K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2011, 23:32   #201
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Øv, Men ro på.

Du både kan og skal klage over sygedagpengestop, og fastholde stk 4, som er helt oplagt! Men du har 4 uger, så...

Først skal din arbejdsevne være afklaret, i et fortsat forløb;
Til mødet tirsdag vil jeg anbefale at du udformer skriftlig spørgsmål vedr lov hvorpå der står at du skal opfylde et vist antal timer i en afklaring af arbejdsevne.
herunder ber du om kopi af henvisningen samt andet relevant, hvorpå der står at et antal timer som betingelse.
Du er orienteret om at dette skal afklare din arbejdsevne, enten det er det ene eller andet.
Du vil derfor gerne have/se lovgivning på at din afklaring kan kan ske hvis du kommer op på et fleksniveau! (noget i den stil).


Din tilstand er vurderet varig, og behandlingsmulighederne udtømte, ovenikøbet med tilkendt fleksbevilling!
Ergo
For kommunen har sat sig selv, skak mat!

Hvis de forsøger at stoppe din afklaring med begrundelse i, at du ikke kan klare et ønsket antal timer, skal du promte klage!
Og bruge dette også i klagen vedr sygedagpengene!

Dejligt at du har opbakning fra Reva. Vil anbefale at du gennemføre de 13uger, da dette bør tælle som afklaring. Du skulle gerne have medhold i statsforvaltningen, og det vil en gennemført afklaring, give dig større chancer med.
Måske du skal ned i timer, så er det bare ærgeligt, bare du kommer aftalte dage, selvom du hurtigt går hjem!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 09:13   #202
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Åhhhh altså skattepige FrkNorden, man ved jo ikke om man skal grine eller græde.

Men som tingene er pt. bliver det nok svært at få trumfet en klage igennem over SDP stop, når du er fleksgodkendt.

Og den nye reform med unge under 40 ikke kan få en FP, den holder jo bare ingen steder i byretten i længden og det finder de hurtigt ud af.

Der vil jo blive en decideret krig mellem læger/speciallæger og kommunenerne.

Det er da muligt de vil lave nogle udviklingstiltag og det er jo godt nok for dem som har muligheder på sigt at få det bedre til evt. at kunne bestride et fleksjob, men stadigvæk et frivilligt tilbud.

Så må de hellere lave FP med revurdering efter 3-5 år på samtlige nye FP, det ville da være en god ide, de har jo aldrig fulgt op på tidligere FP.

Jeg ville da blive glad for en midlertidig FP, ikke fordi jeg tror på de finder en behandling til min sygdom i min levetid.

Er spændt på at høre om jeres teammøde tirsdag, det bliver vist osse min skæbnedag, har møde kl. 14 tirsdag med min sb.

God weekend :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 09:47   #203
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Tillykke med dagen
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 10:12   #204
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Frk. Norden,

Hvor er det super godt gået, at du har været med til og været ret så aktiv på de forskellige møder. Klap dig selv på skulderen, du er nået rigtigt langt hermed og tak til REVA for super opbakning.

Det store spørgsmål for mig er, hvordan hulen kommunen kan fleksvisitere, når din arbejdsevne, iflg. dit afklarings sted, REVA, ikke umiddelbart rækker til fleks overhovedet? Hvis vi nu fjerner alt om reform tænkning (og det gør vi), så er din sagsbehandler/kommunen sgu da helt ude i hampen

Jeg syntes helt klart, at du skal klage over sdp. stop. Din helbredsmæssige tilstand er stationær, varig og behandlingsmulighederne er udtømt. REVA har frarådet opkvalificering i tid, de har endda et kort øjeblik peget på stop af afklaring, da de ikke mener at det bliver bedre. Alt dette peger kun på en afgørelse mellem fleks eller førtidspension og derfor sdp. forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4.

En fleksvisitering er pt. en for tidlig beslutning i din sag, men ved forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4 formodes en beslutning noget mere moden.

Hvis jeg var dig ville jeg i øvrigt sætte spørgsmål omkring, hvorvidt din sagsbehandler overhovedet har taget stilling til din partshøring (og din status ved REVA pt). Det virker som om hun tog sin beslutning på forhånd!!.

Får du vedholdende afslag fra kommunen, ville jeg skrive til BAN indenfor 14 dages fristen om det handler om kasse tænkning !! Dette ser din sagsbehandler jo ikke.

Nu må du vente og se hvad de skriver som begrundelse til, at du ikke skal forlænges iht. §27 stk. 1 nr. 4. Mht. din afklaring der må du endelig passe på dig selv og gå ned i tid hvis det er det der skal til. På mødet på tirsdag, kan du jo ikke få omstødt sdp. beslutningen, det kan du kun ved skriftlig klage, så tag den med ro og et skridt ad gangen som du plejer.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-09-2011 kl. 10:18.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 10:28   #205
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
EE jeg mente heller ikke at, FrkNorden ikke skulle klage over SDP stop.

Tænkte bare hvad BAN ville mene når hun er fleksgodkendt, og ja du har ret hun er på vej til FP.

Det bliver måske meget nemmere for sb at søge en FP efter hendes afklaring, og indtil under forløbet er hun jo sikret ledigsydelse.

Tror man skal prøve at se på det positivt, viser det sig at hun ikke kan klare mange timer, burde det jo være "oplagt" for sb, at prøve en § 18.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 10:37   #206
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
EE jeg mente heller ikke at, FrkNorden ikke skulle klage over SDP stop.

Tænkte bare hvad BAN ville mene når hun er fleksgodkendt, og ja du har ret hun er på vej til FP.

Det bliver måske meget nemmere for sb at søge en FP efter hendes afklaring, og indtil under forløbet er hun jo sikret ledigsydelse.

Tror man skal prøve at se på det positivt, viser det sig at hun ikke kan klare mange timer, burde det jo være "oplagt" for sb, at prøve en § 18.
Næææh, nej Jasch der tager du fejl. Frk. Norden vil forblive på fleksvisitering indtil hun kravler, hvis de kan få hende derned. Kommunen får refusion fra staten ved at fleksvisitere, det gør de ikke på en førtidspension, der skal de selv betale, derfor.

Og Jasch, jeg sagde ikke dig imod i mit indlæg det så jeg altså ikke lige. Selvfølgelig er det da federe for F.N at blive fleksvisiteret frem for at ende på KH, men det er alligevel ikke den rette beslutning i denne sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 10:41   #207
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Mener nu at have læst et sted, at de modtager 35 % i refusion på en FP.

Det var nemlig holdt op mod de 91 % man modtager i ledighedsydelse og hvad de modtager af refusion der, og det sker kun under aktivering.

Men i det lange løb var det faktisk dyrere for kommunen at have en ledig flekser, øv kan ikke lige huske hvor jeg læste det.

Måske inde på kommunens hjemmeside under refusions regler eller et andet sted.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 11:22   #208
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved ikke om det er mig, der ikke kan se skoven for bar' træer, men hvis FrkNorden's sdp bliver forlænget, så ville jeg jo frygte for, at hun i sidste ende kunne risikere at ende på kh.

Vi har set så mange underlige krumspring fra kommunernes side, at jeg nok ville se fleks-visiteringen som noget positivt.
Andet steds har Andersine lagt et link til en afgørelse, som går ud på, at man ikke kan fratages fleks/ledighedsydelse i tilfælde af afslag på fp, ergo vil man altid kunne søge en §17, med efterfølgende anke ved evt. afslag, selvfølgelig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 11:32   #209
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Du har helt ret Vovse, tror bestemt man skal se det med positive øjne, det kan nemlig kun været et skridt i den rigtige retning.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 13:12   #210
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Tak for føds'dags hilsen Jasch

Jeg har fået det "fedeste" brev i føds'dags gave - fra "dem der"... De forstår da virkelig at ramme én hvor det gør aller mest ondt Jeps - det er selvfølgelig afslaget jeg sidder med. Jeg skriver lige det hele ind, for min scanner har valgt at dø lige nu! Jeg fatter INTET af brevet. Måske læser jeg det forkert, men jeg håber I vil læse det engang når I får tid og overskud...

Jeg er dog nødt til lige at lægge mig lidt, så jeg vender stærkt tilbage senere i dag
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension