K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2012, 22:53   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nyvang28 Se meddelelser
Hej.
Min læge er inde i det og det er på baggrund af ham, at de raskmelder mig. Men min læge siger til mig at jeg er kandidat til en revalidering, da jeg har en kronisk, varig lidelse og alle behandlingmuligheder er udtømt.
Men han har også skrevet, at jeg måske kan arbejde hvis de rigtige skånehensyn er taget i mit fremtidige job. Og det er det kommunen hæfter sig ved. Jeg mener ikke selv jeg kan arbejde på lager, da jeg har været på lager i tidl. ansættelsesforhold og det er hårdere end montricearbejde og sidde ved kassen i bilka, vil gøre at jeg skal lave præcis den samme bevægelse som på mit tidligere arbejde og det kan min skulder ikke holde til.
Til sidst da jeg var på arbejde kunne jeg ikke arbejde med venstre arm mere, jeg sad og arbejdede kejhåndet. Det er rigtig besværligt.
Min læge har også sagt til mig, at hvis jeg ikke passer på er jeg tilbage op 5 år og så er min skulder helt ødelagt.
Godt du allerede har ham med indover!
Det er simpelthen bare om at oplyse det som kommentar til partshøringen, hvad han har sagt...
De har nok ligesom "fortolket" hans lægeoplysninger på en anden måde...

Og sats på revalidering - skriv det i partshøringen, at revalideringen ønskes... da der ikke er længere behandlingsmuligheder osv... ellers vil din skulder bliver helt ødelagt. De bør afklare dig yderligere...

De kan godt stoppe dine sygedagpenge, når din partshøringsfrist er nået... (sådan tror jeg det er fortsat). Men når de så herefter finder ud af, at du alligevel skal fortsætte på sygedagpenge, kan du få sygedagpengene i tilbagevirkende kraft fra den frist for partshøringen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 23:02   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvis du skal satse på revalidering, så bør du gå efter forlængelse iht. §27 stk. nr. 1:

[QUOTE]§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 23:09   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
[QUOTE=Enteneller;210253]Hvis du skal satse på revalidering, så bør du gå efter forlængelse iht. §27 stk. nr. 1:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
Problemer er, at denne ikke har nået varighedsbegrænsningen. Det er ikke derfor de stopper...

Nyvang28 har kun været sygemeldt i et par måneder, så man kan ikke forlænges, når man ikke er nået til varighedsbegrænsningen...
Jobcentre har valgt at stoppe midt i det hele.

Men de kan jo godt sætte ham på i et revaldierngsforløb allerede nu, synes jeg...

Det ser vi f.eks. med BSR som skulle afklares ret hurtigt, ellers ville arbejdspladsen fyre BSR.... De nævnte hurtigt om revalidering på arbejdspladsen... og få vurderet hvor meget BSR kunne holde til. (BSR har en tråd herinde - tror det er BSR h*n hedder som navn her)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 00:58   #14
Nyvang28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Nyvang28 er ny på vejen
Hej.
Jeg ser lige i mine papier omkring partshøringen, at sygedagpenge kan stoppes hvis en sygdom eller lidelse er stationær.
Så skulle man da først have hjælp, så kan det måske ikke betale sig at anke sagen!
Nyvang28 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension