K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 16:09   #1
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Et skridt i den rigtige retning...

Hej alle...

Jeg har en liiiiiidt god dag idag

Jeg var hos min psykiater i morges. Vi har kørt koncentreret på at gøre kommunen tilfredse det sidste stykke tid i vores behandling. Grunden til dette er, at min SB har indrømmet overfor mig, at hun VED jeg aldrig kommer i ordinært arbejde. Til vores sidste møde havde hun endda haft min sag forbi lægekonsulenten, og h*n har også indrømmet at det ikke kan lade sig gøre.

Jeg har jo vidst det hele tiden og luftet det hos psykiateren, men han har ikke ville sige noget fast, da han har villet prøve forskellige ting først - og selvfølgelig fordi han ikke vil lyve og bryde sit lægeløfte BARE for at gøre mig eller min SB glad.

Anyway - min SB bad om statusrapport og derefter opfølgende status rapport. Jeg kunne ikke forstå jeg ikke havde hørt fra hende. Jeg vidste den burde være indhentet slut maj/start juni - bare få dage efter mit sidste besøg hos psykiateren. Hun havde endda nævnt det i sådan et opfølgningsbrev (eller hvad man kalder de der referater fra vores møde)

Jeg spurgte psykiateren om det idag, og han sagde at det mente han da, han havde indsendt for lang tid siden, så han slog det lige op. Og jow jow - den var god nok. Jeg fik en kopi til at tage med hjem - og han læste den op for mig og forklarede hvorfor han havde brugt de ord han nu engang havde brugt. Han ved jo ikke, at jeg ved PRÆCIS hvad ord der gælder pga K10 men også fordi jeg spurgte min SB til sidste møde - og skrev dem op og tog dem med til ham).

Han skriver bla følgende:

Tilstanden vurderes som stationær.
Behandlingsmuligheder vurderes at være udtømte.
X vil ikke kunne arbejde på ordinære vilkår.

Nå ja, og så alt muligt andet. Men lige netop disse sætninger har jeg ventet på siden jeg blev sygemeldt første gang.

Han har bedt om at få mig arbejdsprøvet i et REVA center med opstart på 12 timer. Det gjorde han allerede i sidste status. Har snakket med SB om det og hun mener også det er det rigtige. Problemet er at i min kommune er der så få REVA pladser til aaaaalt for mange borgere, så jeg kan risikere ventetid. Og det er jo det værste for mig - jeg HAAAAADER ventetid! Men jeg føler det går den rigtige vej og det ville jeg lige dele med jer

Grunden til disse status rapporter er jo at mine SD udløber. Jeg fik forlænget efter den § med at man skal kunne gå tilbage til samme niveau som inden sygemelding inden for 2 år fra varighedsbegrænsning. Den udløber slut august og allerede i februar begyndte SB at spørge ind til en masse, da jeg ikke mente jeg ville kunne vende tilbage på det tidspunkt.

Hun har siden da "truet" mig med at der ikke findes forlængningsmuligheder og at det hedder kontanthjælp. Siden disse 2 status rapporter har jeg ikke hørt far hende og jeg får da stadig SD. Jeg tror grunden til jeg ikke hører noget lige nu er, at hun selvfølgelig ved jeg SKAL forlænges. Der findes ikke mulighed for at slippe uden om det for kommunen... Eller??

Gider jeg slet ikke tænke på idag, for jeg er LETTET og det skal ikke ødelægges af mine sædvanlige negative tanker...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension