnen til at kunne varetage et fleksjob.

Der er flere forskellige ydelser der kan stå i stedet, hvis du ikke kan stå til rådigehed for fleks, og her er kontanthjælp en mulighed, indtil du er endelig afklaret.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2016, 13:56   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du stadig er for syg til fleksjob...så tror jeg simpelthen ikke på at du vil komme over på kontanthjælp efter dit ressourceforløb..

Man har jo givet dig fleksjob fordi du er varig syg og at der ingen behandling er....og dette ændre sig ikke til at du pludselig får en arbejdsevne og at du kommer over på kontanthjælp..

De vil simpelthen ikke kunne forsvare at sætte dig på kontanthjælp når de nu har haft givet dig fleksjob.

Det der muligt kan ske er enten får du tilbudt et nyt ressourceforløb eller også får du en pension..

Det er ihvertfald mit bud..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2016, 15:13   #10
lilleskov73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
lilleskov73 er ny på vejen
Tak for svar, tænkte også selv de ikke kunne sende mig på en kontanthjælp.. der er jo ikke noget jeg hellere vil end og arbejde, hvis de kunne fjerne alle de problemer man nu engang har
lilleskov73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension