K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2016, 22:42   #1
Linda2609
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Linda2609 er ny på vejen
Overarbejde

Hej alle

Jeg skal høre, om nogen ved hvordan man er stillet med hensyn til overarbejde? Må man godt arbejde over som flekjobber og får man det som løn, eller afspadsere man? Jeg er i en kantine og det er flere gange vi ikke har kunne blive færdig til tiden, må man som flekjobber bare gå når ens arbejdstid er slut?

Sidst redigeret af Linda2609; 20-06-2016 kl. 23:01.
Linda2609 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 23:31   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja, du må gå når din arbejdsdag er slut. Du har et skånebehov, der siger at du kun kan arbejde så og så mange timer på en dag. Det er derfor du er fleksjobber. Hvis du igen og igen kan blive ½ time ekstra, kan du jo ligeså godt ansættes til flere timer.

Hvis det er noget der sker meget meget sjældent, så kan du godt tilbyde at blive og give en hånd med. Men i så fald skal det aftales med chefen. Også hvordan det aflønnes. FØR du bliver længere.

Mht til om det udbetales eller afspadseres så er det noget der skal aftales. Gerne sammen med fagforeningen/tillidsmanden.


Og ellers er det en god ide at vende det med din jobkonsulent på jobcenteret.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2016, 07:30   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Eventuelt overarbejde skal afspadseres senest ugen efter.
Overarbejde kan max være ganske få timer og må ikke have gentagende karakter.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 06:18   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kommer nok an på arbejdes pladsen, hvis jeg arbejder ekstra, ved sygedom, holder jeg fri når der ikke er så travlt. tror n´mange laver en ordning med firmaet og selv finder ud f det, hvis man ikke kan det, så skal det stoppes or så bliver end skånebehov jo ikke overholdt, kan man holde til det, så skal man sættes op i tid.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension