K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2012, 22:25   #1
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
sanktioner ved udeblivelse?

Jeg har netop set en mail fra min sagsbehandler på jobcenter sendt kl. 17.15 i dag. Hun skriver her, at hun har sendt mig brev, da jeg er udeblevet fra møde i dag kl. 12.00. Jeg har ikke modtaget nogen mødeindkaldelse hverken pr. mail, brev eller telefon. Faktisk har jeg den 23. maj kontaktet min sagsbehandler med et spørgsmål vedrørende frivilligt arbejde. Hun svarede mig samme dato, at jeg havde fået ny sagsbehandler den 19. april, og at jeg ville høre fra hende. Jeg har intet hørt fra hende eller hørt noget om, at jeg har fået ny sagsbehandler. Arrrgh man bliver sgu så ærgerlig over sådan noget.... men hun kan vel ikke sanktionere, fordi hun mener, at jeg er udeblevet fra et møde, vel?
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 00:55   #2
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Hvis kommunen bestemmer sig for at det er udeblivelse, er det nok svært at bevise at der ikke er tale om udeblivelse.

Du vil til enhver tid skulle føre beviser for hvorfor du ikke dukkede op, og det bliver nok svært.

Vi kan jo bare håbe på kommunen bærer over med dig og ikke giver sanktioner.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 09:07   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nogle gange kan det være posten, der har lavet en fejl, så det brev du skulle have haft er havnet på en forkert adresse.

Men det får du ikke postvæsenet til at indrømme.

Derfor er det så p**** vigtigt, at hver eneste gang man modtager et brev, som er adresseret til en anden, så skal man sende en mail til Post Danmark og gøre opmærksom på det.
Man kan gøre det via deres hjemmeside.

Hvis man gør det, så vil man kunne bevise, at der sker fejl i postomdelingen selvom Post Danmark påstår noget andet.

I en længere periode var der jævnligt fejl i posten her hvor jeg bor, og hver eneste gang mailede jeg postvæsenet og fortalte dem, i lidt skarpe vendinger, at den slags fejl hvert år er skyld i, at mennesker på overførselsindkomst mister deres forsørgelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 09:40   #4
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Den med posten...

I en lang periode var jeg også så flink at kontakte postvæsenet og sige at de kunne komme og hente de breve der var havnet forkert i min postkasse.
Jeg har altid fået oplyst at de sandelig ikke havde tid til at gøre sådan noget og at det var min pligt at gå i postkassen med breve der var kommet forkert.

Jeg nægter at udføre postens arbejde og sætter derfor altid disse breve fast udenpå postkassen, så posten kan bære det tilbage.
Selvom jeg sige, i min telefonsamtale, med postdanmark, at brevet hænger der, kan der gå uger inden det bliver taget med tilbage.

jeg har set en ankesag ang. udeblivelse hvor postdanmark oplyste at der ikke havde været
uregelmæssigheder i postgangen, og borgeren tabte med et brag... BUM
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 09:59   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis jeg modtager forkert post giver jeg posten det næste dag el.køre på posthuset...tænk hvis det var vigtigt og et brev folk ventede på...

så er jeg ligeglad om jeg udfører deres job..lidt venlig ka man vel godt være...
og er det en af naboerne kører jeg hen med det...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 10:04   #6
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Det handler ikke om venlighed.
Det handler om at det bør være nok at gøre postdanmark opmærksom på at de har noget på min adresse som de skal tage med tilbage.
Deres valg er så desværre at ski de på disse oplysninger, og det er virkelig ikke min sag.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 10:08   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
papaya

der tænker vi så lidt forskelligt og fred være med det...

jeg tænker bare hvis det nu var mig der ventede på noget vigtigt..og et postbud er kun et menneske og jeg er heller ikke sikker på at den der går ruten er den samme der sorterer ruten om norgenen...

jeg gider ihvertfald ikke hidse mig op over det..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 10:16   #8
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
papaya

der tænker vi så lidt forskelligt og fred være med det...

jeg tænker bare hvis det nu var mig der ventede på noget vigtigt..og et postbud er kun et menneske og jeg er heller ikke sikker på at den der går ruten er den samme der sorterer ruten om norgenen...

jeg gider ihvertfald ikke hidse mig op over det..

stribe ftp
Næh, vi tænker ikke forskelligt.
Du siger jo også at du giver posten det med næste dag.
Jeg ringer og siger de skal tage det med næste dag og at det hænger på postkassen.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 10:28   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg ringer bare ikke...smiler...men det er eneste forskel...

bor i 7 kartoffelrække og snakker m.posten næsten hverdag...men jeg opdager ikke altid hvis der er et forkert brev med det samme

vi får aviser og har firma - så det er bunker vi får...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 10:30   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja, jeg tilstår at mit blodtryk stiger en del, når jeg IGEN IGEN IGEN finder post der ikke er mit i min postkasse, det mareridt har vi levet i 5 år! Det postkontor vi e runder fungerer bare NOT!

Ikke nok med man skal bøvle med at lave poser og hænge ud med posten i - HVOR F***** ER MIN POST HAVNET?

Jeg har flere sager kørende hvor posten har smidt pakker/breve væk..... jeg har ikke oplevet det i den grad, som efter vi flyttede hertil, man skulle tro de alle var analfabeter - jeg har mistet returpakker for langt over 3000 kr... som jeg ikke kan få refunderet, for det kan ikke bevises at de er sendt!
Netop returpakker, sendes retur for modtagers regning - dvs., f.eks., pixmania eller cellbs o lign., har sendt udprintede labels med - som man sætter på, man skal ikke skrive nogen pakkelabel eller betale, det gør de, men derved er der ingen bevis - siger postdanmark!

Jeg startede på at ringe og maile til dem dagligt, hver eneste gang jeg fik fejl post - da jeg havde gjort det i ca. 2 år begyndte det at hjælpe, nu er det mest om lørdagen, når der er unge STUDENTER på arbejde, vi får alle mulige andres post!

Men helt ærligt, de tar en sky høj pris for deres arbejde, så må de d*** os lave det! og ORDENTLIGT tak!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rådighed og sanktioner/ledighedsydelse østerbro Spørgsmål ang fleksjob 1 24-08-2013 00:14
Stop af sygedagpenge pga udeblivelse Missjazzy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 26-03-2013 20:44
Depremeret og i vildrede.. udeblivelse fra aktivering 6000kolding Alt det andet 11 16-03-2011 16:48
Jobcenter oplyste forkert om sanktioner buster Politik og Samfund 0 30-01-2011 15:05
Aktindsigt og dens udeblivelse Adam SR Alt det andet 7 25-08-2010 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension