K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2013, 23:24   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ok, der må jeg melde pas - jeg kan så ikke lære mine børn at kede sig. Det er en af de ting i livet de simpelthen ikke formår. Der er jo 100 lege at lege, venner at besøge, bøger at læse, film at se, og fantasier der skal udfoldes.

De eneste gange jeg har hørt om kedsomhed, er i forbindelse med fritidshjemmet. Muligvis fordi der er rammer for, hvad de kan tillade sig.....og at de føler ''fritiden'' kunstig og ikke er ægte fritid ??

Ser lige, at det er Konservative der stiller sig på bagbenene - I GUDER!!! Tænk, at man skulle være afhængig af den klovn til Barfoed........

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 08:09   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det vil dog gå ud over de børn der dyrker sport, på højt niveau.

Børn der på sigt feks har mulighed for at leve af dette på sigt, får nu problemer.

De skal jo træne i 2-3timer hver dag.

For hvornår skal de nu kunne have overskud til dette?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 10:56   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vel på samme måde som når de skal træne når de når Gymnasiet???

De ældste elever får senest fri kl 15, de yngste senest kl 14......der er da massere tid at træne i. Og hvis de slipper for de ca 45 minutters lektier når de kommer hjem, så er der også sparet tid på den konto. De kan træne lige når de får fri fra skole, helt uden afbrydelser.

Men lur mig, om de forældre der brokker sig over den længere skole dag, ikke er dem der har tænkt sig, at deres unger skal fortsætte til fritidshjem eller klub efter skole?? (og indirekte gøre livet endnu mere surt for ungerne).

Det er de færreste fritidstilbud der starter tidligt - de fleste ting starter efter kl 17 - her tænker jeg på holdsvømning, karate, tennis, pakour, dans osv osv.
Men folk får det til at lyde som om, at nu kan ungerne ikke længere gå til fritidsaktiviteter?? Og så spørger jeg bare, hvorfor kan de så ikke det.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 21:55   #14
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
men gud hvor er de konservative patetiske
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 02:10   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, sådan nogle idioter - de ligger lige under spærregrænsen efterhånden, og nu skal de gøre et større nummer ud af en reform alle bare er enige i ( bare for at få 5 minutters taletid ). Det er lige til at brække sig over....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 11:48   #16
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg er lidt ked af denne reform, fordi vi for 2½ år siden her i kommunen fik en ny skolestruktur der betød at de lukkede byens mest attraktive skole, og vi blev tvunget over på byens mest udskældte skole, og som ligger pænt ned af stigen hvad karakter og trivsel angår.
Lærerne fra vores skole valgte at søge andre jobs,end følge med eleverne over på den nye skole, kun ganske få lærere kom med på den nye skole.
Vi har desværre fået bekræftet igennem det sidste 2 år at den skole ER dårlig og det var ikke bare et gammelt ry, det ER vitterligt sådan den er.
Jeg har svært ved at se hvordan det på sådan en skole skal blive bedre med flere timer, når de ikke engang nu kan finde ud af det. Hvad bliver det for en kvalitet timer de skal have, når de allerede nu ikke er ok.
Jeg har en lidt følsom datter, der den dag lockouten var overstået, kom og spurgte hvorfor hun igen fik den tunge fornemmelse i maven, som hun havde inden lockouten... ikke at hun ikke vil i skole om morgenen, for det vil hun godt, men det er vennerne der trækker, og ikke skolen og undervisningen.
Vi har ikke mulighed for skoleskifte, pga. afstanden, og hun jo har det rigtig godt venskabs mæssigt der hvor hun er.
Det med at de skal blive på skolen selvom de ikke skal læse lektier, det er ikke ok, for jeg tror det bliver noget lal, for at være helt ærlig.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 12:27   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo netop der forældrene og forældrebestyrelsen kommer ind, hvis i arbejder lidt for det, så kan hele ledelsen skiftes ud og en ''ny skole'' kan spire, for det er da ikke acceptabelt at man bare sender sine børn direkte ind i en skole der ikke fungerer, og specielt ikke hvis man har børn der går rundt og har en rigtig kedelig mavefornemmelse.
- så må i da slå i bordet og få lavet tingene om! Det er faktisk meget nemt med et flertal.

Jeg havde samme problem, de to skoler i lokalområdet var til at lukke op og skide i, så jeg måtte få ungerne på privatskole der lå af helvedes til langt væk. Daglig bus og tog, og ekstremt tidligt op, men hellere det, end at sende dem i en dårlig skole.
I mellemtiden fik den ene dårlige skole så skiftet skoleleder, som forandrede hele skolen, så den nu er en af de mest attraktive, og da skolen fik Den gyldne pegepind, turde jeg godt tage mine unger ud af privatskolen, og hen på folkeskolen, hvilket jeg absolut ikke har fortrudt!
Nu er skolen simpelthen bare fantastik, takket været en lige så fantastisk skoleleder. Og i år kører vi af 4 spor, med hele 4 stk fyldte 0 klasser, og tilslutningen stiger år for år, fordi alle bare VIL med ombord.
Dette skyldtes utilfredse forældre og en forældrebestyrelse der ikke bare lod slå til, men som kæmpede for børnenes ret til at have en kanon skole, og fik det.

Så på vores skole kan jeg hvile trygt ved tanken om en helhedsskole, for jeg ved at de får det bedste af det bedste, og at ethvert tiltag, er målrettet børn med forskelligheder, og med plads til disse. Med andre ord, bliver der ikke plads til lal, hat og blå briller. Men mere med plads til at ethvert behov mødes, så alle får en dejlig dag - vi har også flere elever med ADD, ADHD, Aspergers mf som skal tilgodeses. Så det er i forvejen en enorm rummelig skole.

Så mit råd er, få sendt en skrivelse rundt til alle kontaktforældre og få stablet et møde op sammen med forældrebestyrelsen om, hvordan i får vendt skolen i den rigtige retning, og få skiftet de brodne kar ud såfremt i kan pege på nogen direkte, som medvirkende til den dårlige faglighed og den triste mavefornemmelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 13:06   #18
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, sådan nogle idioter - de ligger lige under spærregrænsen efterhånden, og nu skal de gøre et større nummer ud af en reform alle bare er enige i
Hvad mener du med det ?

Denne reform er ( som alle de andre ) indgået eksklusivt med højrefløjen. LA og Enhedslisten drejede om på hælene for længe siden.
Enhedslistens anke er de lange skoledage. Noget man er gået bort fra i Frankrig , og som også børns vilkår forholder sig kritisk til. Derudover er de mod yderligere niveauopdelinger.

Sidst redigeret af halse; 09-06-2013 kl. 13:08.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 13:30   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det eneste der tæller er et flertal, flertallet bestemmer, upåagtet om nogle er med eller ej. Og flertallet er sikret, der er ikke mere at komme efter, hvorfor det er så latterligt at at Konservative vil blokere..

EL og LA er overhoved ikke relevante i denne forbindelse, da de ikke kan gøre hverken fra eller til, andet end at gnække i baggrunden, de har for længst meldt sig ud af forliget.
Det hele strander på Konservative som netop GERNE ville være med i forliget.
- Barfoed kunne jo bare have sagt rent nej, ligesom EL og LA, det havde da givet mere mening.
Hvorfor tilslutte sig, for derefter at trække i land?

Sidst redigeret af Ninja; 09-06-2013 kl. 13:43.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 14:51   #20
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det var bemærkningen alle bare er enige i jeg forholdt mig til. Det er alle jo netop ikke. Heller ikke udenfor Christiansborg. DR offentliggjorde en meningsundersøgelse den anden dag , der viste befolkningen var delt i to næsten lige store lejre omkring spørgsmålet.

Mht. de konservative er jeg enig i det formentlig udelukkende drejer sig om selvpromovering , nu hvor spærregrænsen ses faretruende nær i horisonten. Reformen er jo fra ende til anden spækket med konservativt tankegods.

De konservative begår efter min mening en taktisk brøler her. Nok har de set rigtigt i at store vælgerskarer er modstandere af reformen. Men de skal næppe findes blandt konservative vælgere , men mere inden for venstrefløjens og regeringspartiernes rækker.
Jeg har da også noteret mig der er uro i det konservative bagland over beslutningen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension