K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2016, 09:30   #1
panther
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
panther er ny på vejen
ung ikke hjælp fra kommune

Hej jeg skrive fra en vens datter hun kan ikke få hjælp fra kommune til hjælp af boglig indskud og de vil ikke hjælpe med enkle ydelse andgåne indskud lån fra kommune er fordi den lejlighed er en ungdommelig. Hvilke hjælp kan råde hvad så gør hjælp
panther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 12:25   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Er datteren under uddannelse eller skal begynde i uddannelse snart?
Ellers er man nemlig ikke berettiget til at flytte ind i en ungdomsbolig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 21:41   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af panther Se meddelelser
Hej jeg skrive fra en vens datter hun kan ikke få hjælp fra kommune til hjælp af boglig indskud og de vil ikke hjælpe med enkle ydelse andgåne indskud lån fra kommune er fordi den lejlighed er en ungdommelig. Hvilke hjælp kan råde hvad så gør hjælp
Hvad er hendes situation siden hun forventer at få hjælp?

Jeg har aldrig forventet at få hjælp fra kommunen. Jeg havde job, flyttede på et lejet værelse, da jeg havde sparet op og havde råd til en lejlighed jeg blev tilbudt, flyttede jeg. Boligsikring kendte jeg ikke noget til. Mine børn har gjort det på samme måde.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 23:38   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hvad er hendes situation siden hun forventer at få hjælp?

Jeg har aldrig forventet at få hjælp fra kommunen. Jeg havde job, flyttede på et lejet værelse, da jeg havde sparet op og havde råd til en lejlighed jeg blev tilbudt, flyttede jeg. Boligsikring kendte jeg ikke noget til. Mine børn har gjort det på samme måde.

Mvh. Susanne
Der er ret direkte regler angående indskudslån. Så det er ikke så meget hvad man forventer, men mere at få hvad man er berettiget til.

At du og dine børn har klaret jer uden hjælp fra kommunen er da bare super, men det er ikke alle der er i stand til det.
I mine 5 år på kh på næsten laveste sats, havde min boligstøtte på næsten 400 kr, ret stor betydning for, at min økonomi hang sammen. Det er ikke alle der lige har råd til at sige nej til den slags støtte.

Og hvis jeg f.eks. bliver smidt ud af mine ungdomsbolig, fordi de pludselig ikke mener jeg er "ung med særlige behov" længere, ville jeg også være ret afhængig af et indskudslån. Jeg har desværre pt kun nået at spare 1900 kr op indtil videre til den del.
Så jeg forstår godt trådstarters vens datters mulige behov for denne hjælp, og jeg håber at du også kommer til at udvise forståelse for det.

Sidst redigeret af MistyMiss; 30-06-2016 kl. 23:40.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 07:45   #5
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hvad er hendes situation siden hun forventer at få hjælp?

Jeg har aldrig forventet at få hjælp fra kommunen. Jeg havde job, flyttede på et lejet værelse, da jeg havde sparet op og havde råd til en lejlighed jeg blev tilbudt, flyttede jeg. Boligsikring kendte jeg ikke noget til. Mine børn har gjort det på samme måde.

Mvh. Susanne
Vi er alle her på K10, fordi vi har eller har haft brug for rådgivning i en svær situation, som har med vores forsørgelsesgrundlag at gøre. Det gælder vel også dig?
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension