K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2012, 23:07   #1
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Kontanthjælp og feriepenge.

Jeg har fået et feriekort tilsendt, men må/kan jeg overhovedet få dem udbetalt, når jeg er sygemeldt og på kontanthjælp?

Må man holde ferie, når man er sygemeldt og på kh?

Da jeg fik sygedagpenge, måtte jeg ikke holde ferie, og mine feriepenge forsvandt i statskassen.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 23:22   #2
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne M Se meddelelser
Jeg har fået et feriekort tilsendt, men må/kan jeg overhovedet få dem udbetalt, når jeg er sygemeldt og på kontanthjælp?

Må man holde ferie, når man er sygemeldt og på kh?

Da jeg fik sygedagpenge, måtte jeg ikke holde ferie, og mine feriepenge forsvandt i statskassen.
Når man modtager sygedagpenge, kan du få dine feriepenge udbetalt. Du skal have underskrevet og stemplet dit feriekort og derefter indsende det til den adresse der står på feriekortet.
Man må gerne tage ophold i et EU-land, når man modtager sygedagpenge, så længe at det er foreneligt med ens behandling og andre aftaler. Sagsbehandleren skal selvfølgelig informeres og give "grønt lys".
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 23:37   #3
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Jeg kunne IKKE få mine sygedagpenge udbetalt sidste år, så de forsvandt som sagt i statskassen. Jeg spurgte endda min fagforening.

Jeg må bare spørge min fagforening om de nye feriepenge.

Og jeg fik heller ikke grønt lys til at holde ferie sidste år, selvom jeg hverken var i praktik, aktivering eller noget. Jeg sad blot hjemme og gloede. Ja, det har jeg faktisk gjort siden d. 03.01.11.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 01:03   #4
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Jeg mener, at reglerne er ændret, så hvis man modtager kontanthjælp, har man samme rettigheder til at afholde ferie, som hvis man modtager dag-eller sygedagpenge, og som andre lønmodtagere. Jeg kan da også lige tilføje, at jeg har hørt om folk, som er taget bla. til Thailand på ferie efter aftale med sb. Det er efter, de nye regler er trådt i kraft mhs til ferie. Vær blot opmærksom på, at du ikke modtager kontanthjælp i den periode, du afholder ferie.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 01:06   #5
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Hvornår er den regel blevet ændret?
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 01:08   #6
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ved ikke lige om og hvordan med kontanthjælp......
men jeg ved da at på sygedagpenge kan man få dem udbetalt ..
hvis du ikke kan holde hovedferie de 3 uger kan man få den til d.1 okt. og resten lige omkring 1.maj....uden fratræk...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 01:11   #7
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Det er jeg desværre noget usikker på, men mit bud vil være for omkring et halvt år siden, men måske andre kan udtale sig mere præcist.

Sidst redigeret af hej; 02-04-2012 kl. 01:23.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 05:34   #8
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
det kommer lidt an på hvad det er for nogle feriepenge du snakker om.

Er de optjent ved en tidligere arbejdsgiver kan du få dem udbetalt hvis du er forhindret i at holde ferie grundet sygdom.

Hvis det er fra din A-kasse du har fået brev om, at du har feriepenge tilgode kan du ikke få dem udbetalt. Her gælder der andre regler.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 07:34   #9
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ferie penge optjænt hos arbejdsgiver, kan du få udbetalt hvis du får

sygedagpenge, og ikke kan holde hovedeferie( 3 uger )

de kan udbetales efter 1 august eller 1 oktober,

det er jo dine penge. som arbejdsgiveren har sparet op ( til dig )
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 07:39   #10
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Ferie

Du kan ikke holde ferie, når du modtager kontanthjælp. Du skal stå til rådighed, så du med dags varsel kan tiltræde et job eller modtage et tilbud om aktivering. Der er dog mulighed for, at du kan opholde dig andre steder i Danmark end på din bopæl, når det er klart aftalt, hvor kommunen kan kontakte dig, og du kan tiltræde med dags varsel.

Det er hvad der står på borger.dk og man skal nok rette sig efter det indtil andet er skrevet , der var tale om fere til kontanthjælpsmodtager i forbindelse med finansloven og mener også at det blev vedtaget, men har ikke kunne finde det ..

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...ield2Bookmark3

Men fandt en artikel http://jp.dk/indland/indland_politik/article2611471.ece
Om det så lykkedes at få den ferie med, det må man kunne undersøge..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp vs. Feriepenge. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-08-2013 12:18
Feriepenge på kontanthjælp Nucca Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-11-2012 11:32
feriepenge+kontanthjælp fibro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-10-2012 21:30
Feriepenge & kontanthjælp & aktivering Cordulla Alt det andet 2 20-03-2010 14:35
Kan man hæve sin feriepenge når man er på kontanthjælp? cezara Alt det andet 5 05-11-2009 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension