K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2010, 14:13   #1
qwe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
qwe er ny på vejen
Hvordan gør jeg dette bedst muligt?

Hej allesammen.

Hurtig intro:
Jeg er en 52 årig mand på Bistandshjælp, fordi jeg har været syg igennem snart 10 år (en kronisk sygdom i et af mine indre organer, som heldigvis ikke er synligt eller mærkbart for andre end mig selv).

Jeg er heldigvis ved at få det bedre nu, og føler at jeg godt kan begynde at arbejde lidt - omkring 15 timer om ugen til at starte med, på en alm. arbejdsplads. Og jeg behøver ingen specielle hensyn/redskaber pga. min sygdom - kun forståelse for hvis jeg bliver nødt til a tage fri.

Jeg havde netop afsluttet en videregående uddannelse, da jeg blev syg, som jeg derfor aldrig fik brugt.
Jeg regner ikke med at nogen vil ansætte mig i dag, på normale vilkår - både pga min begrænsede arbejdsevne, min alder og at jeg aldrig har været i arbejde med min uddannelse.

Men jeg har udset mig nogle opgraderings-kurser, som kan give mig adgang til i hvert fald en lille del en del af det arbejdsmarked, hvori jeg tog min uddannelse.


Derfor spørger jeg jer:
Hvordan takler jeg bedst med kommunen/jobcentret, at få tildelt de 2 kurser som er nødvendige for at jeg kan få arbejde igen, indenfor det område jeg helst ønsker mig og som er mest realistisk?
(Kurserne tager ca. 4 md. i alt, og koster faktisk en hel del... )


På forhånd mange tak til jer allesammen, for en fantastisk indsats og godt samarbejde/sammenhold.
qwe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 14:31   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg er ikke så meget inde i den del, men handler det ikke om at du kommer på revalidering?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 15:00   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du gør følgende.....

Læs her http://www.clh.dk/?id=1474#c4000 "Brug af revalidering" og henvender dig på kommunen, for en drøftelse. Hvor du så aflevere en ansøgning til revalidering. Hør hvad de siger. Held og lykke.

Alt foregår på skrift.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 21:52   #4
qwe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
qwe er ny på vejen
Tak for jeres ideer og links! :-)

Jeg har dog lige haft en samtale med Jobcentret, med min kontakt-gruppe/-person, og han fortæller, at jeg ikke skal regne med at få noget kursus, pga. kommunen pressede økonomi.
Så jeg lægger planerne på hylden - indtil videre i hvert fald. Jeg kan jo ikke gøre andet.

Hilsen: Flis Jessup
qwe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 22:00   #5
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Prøv at søg kurserne alligevel

Søg selvom kommunensiger sådan. Det er selvfølgelig ikke sikkert du får bevilget kurserne - men hvad har du at tabe ved at gøre forsøget? Kommunen har stadig pligt til at hjælpe folk med at komme i arbejde, Så prøv!!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 22:27   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, Qwe. Den går ikke med mundlige formodninger.

Du skal, hvis det er dit ønske, sende en ansøgning hvor kommunen skal udfører en individuel vurdering og begrundelse og klagegang ved et evt afslag.

Der findes ikke økonomiske grunde til et afslag hvor forsørgelse indgår. Lovbunden.

Vi lever i et retssamfund.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 12:09   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det nytter ikke at søge reva til noget der tager under 18 måneder eller over 5 år (eller rettere 3 år, kun ekstrem få får reva i mere end 3 år, og kommunen må ikke planlægge noget der varer mere end 5 år) så den kan godt droppes, det er i stedet muligheden for kursus via lov om aktiv beskæftigelsesindsats der skal ses på.

Det er altså følgende lov du skal sætte dig ned og læse i gennem:
Du hører under gruppe 3.
Det kan godt betale sig for dig at læse den i genne, for der er altså noget med at du har RET til x antal ugers kursus/udd.

Måske du skal overveje at søge fleks?? eller rettere søge direkte kan du ikke, men du kan sagtens spørge dem efter dine muligheder for at blive fleks visiteret.

Og så skal du død og pine huske at kommunerne rask væk giver afslag bare for at spare, specielt hvis de ved de får lov at slippe af sted med det, den eneste måde du kan undgå at de slipper af sted med et urigtigt afslag er at anke, så tag for filan da og ank, ellers bliver du holdt fast i KHJ, til du går på pension, det tør jeg godt love dig, for det er det billigste sted for kommunen at have dig, de er TOTALT ligeglade med dig, mens deres penge betyder ALT! Så accepter ikke et nej, for det nej kan sagtens være givet fordi de ved du ikke anker, og derfor være givet på trods af du enlig har ret til et ja.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Troede ikke dette var muligt keld60 Dit og Dat 3 22-01-2012 20:06
Privat jobtilbud - hvordan gør jeg det bedst muligt? qwe Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2010 09:27
Hvordan formulere jeg bedst ??? MEH Alt det andet 12 03-11-2010 23:49
Hvordan er DET muligt!? Razmo Politik og Samfund 10 16-09-2009 16:44
Vejledning om hvordan man bedst kommer i gang med sin sag Pyt Den nyttige viden vi alle har 6 10-10-2008 13:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension