K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2013, 22:36   #1
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Hvornår stopper dette ??

Så skal jeg på CBR for tredje gang, første gang var jeg på en forrevalidering i 4 mdr på CBR, som der kom en masse papir ud af, som ingen sagsbehandler alligevel gider at læse. Anden gang var jeg på et instruktion kursus, hvor CBR hjalp mig med at få en arbejdsprøvning som pedel-medhjælper på et plejehjem, som kun gjorde mine rygproblemer værre og kun øgede mit morfin-forbrug, igen gad ingen sagsbehandler læse hvad CBR skrev om forløbet.

Fik af vide at de (igen) skulle havde en helbredstest fra min læge, som så blev sendt videre til deres lægekonsulent, som så mente at jeg skulle til en psykolog, som måske kunne fjerne min angst for smerter i ryggen, psykologen mente så ikke at han kunne hjælpe mig med det, særligt ikke når lægepapirerne viste at jeg VIRKELIGT havde skader på ryggen, psykologen mente at det var bedre hvis kommunen koncentreret sig om at få mig i et flexjob.

Sagsbehandleren ringede så til mig idag og sagde at nu skulle jeg på CBR igen på et (det samme) instruktion kursus, hvortil jeg svarede, det var jeg sgu da på sidste år, hvortil hun svarede, at kommunen skulle finde ud af hvor meget jeg kun arbejde om dagen, jeg sagde så at deres egen lægekonsulent havde udtalt at hvis jeg skulle i et arbejdsforløb skulle det være med et meget stærkt reduceret timeantal, hvilket hun svarede, at det havde lægekonsuleten intet belæg for at bestemme, hvilket fik mig til at tænde af og spurget om at lægekonsulentens udtalelser kun gjaldt når det var til kommunens fordel, hvortil hun gudhjælpemig svarede at jeg bare kunne stemme på et parti der vil ændre det, hvad i helvede er det for et svar??

PS:
Har en ældre tråd herinde hvori der står hvad jeg har af rygproblemer
http://www.k10.dk/showthread.php?t=22193
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 17:06   #2
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Det skal du ikke være ked af, min kommunes læge konsulent kan heller ikke se "nogen sygdom" på mig, selvom der er røngten billeder af skaderne osv.....

Det er fordi de bruger den nye reform hvor Alle skal arbejde til at sige at alle skal arbejde fuld tid...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 17:29   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
din sag hjælper jo ikke meget på trådstarter spørgsmål

men hvis lægekonsulenten ikke kan se man har nogen sygdom
så må ens lægepapir alså være dårlige og der ligger ikke nok dokumentation på ens funktionsevne er stærkt nedsat.
har selv været hele turen i gennem, med en lægekonsulent. men må give sig til sidst og var helt enig med at der ikke var noget og gøre
og min pension gik i gennem.


med de nye regler, så skal ens sag fordi klinisk funktion før der kan tages stilling til fleks eller pension. og nej det er alså ikke bare en almindelig lægekonsulent der sidder i kommunen. Men en samling af læger som skal vurdere ens lægepapir
ergo vil man jo også stå langt bedre rent lægefagligt. hvis de alså mener at ens funktionsevne er mindre end 50 procent, så der kan blive tale om fleks eller pension.

til Jang

du skal først have helt styr på dine lægepapir, før du skal ud i et nyt forløb
ellers er det netop spild af tid. Men en god måde for en sagsbehandler og trække tiden på. når du har helt styr på dine lægepapir, som skal indeholde at der ikke er nogen behandlingsmuligheder og som indeholde en beskrivelse af din funktionsevne.
disse skal nemlig indtil klinisk funktion og derefter hvis lægerne derinde siger god for fleks
først her efter skal du tage et mod en rigtig arbejdsprøvning så man kan vurdere hvor mange du kan klare.

psykologen må ikke udtale sig om du skal have fleksjob
samt det er langt bedre og får en ordenligt beskrivelse fra en psykiater
da denne er læge, det er psykologen ikke og må heller ikke give en diagnoser eller udskrive medicin uden at der har været en psykiater ind over.

du kan læse lidt om klinisk funktion her
https://subsite.kk.dk/~/media/2F3C71...DDCCA1B72.ashx

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-10-2013 kl. 17:38.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 00:26   #4
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

til Jang

du skal først have helt styr på dine lægepapir, før du skal ud i et nyt forløb
ellers er det netop spild af tid. Men en god måde for en sagsbehandler og trække tiden på. når du har helt styr på dine lægepapir, som skal indeholde at der ikke er nogen behandlingsmuligheder og som indeholde en beskrivelse af din funktionsevne.
disse skal nemlig indtil klinisk funktion og derefter hvis lægerne derinde siger god for fleks
først her efter skal du tage et mod en rigtig arbejdsprøvning så man kan vurdere hvor mange du kan klare.

psykologen må ikke udtale sig om du skal have fleksjob
samt det er langt bedre og får en ordenligt beskrivelse fra en psykiater
da denne er læge, det er psykologen ikke og må heller ikke give en diagnoser eller udskrive medicin uden at der har været en psykiater ind over.

du kan læse lidt om klinisk funktion her
https://subsite.kk.dk/~/media/2F3C71...DDCCA1B72.ashx
Jeg mener nu at der er styr på mine lægepapir, slidgigt 3 steder på rygsøjlen samt en diskoprolaps som er frarådet at blive opereret i, lægekonsulenten er enig med min læge og speciallæger i at det er stationær og at min arbejdevner er stærkt reduceret, uden dog at komme ind på hvor meget

PS:
Kan ikke rigtig se hvad jeg skal bruge en psykiater til, da det er min ryg det er galt med, ikke mit hovede
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 00:31   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er set mange gange før at selv om du fejler noget fysisk....ja så kommer man til sidst i forløbet lige forbi en psykolog for at se om nu der skulle være noget galt..

Også selv om alt det man fejler er fysisk...

Jeg ved ikke om det er for at kommunerne skal være helt sikker på hvad der er galt eller om det er for at kunne trække tiden i sagerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension