K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2008, 16:53   #1
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen
Exclamation Kan pensionen ophæves ?????



Jeg er blevet tilkendt førtidspension fra d. 1.5.08..... efter et årelangt forløb med kommunen..... ju-biiiii !!

Grundet det lange sagsforløb har jeg nu brokket mig (skriftligt) over, at kommunen ved at indhente speciallægeerklæringer for ca. 2 år siden - i stedet for at min sag har ligget inaktivt hen i al den tid - kunne have afsluttet min sag for længst - og at jeg derfor nu anmoder om pensionsydelse med tilbagevirkende kraft....



Men nu bliver mine dårlige nerver alligevel lidt flossede i kanten... - for i dag har jeg modtaget brev fra kommunen om, at min klage er kommet for sent mht. tidsfristen på 4 uger fra afgørelsen om tilkendelse af FTP - men at sagen nu er sendt videre til
STATSFORVALTNINGEN HOVEDSTADEN,
BESKÆFTIGELSESANKENÆVNET,
BORUPS ALLE 177, KØBENHAVN.
(i henhold til loven om retssikkerhed og administration)



Og nu til sagen :

Kan de fratage mig min førtidspension ???????



Føj, hvor er jeg nervøs... så et hurtigt svar vil gøre lykke her på matriklen...

__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem

Sidst redigeret af Silke; 21-06-2008 kl. 16:57.
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 23:54   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Du kan godt tage det roligt.

Grunden til at sagen er sendt videre er at ankemyndigheden skal give kommunen medhold i at klagen er modtaget for sent.

Derudover kan ankemyndigheden, hvis de mener at sagen har en meget principiel karakter, vælge at se bort fra ankefristen og behandle klagen alligevel.

Men da det du har klaget over er tilkendelsestidspunktet og du ikke er uenig med kommunen om hvorvidt du skal have pension eller ej, så behøver du ikke bekymre dig om at ankemyndigheden tager din pensionsberettigelse op af egen drift.

Men tillykke med at din sag er afsluttet.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 00:29   #3
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
http://www.social.dk/ministeriets_om...førtidspension


Da står noget om frakendelse på denne side.

Bla; Tidspunkt for frakendelsen
Hvis kommunen træffer afgørelse om, at pensionen skal frakendes, træffes der samtidig afgørelse om, fra hvilket tidspunkt det skal ske. Ved frakendelse kan det blive besluttet, at pensionen bevares i tre måneder fra afgørelsestidspunktet.

Pensionen kan ikke frakendes efter pensionistens fyldte 60. år, medmindre pensionisten samtykker.

Sidst redigeret af Kaftbyen; 22-06-2008 kl. 00:34.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 10:31   #4
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af THJ Se meddelelser
Du kan godt tage det roligt.

Grunden til at sagen er sendt videre er at ankemyndigheden skal give kommunen medhold i at klagen er modtaget for sent.

Derudover kan ankemyndigheden, hvis de mener at sagen har en meget principiel karakter, vælge at se bort fra ankefristen og behandle klagen alligevel.

Men da det du har klaget over er tilkendelsestidspunktet og du ikke er uenig med kommunen om hvorvidt du skal have pension eller ej, så behøver du ikke bekymre dig om at ankemyndigheden tager din pensionsberettigelse op af egen drift.

Men tillykke med at din sag er afsluttet.


Tusind tak for dit svar... nu kan jeg vist godt tage det roligt igen...

Citat:
Oprindeligt indsendt af saftbyen Se meddelelser
http://www.social.dk/ministeriets_om...førtidspension


Da står noget om frakendelse på denne side.

Bla; Tidspunkt for frakendelsen
Hvis kommunen træffer afgørelse om, at pensionen skal frakendes, træffes der samtidig afgørelse om, fra hvilket tidspunkt det skal ske. Ved frakendelse kan det blive besluttet, at pensionen bevares i tre måneder fra afgørelsestidspunktet.

Pensionen kan ikke frakendes efter pensionistens fyldte 60. år, medmindre pensionisten samtykker.


Også tak til dig for dit svar - jeg vil gå ind og lure lidt på det medsendte link...
__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Laaaaang vej til pensionen... trinetrunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 31-05-2012 22:19
Huusk Pensionen Ricky M. Nyttigt at vide for Førtidspensionister 16 02-12-2011 09:26
YES nu er pensionen hjemme orkide Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-07-2011 00:52
Stavnsbindig af syge ophæves Hejdien Politik og Samfund 18 03-05-2010 22:10
Udlændinge kan beholde pensionen Ninja Politik og Samfund 23 16-12-2009 21:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension