K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2011, 10:02   #151
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder absurt.

nedenstående tråd har Hedien i sin tid lavet, prøv at finde svar der:
"Mister man sin ledighedsydelse hvis man får afslag på fleks "

Men vedr frk norden, skal der klages over sygedagpengestop, og manglende forlængelse, hvis ikke hun får dette.


VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 29-08-2011 kl. 10:14.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 11:06   #152
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
takker det lyder dejlig var bare hvad jeg fik oplyst at der på det næste møde skulle tages stilling til om jeg kan beholde min ledighedsydelse nu hvor jeg ikke fik min pension. jeg er fleksjober siden 2008 og den bevilling ved jeg de ikke kan tage. men jeg har så landt mig fortalle at de altså kommunen kan fra tage en ledighedsydelsen hvis de mener mine skånebehov udelukker erver og at jeg kan stå til rådighed. . og det mener jeg jo så ikke de kan gøre for kan jeg ikke klare et fleks job må det jo være pension og jeg ville aldrig nægte at samarbejde med kommunen så længe min skåne behov overholdes. og de lyder fra reva at de er så omfattende at de udelykker et erver. men kan være det er noget min kommune har forklaret mig ukorekt for den er jo doppeltmoralsk at sig du kan ikke få pension men du kan heller ikke stå til rådighed for fleks. men min sag er også rådet og kørt ovet 10 år.og jeg ville ikke fejlinformer nogen . og jeg synes også det er lidt sværet at forklar hvad jeg mener her på skrift som ikke er min stærke side. men håber i har ret. og skulle heller ikke i denne her tråd hanle om mig og mine sag jeg ville bare har delt hvad jeg var blevet forklaret
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 15:13   #153
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg har fulgt min tråd igår og alt det I har svaret/skrevet, men jeg var fuldstændig færdig, så jeg vagte at lade computer, partshøring og alt andet ligge igår.

Idag på REVA brugte jeg næsten al tid på at gennemgå ALT der er skrevet i hele denne efterhånden lange tråd. Jeg er simpelthen så benovet over al hjælp. Jeg har fået taget en masse noter og egentlig var jeg tæt på at forholde mig til det jeg er blevet rådet til i tråden! MEN, min sag har taget en liiiille drejning...

Jeg mailede min sb'er idag og bad om af få rykket frist for partshøring af rp til på fredag. Skrev hun enten måtte sende bekræftelse pr mail eller ringe og lægge besked på tlf. svareren, da jeg ikke svarer, når jeg er på REVA. Hun ringede mens jeg var på vej hjem og godkendte at jeg indleverer de 3 dage senere. Hun sagde derefter at den beslutning hun tog, dog ville være med tilbagevirkende kraft, da min sd udløber i morgen ifølge nuværende forlængning. Og at hvis jeg havde spørgsmål måtte jeg endelig lige ringe.

Og det valgte jeg faktisk at gøre, til trods for dårlig hukommelse og det der med ALT på skrift ov. Jeg ville da gerne høre hvad hun mente med tilbagevirkende beslutning... Og nu skal I også høre....

Dette er partshøring BÅDE på ressourceprofil OG på sygedagpengestop. Der kommer ikke en seperat høring på stoppet efterfølgende!!! Hun træffer SELV beslutning om jeg skal visiteres til fleks eller ej, og det gør hun hurtigst muligt næste uge - og som sagt med tilbagevirkende kraft fra imorgen 30 august! Visiteres jeg overgår jeg direkte til ledighedsydelse. Og hun mener at dette er den bedste mulighed for mig, da jeg jo så er garanteret forsørgelsesgrundlag under afklaring.

Hun har i rp ikke taget stilling til forlængelse af sd, da hun ikke mener jeg kan afklares på REVA indenfor de 2 uger. Hun mener at det er en længerevarende proces, og hendes erfaring siger at det tager længere tid end som så, selv om jeg nok ikke skal andre steder hen. Jeg fortalte hende at jeg har haft en snak med lederen af det IT værksted jeg er på, og han mener absolut godt jeg kan afklares, da et forløb hos dem normalt varer ca 13 uger. Som jeg nok så pænt sagde til hende, er jeg godt klar over vi ikke kan gardere os mod udefrakommende begivenheder, men at det umiddelbart virker realistisk at afklare min arbejdsevne inden for 26 uger. Og dermed at vi kan få et bedre og mere sigende resultat af afklaringen, både ang timetal men også generelle skånehensyn. Hun vil tage kontakt til dem og høre om de er enige i min vurdering og om de også mener det er realistisk.

Hun mener jo, at for at afklare mig skal jeg minimum op på 15 timer over længere tid, og i og med jeg er startet så lavt i timer, mener hun ikke det er muligt. Jeg måtte så fortælle hende at jeg er på 12 timer som start i følge psykiaters anbefaling - og at jeg jo kun har været der en uge. Det virkede ikke som om hun lige havde set den komme - hun lød i hvert fald overrasket. Jeg sagde INTET om hvordan det gik eller om mit egentlige timetal. (Dette betyder også at jeg IKKE indsender kopi af dagbog endnu!!!)

Jeg fortalte hende at jeg ikke troede man kunne starte et afklarende forløb på sd - for at få stoppet disse og overgå til anden ydelse MENS man er på afklaring, men det siger hun man gerne må - og igen - at det jo netop sikrer mig forsørgelse.

Jeg sagde til hende at jeg var glad for hendes tro på at fleks til mig, og vi var helt enige i at jeg ikke vil kunne vende tilbage til ordinært arbejdsmarked, som vi allerede blev enige om for snart ½ år siden. Og sagde også at vi var stort set enig i ressourceprofilen. Jeg sagde, at vi var enige om, at jeg for 3-4 måneder siden ikke havde den store mulighed for forlængning af sygedagpenge, da mine lægepapirer stadig ikke var helt som påkrævet, men at situationen nu er anderledes, da både hendes vurdering samt psykiaters vurdering næsten ordret ligger i ordlyden i § 27.1.4.

Vi blev enige om at jeg skulle skrive alt dette ned og indsende sammen med denne partshøring, altså af BÅDE rp OG sygedagpengestop, og så ville hun se på det igen. Til sidst sagde hun at jeg, efter hendes beslutning om visitation/ikke visitation selvfølgelig kan anke afgørelsen. Jeg sagde at det forhåbentlig ikke blev aktuelt, da vi gerne skulle samarbejde om en rigtig beslutning...

Tjaaaa.... Det sætter jo unægteligt min partshøring i et lidt anderledes lys, end først antaget.... Så nu lægger jeg endnu engang øverste etage i blød og prøver at finde ud af hvordan jeg skal få skrevet tingene UDEN at ødelægge mine chancer og UDEN at virke usamarbejdsvillig, for det har jeg ALTID været - og det skal ikke være det det gør at jeg evt pludselig står og ender på den SK*DE kontanthjælp...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 15:35   #154
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Synes godt nok det er utroligt hun bare kan fleksgodkende dig før din endelige afklaring er færdig hmm hmm hmm.

Men omvendt så står du med en fleksbeviiling i hånden og har sikret dig ledighedsydelse fremover.

Du skal jo så bare efter endt afklaring, stå til rådighed for fleksjob søge arbejde og aktiveres osv.

Jeg mener bare at du bliver lidt snydt ved ikke at blive forlænget efter § 27.1.4, som igrunden giver sb mulighed for at søge en fp først og ved afslag af denne skal du mindst tilkendes fleks/ledighedsydelse.

Det var derfor jeg kom med mine tidligere spørgsmål.....

Gad vide om det samme sker i min sag.....................
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 17:38   #155
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jasch - vi er helt enige! Jeg ved heller ikke lige hvordan jeg skal gribe det an nu. Jeg føler jeg endelig var kommet til lidt forståelse af hvad der skulle ske med hjælpe fra alle herinde, men lige nu er jeg slet ikke med længere...

Håber vi 2 snart kan få lidt "arbejdsro" istedet for alt dette
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 21:26   #156
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Altså hvis, der er nogen der er samarbejdsvillig så er det da dig Frk. Norden og dette ment i en god mening. Jeg syntes i al fald ikke, at du på noget tidspunkt har virket som usamarbejdsvillig, hvor har du det fra ??

Jasch og Frk. Norden, grunden til at sagsbehandleren ønsker en klient visiteret til fleks i stedet for at forlænge sdp. er fordi at fleks giver min. 36% (mener jeg) i refusion fra staten til kommunen, sygedagpenge er en helt anden snak for kommunerne og ftp. giver intet, såvidt jeg ved. Det er derfor de ikke kan få os hurtigt nok smidt ud af sdp. og nægter ftp. når de kan komme til det.

Jeg tror og håber på, at du i dit skriv vil satse på forlængning iht. §27 stk. 1 nr. 4. Ikke fordi du ikke bliver flekser, for det gør du jo;-)Du bør i din "anmodning" lægge vægt på, at din psyke ikke (pt.) vil kunne håndtere det ansvar, at skulle magte et hvis antal timer eller blive fleksvisiteret, hvis du forstår hvad jeg mener?? !! Du må gøre opmærksom på at du finder det mest optimalt at blive afklaret på sdp. vha en forlængelse. Du vil gøre alt for at få et godt resultat på REVA, men du føler det at det er vigtigt, at du IKKE føler dig presset til at SKULLE levere, altså blive den optimale flekser, hvis du forstår hvad jeg mener?? Jeg kan f.eks. knække "helt over" hvis jeg har lovet at passe min eks og børns hund, men at det så efter en halv time viser sig, at jeg ikke magter det eller i al fald er tilbage i min vanlige angst tilstand. Jeg skal lære ikke at love noget før jeg bliver spurgt og har bevist overfor mig selv at det nok skal gå.

Tiden er jo for dig umiddelbart ikke til fleksvisitering allerede nu, jeg tror også at du har det sådan, du vil gerne have tingene på plads først. Du kunne skrive, at du ønsker/har det psykisk bedst med at få time antal, skåne hensyn og andre lign. behov på plads i afklaringen på REVA, derfor har du behov for at afklaringen sker med sdp. som forsørgelsesgrundlag. Du kan evt. skrive, at både din psykiater (og evt. fagforening) bakker dig heromking, det er jo ikke lige til når man ikke har været i afprøvning før, man skal lige igennem det hele først når muligheden nu er der. Det er logisk psykologi og det må du køre på.

Vi ved, at du har så meget, at spekulere på og tage dig af og så med afprøvningen oven i hatten. Selvfølgelig skal du træde varsomt iht. din sag, meeenn du har altså også kortene på din side.

Jeg tænker også hvad nu hvis du kommer på ledighedsydelse og mod alle odds (??) knækker sammen i forløbet på REVA, er du så stadig på ledighedsydelse og skal i en ny afprøvning, som du måske slet ikke magter og hvad så stå der så Kh. for enden af den tunnel ???!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 29-08-2011 kl. 22:02.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 22:33   #157
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Har siddet og spekuleret lidt i, hvad du kunne formulere for at det ikke lyder, som om du kun tror på førtidspension... Og jeg ved det faktisk ikke helt...

Men de bud som ligger, lyder rimeligt neutrale...

Du skal i hvert fald, som de andre også påpeger, slå på det I er enige om!
Og så måske skrive, at du mener, at det vil være mere rigtigt, at du bliver færdigafklaret, på den forlængelsesmulighed, som jo faktisk eksisterer til situationer, som ligner din, og henvise til, at Reva mener, at du godt vil kunne blive afklaret indenfor de 26 uger...

Og så ville jeg nok egentlig ikke skrive så meget mere!!

Synes faktisk det lyder, som om din sagsbehandler tænker at hun gør dig en tjeneste - hvilket jo til dels er rigtigt, da du ganske rigtigt er sikret en ordentlig ydelse - men det er jo et problem, når du ikke er sikker på, om du kan holde til et fleksjob, og ikke ved, hvordan kommunen vil handle, hvis det viser sig, at det er resultatet...

Så synes du bevæger dig den rigtige vej, men vær endelig forsigtig med ikke at skrive for meget!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 23:29   #158
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er helt enig med Andersine!

Men JEG synes at DU har fortjent et STORT skulderklap til dig selv; FRK.NORDEN!

Super folt klaret ift telefonsamtalen!

Du har nu fået 3 dage mere. Tag en hviledag, kik på den, og hviledag igen, for evt rettelse.
Og du har fået sagsbehandler til at tænke lidt.

Og MEGET klogt træk, IKKE at omtale hvordan det egentlig gik på de 12 timer.

Skriv gerne her, når du har skrevet.

Husk, at kun tage en ting af gangen. Altså at ressourceprofilen bliver korrekt, og oplysende.
Og sidst at skrive kort, at der er mulighed for forlængelse, hvilket du med rette kan henvise til samtale m.sagsbehandler.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 08:57   #159
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Du skal i hvert fald, som de andre også påpeger, slå på det I er enige om!
Og så måske skrive, at du mener, at det vil være mere rigtigt, at du bliver færdigafklaret, på den forlængelsesmulighed, som jo faktisk eksisterer til situationer, som ligner din, og henvise til, at Reva mener, at du godt vil kunne blive afklaret indenfor de 26 uger...

Og så ville jeg nok egentlig ikke skrive så meget mere!!

Synes faktisk det lyder, som om din sagsbehandler tænker at hun gør dig en tjeneste - hvilket jo til dels er rigtigt, da du ganske rigtigt er sikret en ordentlig ydelse - men det er jo et problem, når du ikke er sikker på, om du kan holde til et fleksjob, og ikke ved, hvordan kommunen vil handle, hvis det viser sig, at det er resultatet...

Så synes du bevæger dig den rigtige vej, men vær endelig forsigtig med ikke at skrive for meget!
Jeg giver også Andersine ret og jeg opfatter det da helt klart også som om at din sagsbehandler kun vil dig det godt ved, at sætte dig på ledighedsydelse, hvem vil ikke et fleksjob det ville da være super.

Men denne indgangsvinkel til hvorfor du skal forlænges er super:

" du mener, at det vil være mere rigtigt, at du bliver færdigafklaret, på den forlængelsesmulighed, som jo faktisk eksisterer til situationer, som ligner din, og henvise til, at Reva mener, at du godt vil kunne blive afklaret indenfor de 26 uger...


Håber at du kan klare hverdagene og har kræfter til et godt skriv . Din sagsbehandler virker jo som om hun er klar til at lytte til dig og det er jo rart
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 09:45   #160
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser

Du skal i hvert fald, som de andre også påpeger, slå på det I er enige om!
Og så måske skrive, at du mener, at det vil være mere rigtigt, at du bliver færdigafklaret, på den forlængelsesmulighed, som jo faktisk eksisterer til situationer, som ligner din, og henvise til, at Reva mener, at du godt vil kunne blive afklaret indenfor de 26 uger...

Og så ville jeg nok egentlig ikke skrive så meget mere!!

.... men det er jo et problem, når du ikke er sikker på, om du kan holde til et fleksjob, og ikke ved, hvordan kommunen vil handle, hvis det viser sig, at det er resultatet...

Så synes du bevæger dig den rigtige vej, men vær endelig forsigtig med ikke at skrive for meget!
Tusind tak skal du have. Det er rart lige at høre din mening om sagen. Jeg er ikke på nogen måde ude på at hverken lyde utaknemmelig eller være på tværs. Men det har du nok læst i tråden. Jeg vil selvfølgelig gerne stille mig bedst muligt og samtidig netop vise at jeg samarbejder og gør mit bedste. For det GØR jeg. Jeg tror også at sb gerne vil hjælpe mig. Hun har vist god figur i de snart 1½ år jeg har haft hende. Givet mig tid når jeg haft brug for det og sat farten op når jeg har været klar til det. Jeg vil forfatte noget kort og neutralt. Og prøve ikke at lægge for mange følelser idet (selv om det er svært når det er ens egen sag) Jeg tager notater som aldrig før af det I skriver og suger det til mig

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Er helt enig med Andersine!

Men JEG synes at DU har fortjent et STORT skulderklap til dig selv; FRK.NORDEN!

Super folt klaret ift telefonsamtalen!

Og MEGET klogt træk, IKKE at omtale hvordan det egentlig gik på de 12 timer.

Skriv gerne her, når du har skrevet.

VH Popiae
TAK Popiae. Jeg er faktisk også ret stolt af mig selv _ OG har skrevet det i min dagbog, for det er et STORT STORT skridt for mig på alle punkter Jeg vil vente med at gøre mere med dagbogen før jeg har vendt den med min psyk i næste uge... Jow, altå jeg vil skrive når jeg husker/orker det Rp er vi enige om UNDTAGEN hendes anbefaling ang fleks - men den vil jeg så kommentere på seperat. Jeg vender det lige med jer herinde og får jeres hjælpsomme syn på sagen...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Men denne indgangsvinkel til hvorfor du skal forlænges er super:

Håber at du kan klare hverdagene og har kræfter til et godt skriv . Din sagsbehandler virker jo som om hun er klar til at lytte til dig og det er jo rart
Du kan tro jeg vil "udnytte" stakkels Andersine og hendes hjælp Det er rart at begynde at få LIDT overblik over det hele. Når alting sejler OG energien er væk er det simpelthen så svært at se objektivt på ens sag, men jeg syntes efterhånden vi er ved at være inde på det rigtige.... Så skal det "bare" lige forfattes

Nu så jeg også lige din anden tråd, og faldt over det der med om jeg er samarbejdsvillig eller ej. Det er jeg skam og har været det alle år, men det jeg mener, er nok nærmere at jeg ikke vil ødelægge mine chancer og virke utaknemmelig og krævene... Hvis du forstår? Jeg vil ikke ødelægge chancen for fleks, hvis det viser sig at jeg rent faktisk vil kunne klare det, og at det jeg går igennem nu KUN er opstarts problemer... Samtidig vil jeg ikke byde mig selv at havne på fleks og hvad dertil følger af praktik og aktivering osv HVIS jeg ikke er i stand til det Du skrev noget mere - men det må jeg lige vende tilbage til, når jeg er hjemme engang. Nu står den på morgenmad og the inden jeg napper havelågen og kører på reva
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension