K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2012, 18:24   #61
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har været ude i et privat hjem i en anden by en den jeg selv bor i, for at få lavet en special lægeerklæring.

Havde forinden kontaktet egen læge da jeg følte det var et behandlings tiltag der blev sat iværk.

Egen læge forklarede mig at det måtte han ikke, da han ikke havde henvist dertil.

Men sagen er den at jeg skal gå ude ved ham flere gange og han mente cipramil samt lyrica ville være sagen for mig - var helt målløs.

I mellem tiden har kommunen jo gjort mig arbejdsmarkeds parat og skal starte aktivering mandag med henblik på raskmelding.

Min sagsbehandler har for 2 gang nægtet at indføre mine kommentarer til min RP - det kunne jeg spørge den anden aktør om de ville ?????

Er bare så træt af det system, ved godt de har bonus ordning stadig i vores kommune og SB mener de får løn for at være mod borgerne og ikke til for dem.

Endnu mere fustrerende er det at min partsrepræsentant er på den anden side nu..... hvad gør jeg ????

Er stadig kategoriseret i nr. 3 og alligevel aktiveres igen igen igen jeg får jo aldrig ro til en blive en smule rask/bedre.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 18:32   #62
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Allerførst... Øh... Partsrepræsentant er på den anden side? Hvis det betyder at han/hun arbejder imod dine ønsker så skal vedkommende da sparkes ud.

Der skal foreligge en afgørelse (som skal partshøres) inden de kan sætte noget som helst i gang. Det er lovmæssigt ok at de vil indhente en speciallæge erklæring, men du har ret til selv at have indflydelse på hvilken læge det skal være. Og de kan slet IKKE påbegynde noget decideret behandlingsforløb ved lægefaglige personer uden din udtrykkelige accept! Ikke en gang din læge kan tvinge dig til sådan noget... (eneste undtagelse er mig bekendt en tvangsindlæggelse)

Det er din sagsbehandler ved kommunen som har den fulde MYNDIGHED i sagen, hvorfor de SKAL notere det du ønsker i sagen, hvis de ikke vil slette evt. fejl, så SKAL de notere at du ikke er enig på grund af ditten eller datten...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 18:45   #63
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja Ricky min SB havde ringet min partsrepræsentant op, og var vældig sød og rar og forklarede det hele jo bare var mig.

Jeg tænker bare om jeg selv kan skrive en klage til borgmesteren, når jeg har givet min fuldmagt videre - fordi der sker jo intet desværre.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 19:12   #64
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Øhhh jeg er ikke helt med...

Når jeg .feks. er indeover en sag, så er det guddødemig sagsbehandlers pligt (!!!) at ringe/skrive til mig og ikke til borgeren. Det er hele formålet med en PARTSrepræsentant. Ellers er jeg/man jo bare bisidder uden taleret...

Punkt 43 i vejledningen til forvaltningsloven: "Har en part under hele sagen været repræsenteret af en anden, bør henvendelser fra myndigheden om sagens behandling og om sagens afgørelse normalt gives til den pågældende repræsentant. Når det findes hensigtsmæssigt, kan der også gives underretning til parten selv. Fremsætter en part anmodning om, at henvendelser fra myndigheden også eller i stedet rettes til parten selv, bør myndigheden efterkomme anmodningen"

Og jeg gør en dyd ud af at fortælle både min borger/kunde OG forvaltningen at det er mig det skal igennem nu, også for at aflaste borger/kunde.

Men du kan ALTID selv gå ind og tage styringen i en sag, men som jeg ser det, har de faktisk handlet korrekt, måske har du bare ikke tænkt over omfanget i det at have en partsrep? (korriger mig gerne hvis jeg har misforstået noget)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 19:18   #65
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Min sb ringede til min partsrep. og i denne telefon samtale var min sb sød og rar - hun havde ikke begået fejl og mangler i hendes behandling af min sag.

De sidder og for en sludder for en sladder og bliver enige om det er mig der er sløset - har for megen fravær og ikke medvirker i tiltagene.

Alt dette stadig pga 5 sygedage i min arb. prøvning, hvor jeg havde feber ondt i ørerne og sprungen tromhinde.

Den private aktør som forstod opfølgningen samt arbejdsgiveren har dokumenteret det kun var de 5 dage ud af 3 mrd.

Men jeg føler bare, det er en personlig hetz og har man modtaget penge/ for at være min partsrep. og så ligepludeselig har forståelse for den søde sb, som klart skal have sin ryg fri - så er det sq ikke nemt et være til.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 07:10   #66
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Min sb ringede til min partsrep. og i denne telefon samtale var min sb sød og rar - hun havde ikke begået fejl og mangler i hendes behandling af min sag.

De sidder og for en sludder for en sladder og bliver enige om det er mig der er sløset - har for megen fravær og ikke medvirker i tiltagene.

Alt dette stadig pga 5 sygedage i min arb. prøvning, hvor jeg havde feber ondt i ørerne og sprungen tromhinde.

Den private aktør som forstod opfølgningen samt arbejdsgiveren har dokumenteret det kun var de 5 dage ud af 3 mrd.

Men jeg føler bare, det er en personlig hetz og har man modtaget penge/ for at være min partsrep. og så ligepludeselig har forståelse for den søde sb, som klart skal have sin ryg fri - så er det sq ikke nemt et være til.

Åhhh Jasch, du skal virkelig passe på ikke at se dig ond på kommunen, sbér og så mange andre. Jeg ved godt at det er sindssygt svært, når det hele bare går imod en, men du er nødt til se på løsninger frem for forhindringer hele tiden.

De 5 dages fravær du havde i din arbejdsprøvning, der meldte du vel afbud? Hvad sagde stedet undervejs? Var det 5 dage i træk og spurgte de så ikke til en lægeerklæring f.eks? Er der lavet en arbejdsevne vurdering og hvad fremgår der af denne?

Ricky er der nogen § eller lov, der siger hvornår en arbejdsprøvning kan underkendes ?

Mange spørgsmål til Jasch og jeg ved det er hårdt. Dog burde din partsrepræsentant da også kunne guide dig. Hvad siger han/hun f.eks mht. til at det du vil have i rpén ikke kan indskrives iflg. sbér? Ved ikke lige hvad loven siger her, men syntes at kunne huske at man har ret til at få det skrevet ind mere eller mindre som citat, hvorefter sagsbehandleren ligeledes i citat kan komme med sit/sine argument(er) hertil!?

Er du stadig på sdp. eller ej?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 13-01-2012 kl. 07:23.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Hvad er en special læge erklæring?? Leduce Alt det andet 9 15-11-2010 09:26
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension