K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2016, 10:39   #1
Ingeman
Medlem
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2014
Lokation: Hjørring
Indlæg: 11
Styrke: 10
Ingeman er ny på vejen
Ressource forløb

Hmm. Når nu man skal i praktik i sit ressource forløb,og ikke kan komme hjemmefra,nu på 6 uge,hvad sker der så med en,bliver man så sat på gaden.
Nogen der ved det.
Ingeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 11:44   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvorfor kan du ikke komme hjemmefra ?

Hvorfor tror du, at du bliver sat på gaden ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 13:29   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven:
"§ 69 a. Fradrag i eller nedsættelse eller ophør af ressourceforløbsydelsen efter §§ 69 b-e er betinget af, at kommunen samtidig med henvisningen til arbejde, afgivelsen af tilbud m.v. eller indkaldelsen til samtale m.v. skriftligt har informeret personen om konsekvensen for ydelsen, hvis personen uden rimelig grund afslår arbejdet, afviser eller udebliver fra tilbuddet eller ikke møder til samtalen m.v. Kommunen skal endvidere samtidig skriftligt informere om, hvilke skridt en person, der afslår m.v. efter 1. pkt., skal tage for igen at blive berettiget til ydelsen.

Stk. 2. Forud for fradrag i eller nedsættelse eller ophør af ressourceforløbsydelsen efter §§ 69 b-e skal kommunen have udtømt alle rimelige muligheder for at komme i personlig kontakt med personen med henblik på en vurdering af, om der forelå en rimelig grund for udeblivelsen m.v. "

(det må man vel sige at der er, hvis det er pga sygdom)

"§ 69 b. Hvis en person uden rimelig grund afviser eller udebliver fra et tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller anden lovgivning, som fremgår af rehabiliteringsplanen, skal kommunen foretage et fradrag i ressourceforløbsydelsen. "

Men du har jo en rimelig grund

"§ 69 e. Hvis personen gentagne gange uden rimelig grund afviser eller udebliver fra tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller anden lovgivning eller på anden vis ikke medvirker i ressourceforløbet, som fremgår af rehabiliteringsplanen, jf. kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, kan kommunen træffe afgørelse om, at ressourceforløbsydelsen ophører."

Endnu engang lægges der vægt på "rimelig grund".

Synes du skal kontakte din læge/behandler, og få hjælp der fra, til at dokumentere, at du har haft rimelig grund til at udeblive
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 14:58   #4
Ingeman
Medlem
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2014
Lokation: Hjørring
Indlæg: 11
Styrke: 10
Ingeman er ny på vejen
Ressource

Tak for svar ,special læge skriver, der forventes ingen bedring,patienten vil ikke kunne arbejde,dog forsvarligt at prøve om patienten kan forsøge en form for praktik.
Ingeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 15:19   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Den praktik, er det under rimelige vilkår?
Skånebehov opfyldt og den slags?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 18:39   #6
Ingeman
Medlem
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2014
Lokation: Hjørring
Indlæg: 11
Styrke: 10
Ingeman er ny på vejen
Ressource

Hvis der forsøges praktik,skal det være struktureret. Alle nødvendige hensyn bør tages. Forventer ikke patienten pga. Stationær tilstand vil kunne gennemføre en praktik,vil dog være forsvarligt at forsøge.Sådan er ordlyden.
Kommer ikke hjemmefra pga. Træthed ,angst,periodisk dep.
Det er jo en praktik jeg er forpligtiget til,vil jeg mene,nu på 6 uge er jeg ikke kommet afsted,skulle starte med 2. Timer dagligt.

Eftersom jeg jo er forpligtiget til at møde op i praktik,men ikke kan,tænker jeg at de standser mit ressource beløb,og forløb,derved ingen indtægt,derfor jeg skriver om de mon så "sætter"sig på gaden. Altså stopper alt økonomisk hjælp.
Ingeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 19:33   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingeman Se meddelelser
Kommer ikke hjemmefra pga. Træthed ,angst,periodisk dep.
Det er jo en praktik jeg er forpligtiget til,vil jeg mene,nu på 6 uge er jeg ikke kommet afsted,skulle starte med 2. Timer dagligt.
Du kunne måske starte med 1 time 2 gange om ugen... foreslå det selv, (så får du et kryds på arket ud for velvilje og imødekommenhed)
Husk praktikken er til for dig, du er ikke bare en forventet atbejdskraft på virksomheden !
Citat:
Eftersom jeg jo er forpligtiget til at møde op i praktik,men ikke kan,tænker jeg at de standser mit ressource beløb,og forløb,derved ingen indtægt,derfor jeg skriver om de mon så "sætter"sig på gaden. Altså stopper alt økonomisk hjælp.
At blive sat på gaden er en længere process end som så.
Men lige nu er dine tanker svært farvet af din psykiske tilstand... dine tanker kører i ring og bygger luftkasteller.

Det er vigtigt at du kontakter din behandler der så dokumenterer i journalen at det går af H... og måske også giver noget ekstra medicin...
Alt i alt er det gode kort at have på hånden når kommunen skal lave en samlet vurdering af dig.

Som jeg fornemmer din behandler, så er det her netop for at kunne dokumenterer at det ikke går med dig og arbejde... og nu kan både du og behandleren sige til kommunen "KAN I SE HVAD VI SAGDE, DET GIK IKKE"

Der sker ikke noget ved at falde fra hinanden i en periode, slet ikke hvis man har nogle til at hjælpe med stumperne bagefter... og det fornemmer jeg din behandler kan være behjælpelig med.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 20:27   #8
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Må jeg forsigtigt spørge hvorfor du ikke kan ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 21:00   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingeman Se meddelelser
Hvis der forsøges praktik,skal det være struktureret. Alle nødvendige hensyn bør tages. Forventer ikke patienten pga. Stationær tilstand vil kunne gennemføre en praktik,vil dog være forsvarligt at forsøge.Sådan er ordlyden.
Kommer ikke hjemmefra pga. Træthed ,angst,periodisk dep.
Det er jo en praktik jeg er forpligtiget til,vil jeg mene,nu på 6 uge er jeg ikke kommet afsted,skulle starte med 2. Timer dagligt.

Eftersom jeg jo er forpligtiget til at møde op i praktik,men ikke kan,tænker jeg at de standser mit ressource beløb,og forløb,derved ingen indtægt,derfor jeg skriver om de mon så "sætter"sig på gaden. Altså stopper alt økonomisk hjælp.
Er praktikken struktureret? Er alle nødvendige hensyn taget?
Hvis ikke så snak med din læge, fortæl til din læge hvorfor du ikke kommer afsted. Så kan lægen evt bekræfte om det giver mening, ift din tilstand.

Husker du at ringe og melde dig syg/fraværende HVER dag?

De må kun sanktionere og stoppe dit ressourceforløb, hvis du udebliver "uden grund". Derfor er det super vigtigt, at du med hjælp fra din læge, får bekræftet at der ER en grund

(Synes forresten også at 2 timer dagligt lyder som en voldsom opstart. Er selv i praktik pt, hvor jeg er afsted 2 timer tirsdag og 2 timer torsdag)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 10:03   #10
Ingeman
Medlem
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2014
Lokation: Hjørring
Indlæg: 11
Styrke: 10
Ingeman er ny på vejen
Hej ,svarer lidt sent ,men jeg trækker nogle gange stikket. Jeg har nu på 4 år været ramt af neurastani,sygelig trætheds syndrom.gik ned med voldsom strees ,udløste denne sygdom.

2 gange speciallæge er kommet frem til dette. Har været i 5 praktikker,mit fremmøde for ustabil til at belyse min arbejdsevne,som bliver mindre og mindre.

Har i 17 år fast været på dep. Medicin. Har indtil for 4 år siden klaret mig på arbejdsmarked.

Står nu igen foran en praktik,tanken herom gør mig syg af bekymring,bekymring om jeg kan leve op til de forventninger et praktik sted har om mit fremmøde, og kommunens forventninger.
Ingeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension