K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2011, 17:23   #141
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Uhhh, jamen så må vi jo se om det er muligt at visitere Frk. Norden til fleks allerede nu.

Øv, hvorfor forlænger de ikke bare sdp. Pga. refusion fra staten ? Eejjjj.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 18:32   #142
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis nu man er tilkendt fleks og modtager ledighedsydelse, og derefter bliver der søgt en § 18, som så bliver afvist, hvor ender man så bagefter på sin ledighedsydelse igen, eller kontanthjælp ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 18:49   #143
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jasch,

Så ender man på kontanthjælp og ikke noget med ledighedsydelseskontanthjælp, det er blot "alm" kontanthjælp i det alm. system, så man starter mere eller mindre forfra eller kan prøve, at arbejde videre på ens sag, derfra....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 19:00   #144
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja, men jeg mener når de engang har tilkendt en fleks, kan de vel ikke fratage en den,
pga afslag på pensionssøgning, og hvis grundlaget var ledighedsydelse før afslaget, må man vel gå tilbage til sin fleks kendelse samt dertil hørende ledighedsydelse ???
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 19:50   #145
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
de kan ikke tage din fleks fra dig men de kan undersøge om du står til rådighed for et fleksjob og om du kan klare det og bliver det bevist at man ikke står til rådighed for et fleks job så mister man sin ledighedsydelse og så er det kontanthjælp. jeg står selv og er fleks jobber på ledighedsydelse der er så søgt pension til mig som jeg fik afslag på jeg ankede så afslaget til ban men fik ikke med hold så nu står jeg der også og er bange for at jeg kan miste min ledighedsydelse fordi i det der er søgt pension gives der jo udtryk for at jeg ikke kan klare et fleks job. men jeg mener jo så er kun min egen mening at når jeg har fået afslag må det jo være fordi de stadig kan se muglighed også længe det er det ville jeg jo mene jeg er berettigt til ledighedsydelse for elles mod siger kommunen sig selv som de jo tit gøre. men jeg skal i et nyt behanlings teme nu også i en arbejdsprøvning igen for at se om jeg med en ny behanling kan klare et fleksjob eller om der skal søges pension igen. men man står lidt og ved ikke om man er købt eller solgt for på den ene side kan de tage ens forsøgelse og på den anden side kan de ikke
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 19:58   #146
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
sanne mor: lyder en smule rodet, du må da vide hvilken ydelse du modtager idag, efter dit afslag til fp ????
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 20:07   #147
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
ja jeg får stadig ledighedsydelse men venter også på det næste møde efter mit afslag og hvad de ad finder på. for de kan jo til hver en tid undersøge om de mener man står til rådighed eller ej for fleksjob.
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 20:41   #148
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hvis nu man er tilkendt fleks og modtager ledighedsydelse, og derefter bliver der søgt en § 18, som så bliver afvist, hvor ender man så bagefter på sin ledighedsydelse igen, eller kontanthjælp ?
Lige præcis dette skrev Hejdien en del om mens hun stadig var bruger her på K10.

Så vidt jeg husker anbefalede hun, at hvis man, som ledig fleks'er på ledighedsydelse vælger at søge om fp, så bør man skrive i sin fp-ansøgning, og i en evt. efterfølgende anke, at man står til rådighed for et fleksjob, som respekterer ens skånehensyn, men, at man gerne vil have sin sag afprøvet i forhold til førtidspension.

Noget i den stil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 23:48   #149
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nemmerlig, Vovse.

Man kan ikke bare frakende fleks.

Frk.Norden får leddighedsydelse, udfra det beskrevne i ressourceprofilen.

Hvis de besinder sig får hun forlængelse efter stk 4. således at hun er sikret en af delene, som man først realistisk kan vurdere efter endt afklaring af arbejdsevnen.

Selvom der søges førtidspension, er det ikke ensbetydende med, at de kan frakende fleks.

Hvis feks der ikke har været job, med rette skånehensyn i 2 år eller mere, er det realistisk at antage at dette ikke vil ske, hvis feks timerne også er under de 12.5 pr uge.

Det vigtige er her at man samarbejder, og altså ikke bare nægter, at feks stille sig til rådighed for afprøvning.
Medmindre at lægen fraråder dette, tydeligt!
Omvendt kan kommunen IKKE forlange, at man bliver udsat for forværring af lidelser oa. Derfor kan det også her være en god ide med at be dem underskrive vedr. erstatningsansvar.

Mtvtr; Det er forskelligt hvordan procedure vedr afgørelser, afgøres i de forskellige kommuner. I nogle kommuner, er det sagsbehandler der afgør dette.

Sannemor, hvis dit helbred er dårligere end ved tilkendelse, eller de troede på julemanden da de tilkendte, kan de altså ikke fratage leddighedsydelse.
Kun hvis du nægter at tage imod relevant job.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 28-08-2011 kl. 23:53.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 06:54   #150
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nemmerlig, Vovse.

Man kan ikke bare frakende fleks.
Jeg mener bare helt bestemt, at Hejdien blev truet med, at hvis hun søgte fp, fik afslag og så ankede afslaget, så ville hun miste sin ledighedsydelse eller fleksvisitation.

Fordi, som de påstod, at hvis hun ankede et afslag på fp, så betød det, at hun ikke selv mente, at hun kunne klare et fleksjob, og dermed stod hun ikke til rådighed for et fleksjob.

Jeg mener at det var sådan.

Desværre kan jeg ikke søge efter hendes indlæg v.h.a. hendes navn/nick.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension